Berta Sándor

A CeBIT-en részt vesz a Microsoft

A CES-t érintő döntés után meglepőnek tűnik, hogy a redmondi óriáscég részt vesz a hannoveri CeBIT kiállításon. A társaság a korábbi években megszokott szinten fogja képviseltetni magát.

"Ezúttal ismét a fogyasztói piacra szánt termékeinket és alkalmazásainkat fogjuk előtérbe helyezni" - nyilatkozta Ralph Haupter, a Microsoft Németország ügyvezető igazgatója. Mindez azt jelenti, hogy a társaság az aktuális termékbejelentések mellett akár összetettebb megoldásokat is bemutathat. "A CeBIT egy teljesen más karakterű kiállítás, mint a CES" - tette hozzá a szakember.

Az idén március 6. és 10. között rendezik meg a CeBIT-et, ami az elmúlt évek megtorpanásai után ismét egyre sikeresebb, s fokozatosan nyit a szórakoztató elektronikai termékek és megoldások felé. Ezek ugyanis nem csak a felhasználók, hanem az üzletemberek számára is egyre érdekesebbek. Frank Pörschmann, a CeBIT vezetője elmondta: be akarják bizonyítani, hogy a digitális technológiák bemutatása szempontjából az ő rendezvényük a legfontosabb. A további célok között szerepel a tartalomszolgáltatók Hannoverbe csábítása. Az új C3 Konferencia kiváló lehetőséget jelent arra, hogy találkozzanak egymással a kiadók, a játékfejlesztők, a zenei és filmproducerek, illetve az IT-ipar képviselői, s kidolgozzák a jövőbeli üzleti modelleket. Az idei CeBIT fő témái a számítási felhő technológia, a közösségi médiák, a mobil eszközök és az IT-biztonság lesznek.

A Microsoft közölte, hogy elviszi Hannoverbe a Surface 2.0 nevű különleges interaktív asztalát, továbbá számos új Windows Phone operációs rendszert futtató okostelefont és táblagépet is kiállítanak. Emellett a Kinect új felhasználási lehetőségeit is bemutatják majd. A redmondi cég a CES-en jelezte, hogy jövőre elhagyja a vásárt, mivel annak január eleji időpontja nincs összhangban termékbemutatóinak ritmusával, s ezért nincs mit mondania a publikumnak. Ezzel a lépéssel a Microsoft az Apple példáját követi. Ugyan a Las Vegas-i elektronikai kiállítás az idén sem maradt adósa az érdeklődőknek, azonban ennek ellenére a Reuters szerint egyre több elemző kérdőjelezi meg a rendezvény jövőjét, mivel a kiállításról évek óta hiányoznak az igazi szenzációt keltő újdonságok. A Microsoftnál egyébként a kiállítások helyett előtérbe kerülhet az ügyfelekkel való kapcsolattartás. Ezzel a tengerentúli vállalat a Google példáját követné.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!