Gyurkity Péter
A konzolokat is leverik a mobilos játékok
Idén az okostelefonokon elérhető játékok a minikonzoloknál is nagyobb forgalmat bonyolítanak le, az Apple és a Google további terjeszkedése pedig az asztali konzolok TV-s szerepkörét veszélyeztetik.
Azt nem kell huszonötödszörre is megismételnünk, hogy az okostelefonok és táblák szinte minden más terméket lenyomnak az idei évben, enélkül is mindenki tisztában van a jelenlegi helyzettel - különben nem rohanna a többség a boltokba az új státuszszimbólumok mielőbbi beszerzése érdekében. A Flurry Analytics mégis érdekes elemzéssel állt elő, amelyből az derül ki, hogy a minikonzolok egyeduralmát immár sikerült megdönteni, ebben a kategóriában ugyanis az okostelefonok átvették a vezetést.
A hordozható játékokból származó bevételek megosztlása az Egyesült Államokban
2009-ben még alig 20 százalék volt a mobilos játékok piaci részesedése a szegmensben, ezt azonban 2011 végére sikerül egészen 60 százalékig feltornázni, így a Nintendo DS, a PlayStation Portable és társaik kénytelenek megelégedni a játékok 40 százalékával. A háromszoros növekedés nagyon jól lekövethető az éves adatok alakulásán, amely a következőképpen fest: a teljes forgalom 2009-ben az Egyesült Államokban 2,7 milliárd dollár volt, ez egy évre rá (a válságból kifele jövet) 2,5 milliárdra mérséklődött, idén pedig az előrejelzések szerint elérheti a 3,3 milliárdot. A minikonzolok ebből 2,2 milliárdot, 1,6 milliárdot, illetve 1,4 milliárd dollárt söpörtek be, míg az okostelefonokon elérhető játékok ugyanezen három évben 500 milliót, 800 milliót, majd pedig 1,9 milliárdot értek el - az idei évben került sor tehát a nagy áttörésre.
A siker titka a legtöbb elemző szerint az új, "fremium" kategória által kínált előnyökben rejlik, a vásárlók nagy többsége egyértelműen kedvezően fogadta az ingyenes, illetve legfeljebb 99 centbe kerülő alkotások megjelenését és elterjedését. Ez éles ellentétben áll a minikonzoloknál megszokott hagyományos modellel, amelyben 30-40 dollárt kérnek egy-egy címért, a gépezet akadozására pedig igencsak jó példa a Nintendo 3DS hűvösnek mondható fogadtatása, amely szintén nem kedvezett a minikonzolok szegmensének.
Az anyagban megjegyzik továbbá, hogy a Google és az Apple megjelenése a televíziós szolgáltatásokban (lásd Apple TV és Google TV) a hagyományos konzolok szerepének egy szeletét is kikezdheti - bár nem túl valószínű, hogy ezen két cég átveszi a nappalik feletti uralmat, a mobil kategóriában bekövetkezett változás láttán azonban nem is zárható ki ennek megvalósulása.
Azt nem kell huszonötödszörre is megismételnünk, hogy az okostelefonok és táblák szinte minden más terméket lenyomnak az idei évben, enélkül is mindenki tisztában van a jelenlegi helyzettel - különben nem rohanna a többség a boltokba az új státuszszimbólumok mielőbbi beszerzése érdekében. A Flurry Analytics mégis érdekes elemzéssel állt elő, amelyből az derül ki, hogy a minikonzolok egyeduralmát immár sikerült megdönteni, ebben a kategóriában ugyanis az okostelefonok átvették a vezetést.
A hordozható játékokból származó bevételek megosztlása az Egyesült Államokban
2009-ben még alig 20 százalék volt a mobilos játékok piaci részesedése a szegmensben, ezt azonban 2011 végére sikerül egészen 60 százalékig feltornázni, így a Nintendo DS, a PlayStation Portable és társaik kénytelenek megelégedni a játékok 40 százalékával. A háromszoros növekedés nagyon jól lekövethető az éves adatok alakulásán, amely a következőképpen fest: a teljes forgalom 2009-ben az Egyesült Államokban 2,7 milliárd dollár volt, ez egy évre rá (a válságból kifele jövet) 2,5 milliárdra mérséklődött, idén pedig az előrejelzések szerint elérheti a 3,3 milliárdot. A minikonzolok ebből 2,2 milliárdot, 1,6 milliárdot, illetve 1,4 milliárd dollárt söpörtek be, míg az okostelefonokon elérhető játékok ugyanezen három évben 500 milliót, 800 milliót, majd pedig 1,9 milliárdot értek el - az idei évben került sor tehát a nagy áttörésre.
A siker titka a legtöbb elemző szerint az új, "fremium" kategória által kínált előnyökben rejlik, a vásárlók nagy többsége egyértelműen kedvezően fogadta az ingyenes, illetve legfeljebb 99 centbe kerülő alkotások megjelenését és elterjedését. Ez éles ellentétben áll a minikonzoloknál megszokott hagyományos modellel, amelyben 30-40 dollárt kérnek egy-egy címért, a gépezet akadozására pedig igencsak jó példa a Nintendo 3DS hűvösnek mondható fogadtatása, amely szintén nem kedvezett a minikonzolok szegmensének.
Az anyagban megjegyzik továbbá, hogy a Google és az Apple megjelenése a televíziós szolgáltatásokban (lásd Apple TV és Google TV) a hagyományos konzolok szerepének egy szeletét is kikezdheti - bár nem túl valószínű, hogy ezen két cég átveszi a nappalik feletti uralmat, a mobil kategóriában bekövetkezett változás láttán azonban nem is zárható ki ennek megvalósulása.