Berta Sándor

A cégek nem tudják mit kezdjenek a közösségi portálokkal

Napjainkban még csak néhány vállalat érzi fontosnak azt, hogy megjelenjen a Facebookon és más közösségi oldalakon. A legtöbb piaci szereplő idegenkedik az új trendtől és inkább a kivárásra játszik.

A Capgemini tanácsadó cég felmérése szerint az IT- és marketingvezetők többségénél a közösségi portálokon való megjelenés általában a legfontosabb beruházásokat, szereplési lehetőségeket felvonultató listák utolsó helyén található. Ez még a jobbik eset, gyakori ugyanis, hogy a közösségi platformokon való megjelenés egyáltalán nem szerepel az adott társaság tervei között. Az ok általában az, hogy az új csatorna biztos költséges lenne és komoly erőfeszítésekbe kerülne.

"A közösségi médiák egy átfogó területet jelentenek, amit nem egyszerű integrálni a meglévő struktúrákba. Minden cégnek fel kell ismernie a saját lehetőségeit és minden ilyen szereplést az adott vállalatra kell szabni" - jelentette ki Omri Bergmann, a Capgemini szakértője.

A Gartner adatai szerint 2015-ben a piac szereplőinek 80 százaléka még mindig nem fog rendelkezni közösségi médiastratégiával. A legtöbb társaság attól fél, hogy egy ilyen jellegű befektetés nem fog kifizetődni, ráadásul sok vezető bizonytalan, nem tudják milyen eredményekre számíthatnak. Ezért inkább kivárnak és ezzel a riválisaik lépéselőnybe kerülhetnek velük szemben. A bizonytalanságot erősíti, hogy a siker egyáltalán nem garantálható, gyakran előfordul, hogy egy társaság megjelenik mondjuk a Facebookon, de a felhasználókat egész egyszerűen nem érdekli az ajánlata. Bergmann azonban sietett leszögezni, hogy a közösségi média nem egyenlő a Facebookkal.

A Capgemini felmérése szerint a közösségi platformok egyre fontosabb szerepet játszanak a vásárlók döntéseiben. A felhasználók 74 százalékát befolyásolják a többi látogató javaslatai és ajánlásai, de csak 14 százalékuk tartja hitelesnek az adott IT-cégek reklámjait. A legnagyobb problémát az jelenti, hogy a cégek többsége maga sem tudja, hogy mit kezdjen üzleti szempontból a Facebookkal vagy a többi közösségi portállal. Gyakran még az sincs tisztázva, hogy ez a terület kihez is tartozik. Van, ahol az IT- és van, ahol a marketingrészleg felel a közösségi oldalakon megjelenő ajánlatokért. Sok vállalat ráadásul takarékoskodik és ezzel indokolja azt, hogy miért nem jelenik meg ezen a csatornán.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • paraszgyerek #7
    Majd a piac megtanítja őket - ha a célközönségben már sokkal többen fb-znek mint amennyien hajlandóak végignézni az esti reklámblokkot, akkor rendben lesznek a fb megjelenések is :-)
  • lamer the true #6
    Kis cégnél meg már az is jó ha hiánytalanul megkapod időben a fizudat :P

    Meg aztán minden cégnek van weboldala, katalógus, boltja ha kell. Pl. én nem akarok rajongani a hentesért, csak bemegyek a boltba és megveszem az árut. De ki tudja a jövőben lehet mindenki majd a porszívó ügynököket meg a dinnyéseket fogja lájkolni.
  • Cat #5
    Naigen, csak 1. több munkája lesz az alkalmazottnak, 2. nagyságrendekkel nagyobb felelőssége, hiszen közvetlenül kommunikál a fogyasztókkal, pedig oda-vissza kapcsolatra még a PR-os vagy a sajtószóvivő sem képes, 3. értenie kell mind a számítógéphez, mind a stílushoz, mind a kommunikációhoz.

    Egy nagy cégnél baromira nem olyan egyszerű ez az egész.
  • Lowosan #4
    Valszeg többet keresnek úgy ha egyszerűen megveszik az oldalon regisztráltak adatait, mint csinálni egy rajongói klubot.
  • Gerygrey #3
    Ezt a médiákok hülyeséget miért kell mindig aláhúzni? :)
  • kutanmiki #2
    én ismerek olyanokat, akik cégek facebook megjelenését kreálják meg. Ha komolyan veszik, elég expert oldalakat lehet létrehozni, amik nem maradnak el a hagyományos honlapoktól, sőt a facebook révén rengeteg plusz információt kaphatnak a célközönségről/től, sőt sokkal inkább tudják partnerként kezelni őket. A vásárló is, a cég is jól jár, én látok ebben potenciált!
  • atomjani #1
    Hülyék ezek. Szinte semmibe nem kerül Facebookos rajongói oldalt üzemeltetni. Kicsivel több munkaidő, de megfelelően használva hatékonyabb, mint nélküle. A saját weblapjukon és különböző szórólapokon is fel lehet tüntetni a rajongói oldal elérhetőségét.
    Várni lehet. De akinek van esze, az kihasználja. Mert lehet mire.