Gyurkity Péter
Csalóka a táblák elsöprő népszerűsége
Bár a tábla PC az okostelefonok mellett 2011 másik nagy nyertese volt, a kisebb vásárlói hisztéria képe csalóka, mivel az Apple fejlesztésén kívül nem nagyon fogytak ezek az eszközök. Az iPad minden riválisát lemossa.
Legutóbb hosszabb cikkben veséztük ki az ünnepi kívánságlistát, amelyben első helyen végeztek a táblák. Nem volt meglepő, hogy az iPad csaknem mindenhol az élre került, mint ahogy az sem váltott ki nagy csodálkozást, hogy a rivális fejlesztések is általában bekerültek az első háromba. Ennek ellenére az NPD elemzése most arra hívja fel a figyelmet, hogy az optimizmus nem igazán jogos, már amennyiben az eddigi eredményeket vesszük alapul.
A piackutató cég adatai szerint az idei év első 10 hónapja alatt az iPad alig hagyott levegőt riválisainak, piaci eredménye messze kimagaslik a mezőnyből - vagyis nem annyira a tábla PC, mint az almás cég ketyeréje váltotta ki a hisztériát. Az Egyesült Államokban 10 hónap alatt alig 1,2 millió példányban fogytak ezek a rivális megoldások, a vetélytársak összbevétele pedig alig érte el a 415 millió dollárt, ami nem nevezhető nagy áttörésnek. Mi több, inkább szánalmasnak tűnik a fenti szám, ha összevetjük azt az Apple eddigi eredményével: a cég egyedül a nemrég lezárt harmadik negyedévben több mint 11 millió példányban értékesítette iPad tábláját, az egész évre vetítve pedig ez még nyilván ennél is sokkal nagyobb különbséget mutat.
Sokatmondó adat, hogy a második helyen az a HP áll, amely saját visszavonultatott TouchPad táblájával kaparintotta meg azt - a gyártás leállításával egy időben óriási kedvezmény vált elérhetővé a tengerentúli vásárlók számára, akik ezt igyekeztek kihasználni, és gyorsan el is kapkodták a megmaradt példányokat. A HP ezzel a nem-Apple piac 17 százalékát szerezte meg, a harmadik pedig a Samsung lett, amely a Galaxy Tab különböző változataival 16 százalékot ért el (természetesen itt is a iPad figyelmen kívül hagyásával értendő ez a szám). Őket követi az Asus 10, valamint a Motorola a maga 9 százalékával, a sort az Acer zárja 8 százalékkal. A Blackberry PlayBook táblát gyártó RIM nem is szerepel a listán, amely ismét bizonyítéka a csalódást keltő eredménynek.
Érdekesség, hogy az élen végzett cégek jó része PC-gyártó, míg az okostelefonokkal próbálkozók közül mindössze ketten kerültek be ide.
Legutóbb hosszabb cikkben veséztük ki az ünnepi kívánságlistát, amelyben első helyen végeztek a táblák. Nem volt meglepő, hogy az iPad csaknem mindenhol az élre került, mint ahogy az sem váltott ki nagy csodálkozást, hogy a rivális fejlesztések is általában bekerültek az első háromba. Ennek ellenére az NPD elemzése most arra hívja fel a figyelmet, hogy az optimizmus nem igazán jogos, már amennyiben az eddigi eredményeket vesszük alapul.
A piackutató cég adatai szerint az idei év első 10 hónapja alatt az iPad alig hagyott levegőt riválisainak, piaci eredménye messze kimagaslik a mezőnyből - vagyis nem annyira a tábla PC, mint az almás cég ketyeréje váltotta ki a hisztériát. Az Egyesült Államokban 10 hónap alatt alig 1,2 millió példányban fogytak ezek a rivális megoldások, a vetélytársak összbevétele pedig alig érte el a 415 millió dollárt, ami nem nevezhető nagy áttörésnek. Mi több, inkább szánalmasnak tűnik a fenti szám, ha összevetjük azt az Apple eddigi eredményével: a cég egyedül a nemrég lezárt harmadik negyedévben több mint 11 millió példányban értékesítette iPad tábláját, az egész évre vetítve pedig ez még nyilván ennél is sokkal nagyobb különbséget mutat.
Sokatmondó adat, hogy a második helyen az a HP áll, amely saját visszavonultatott TouchPad táblájával kaparintotta meg azt - a gyártás leállításával egy időben óriási kedvezmény vált elérhetővé a tengerentúli vásárlók számára, akik ezt igyekeztek kihasználni, és gyorsan el is kapkodták a megmaradt példányokat. A HP ezzel a nem-Apple piac 17 százalékát szerezte meg, a harmadik pedig a Samsung lett, amely a Galaxy Tab különböző változataival 16 százalékot ért el (természetesen itt is a iPad figyelmen kívül hagyásával értendő ez a szám). Őket követi az Asus 10, valamint a Motorola a maga 9 százalékával, a sort az Acer zárja 8 százalékkal. A Blackberry PlayBook táblát gyártó RIM nem is szerepel a listán, amely ismét bizonyítéka a csalódást keltő eredménynek.
Érdekesség, hogy az élen végzett cégek jó része PC-gyártó, míg az okostelefonokkal próbálkozók közül mindössze ketten kerültek be ide.