Gyurkity Péter

A konzolokat is leverik a mobilos játékok

Idén az okostelefonokon elérhető játékok a minikonzoloknál is nagyobb forgalmat bonyolítanak le, az Apple és a Google további terjeszkedése pedig az asztali konzolok TV-s szerepkörét veszélyeztetik.

Azt nem kell huszonötödszörre is megismételnünk, hogy az okostelefonok és táblák szinte minden más terméket lenyomnak az idei évben, enélkül is mindenki tisztában van a jelenlegi helyzettel - különben nem rohanna a többség a boltokba az új státuszszimbólumok mielőbbi beszerzése érdekében. A Flurry Analytics mégis érdekes elemzéssel állt elő, amelyből az derül ki, hogy a minikonzolok egyeduralmát immár sikerült megdönteni, ebben a kategóriában ugyanis az okostelefonok átvették a vezetést.


A hordozható játékokból származó bevételek megosztlása az Egyesült Államokban

2009-ben még alig 20 százalék volt a mobilos játékok piaci részesedése a szegmensben, ezt azonban 2011 végére sikerül egészen 60 százalékig feltornázni, így a Nintendo DS, a PlayStation Portable és társaik kénytelenek megelégedni a játékok 40 százalékával. A háromszoros növekedés nagyon jól lekövethető az éves adatok alakulásán, amely a következőképpen fest: a teljes forgalom 2009-ben az Egyesült Államokban 2,7 milliárd dollár volt, ez egy évre rá (a válságból kifele jövet) 2,5 milliárdra mérséklődött, idén pedig az előrejelzések szerint elérheti a 3,3 milliárdot. A minikonzolok ebből 2,2 milliárdot, 1,6 milliárdot, illetve 1,4 milliárd dollárt söpörtek be, míg az okostelefonokon elérhető játékok ugyanezen három évben 500 milliót, 800 milliót, majd pedig 1,9 milliárdot értek el - az idei évben került sor tehát a nagy áttörésre.

A siker titka a legtöbb elemző szerint az új, "fremium" kategória által kínált előnyökben rejlik, a vásárlók nagy többsége egyértelműen kedvezően fogadta az ingyenes, illetve legfeljebb 99 centbe kerülő alkotások megjelenését és elterjedését. Ez éles ellentétben áll a minikonzoloknál megszokott hagyományos modellel, amelyben 30-40 dollárt kérnek egy-egy címért, a gépezet akadozására pedig igencsak jó példa a Nintendo 3DS hűvösnek mondható fogadtatása, amely szintén nem kedvezett a minikonzolok szegmensének.

Az anyagban megjegyzik továbbá, hogy a Google és az Apple megjelenése a televíziós szolgáltatásokban (lásd Apple TV és Google TV) a hagyományos konzolok szerepének egy szeletét is kikezdheti - bár nem túl valószínű, hogy ezen két cég átveszi a nappalik feletti uralmat, a mobil kategóriában bekövetkezett változás láttán azonban nem is zárható ki ennek megvalósulása.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • zola2000 #27
    Igazad van, és emiatt lesznek továbbra is sikeresek a mobil játékok, de a kézikonzolok nem hinném hogy elvesznének, a nagykonzolok meg főleg.
  • narumon #26
    Mondjuk ezt ki is lehet ám kapcsolni... és mindjárt jobb szórakozást nyújt, de még a konzolos FPS-eknél sem ez az alap állapot. Szerintem a világ legjobb fps-e a mai napig a HALO sorozat. Ez meg konzol only.
  • narumon #25
    "Ellenben a vitára lesz uncharted..."

    Na pont ezt mondom. Ez csak a geekeket érdekli azok meg nincsenek túl sokan. Annó aki bármikor is játszani / videozni / zenét hallgatni akart út közben (mondjuk repülőn) akkor vennie kellett egy PSP-t akkor is ha csak egyszerűbb játékokat játszott. (kis túlzással én video és zene hallgatás mellet gyak csak Fifáztam rajta). Most ezt mind tudja a telefon, és csak játékra kiadni még egy modern telefon árát.... hááát egyelőre én tartom magam ahhoz hogy szerintem tizenpármilliónál nem megy el több Vita....
  • narumon #24
    Látom nem érted a lényeget. Nem konzol verőnek kell lennie egy telefon játéknak. Hanem ha az ember olyan helyzetben találja magát akkor is van mivel játszania, és mivel fikaolcsón adják így meg is veszik. Ha meg komolyan akar játszani azt meg úgyis otthon fogja a nagy konzolon meg a PC-n. (és ezért mondom azt, hogy a PS Vita bukni fog, mert nem látom azt a piaci lyukat amit be tudna tömni. A geekeket érdekli, hogy még menet közben is kurvajó játékkal játsszon de a többséget kielégíti arra az 1-2 órára egy "egyszerű" telefonos játék.
  • gombabácsi #23
    Sok fiatal azt hiszi, hogy a többi ember is olyan mint ő. Tanul, van ideje, az idejét játékokkal tölti, szülei eltartják stb.
    Hát pedig a legtöbb ember nem így van. Nem komplex játék kell nekik, mert nem a játszás az életcéljuk...
    És akkor ezek a fiatalok még okosabbnak hiszik magukat, mert komplexebb játékokkal játszanak... röhelyes. :)
  • G_ArchAngel #22
    Csak egy gyors pelda pl. FPS-bol: mikor kiprobaltam a Medal of Honour-t konzolon, akkor nem ertettem, hogy mi tortenik: az ellenfelhez huzta a jatek a celkeresztet, nem volt rajta, de meghalt. PC-n meg a vegtagloves sem jelent biztos halalt, igy erdemes pontosan celozni es nincs bekodolt Aiming Assist.
  • Herkulles #21
    Fali konzol. :)
  • Marko001 #20
    "Konzol jo azoknak akiknek a jatek bonyolultsaga nem megy tul az igen/nem, jobbra/balra szintjen." LOL :DD

    Ja, hogy te most a fali konzolról beszélsz?
    -Feltegyem a falra? -> igen/nem
    -Középen van, vagy toljam el jobbra/balra?

    Te igazán nem játszani szeretsz, hanem számítógépezni. Ahhoz meg tényleg egér kell sok billentyűvel. :D
  • Papichulo #19
    Square Enix mar 4 Final Fantasy jatekot adott ki iOS-re. De peldaul most jatszottam sokat a Puzzle Quest 2-vel is, az sem egy indie vacak. Vagy akar a regi Lucasarts jatekok hivatalos feldolgozasai is, mint a Monkey Island sorozat. Es meg nehany kiragadott pelda: Pirates!, GTA Chinatown wars, Another World, a regi 4x jatek, az Ascendany, Civilization, plusz rengeteg nagyszeru board es kartyajatek. Nem erzem ugy, hogy egy casual jatekosnak megerne egy tobb szaz dollaros konzol beszerzese es ahhoz $30-40-os jatekok vasarlasa.

    Bar a Professor Layton miatt meg mindig bekapcsolom az NDS-t.
  • fergusonpapa #18
    uristen?? te ezt honnan szeded?? :D:D:DDD

    ekkora ökörséget nem hallottam már nagyon régen.A Marketen-Store -on fentlévő játékok több mint fele önálló fejlesztés,ugyanugy az alkalmazások is,az megint más hogy hány ember van mögöttük lehet 1 csapat vagy 1 cég vagy akár 1 ember,siker nem ezen függvénye,legyen élvezhető és jó legyen elővenni mikor épp az ember ráér,és nem csak angry birds van -.-

    A másik hogy igen nem váltfelegy pc-t mert azt is szoktuk meg,de több kreativ ötlet van a mobilos játékokban mint pc-s vagy konzolos társaikban.Miért? épp azért mert nem elég egy grafika ,kreativnak ötletesnek kell lennie ha sikeres akar lenni valaki.

    Jó példa a kedvenc játékom a Meganoid ami egy szándékos pixel-es játék,a lényeg minden rejtet kristály begyűjtése és eljutni a célig . Első 20 pálya egyszerű utána már kevésbé,jelenleg 200 pálya áll rendelkezésre én 1 hónap után is 90 nél járok,és minden hónapban jön 20-30 új. Nagy logika kel hozzá és mindennap előveszem félórára legalább ,ha kiszámoljuk akkor már legalább 15-20 óra játék időt adott .és ja..INGYENES. Mondjatok legalább 5 olyan játékot ami ennyi időre leköt csak pc vagy konzol ami idén jelent meg.

    és ez egy példa a sok közül és mikor ráununk egyre akkor addigra úgyis lesz megint rengeteg nekünk való játék,és nem költök rá több tízezer ft-ot.


    A másik hogy sokan egy firtatják gondolom megis veszik a játékokat :DDD nem pedig torrent be, "ohh ez szar törlöm de sebaj jön már a másik 2" huh de fasza! :DD