Gyurkity Péter

Őrváltás jöhet a mobiljáték-piacon

Az okostelefonok gyors terjedése, valamint a felhasználói szokások változása azt eredményezheti, hogy a régi, jól ismert nevek háttérbe szorulnak a mobil szegmensben, helyükre pedig az új sztárok nyomulnak be.

Egyre szaporodnak azon jelentések és előrejelzések, amelyekben a fenti trendre hívják fel a figyelmünket, kiemelve, hogy a Sony és a Nintendo a mobiljátékok terén a tegnapot jelentik, ezen jól ismert nevek pozícióit komolyan veszélyeztetik a szegmens új, eddig kiemelkedően jól teljesítő szereplői, úgy mint az iPod és iPhone készülékekkel hódító Apple, vagy az Android révén ide betörő Google.

Több felmérés is alátámasztja ezen véleményeket, és míg némelyikben azt emelik ki, hogy immár csaknem 1 milliárd okostelefon van a felhasználók kezén, mások ehhez hozzáteszik, hogy az ezen készülékekkel töltött idő majdnem felét (47 százalékát) a játékoknak és közösségi hálózatoknak szenteljük, miközben alig 32 százalék marad a hagyományos beszélgetésekre és szöveges üzenetekre. A telefonok egyre erősebbé és kényelmesebbé válnak, és bár bizonyos játékok futtatására továbbra is kevés esélyt látnak, az kétségtelen, hogy a szórakozás jelentősége megugrott és a jövőben tovább erősödik majd. A fejlesztés költségei elenyészőek, a játékok ára csekélynek mondható a régi nagy nevek alkotásaihoz képest, ez pedig tovább erősíti a folyamatot.


Nem kell tehát sokáig várnunk ahhoz, hogy a Nintendo DS, illetve PlayStation Portable helyét végleg átvegyék a kommunikációra és egyéb feladatok végrehajtására is alkalmas okostelefonok - bármilyen távolinak is tűnik ez egyesek számára. Ahhoz sem férhet kétség, hogy a folyamat szorosan összefonódik az úgynevezett app store-ok további erősödésével, amely a jelek szerint megállíthatatlan. Idén csaknem megduplázódik majd a nagy (az Apple, a Google, a Nokia, valamint a RIM által üzemeltetett) szoftverboltok forgalma, ez elérheti a 3,8 milliárd dollárt, 2014-re pedig akár a 8,3 milliárdot is, miközben 2009 végén még alig 830 milliót tett ki ez a piac.

Ami az erőviszonyok megoszlását illeti, az app store terén is csökken majd az Apple előnye, bár ez még az évtized közepén is eléri majd a 60 százalékot - a többieknek tehát lesz dolguk bőven, hogy lecsippentsenek ebből.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Inquisitor #2
    No igen. A modellre gondoltak inkább, a régire. A fejlesztők meg sírnak, hogy az olcsó, meg garázsfejlesztő cégek által kiadott játékok megölik a nagy kiadókat. Ez van. Nem akar a user 15-60 dodot adni egy játékért, pláne olyanért aminek kisebb az élvezeti értéke, mint egyes "gagyi" 1-2 dolláros játéknak. Viszont mindenki a "sok kis olcsó bizbasz eladása milliárdos mennyiségben a jobb biznic" irányba megy, és ezért van/lesz Google, MS, Sony, stb. market.
  • shenmuedc #1
    A sony a tegnap, erre a képen meg xperia play playstation telefon