Berta Sándor
Belső közösségi hálózatokat építenek a vállalatok
Az eddig 3D-s programok készítésével és repülőgépipari fejlesztésekkel foglalkozó Dassault Systémes most vállalatokat célzó közösségi hálózatokat fejleszt. Egyre nagyobb ez a piaci szegmens.
A Facebook mintáján alapuló online hálózatok egyre inkább önálló alkalmazásokként kerülnek bevezetésre a vállalati rendszerekbe. Ezek a szoftverek javíthatják, egyszerűbbé és hatékonyabbá tehetik a cégen belüli kommunikációt és a dokumentumokon, valamint a különböző projekteken való közös munkát. Ez a piac egyre fontosabb, még ha jelenleg ismeretlen is az átlagemberek többsége előtt. Olyan óriáscégek is érdeklődnek a terület iránt, mint az IBM, a Microsoft és az SAP. A Gartner adatai szerint e piac értéke tavaly "csak" 660 millió dollárt tett ki, de a következő évekre a piackutatók 17 százalékos növekedést jósolnak.
A 3D-s fejlesztőprogramok készítésével foglalkozó Dassault Systémes is ebben reméli további növekedésének zálogát. A társaság már korábban kifejlesztette a Swym nevű alkalmazást, igaz ezt eredetileg a saját munkatársai és partnerei részére alkotta meg. "A megoldás annyira sikeresnek bizonyult, hogy az ügyfelek felkerestek minket és érdeklődtek iránta. Most eladjuk a szoftvert" - jelentette ki Bernard Charles, a francia társaság vezetője.
Repülőgépek után közösségi szoftvereket fejleszt a Dassault Systémes
A Dassault Systémes a webes alkalmazásoknak köszönhetően akar új felhasználói csoportokat megnyerni. Alapstratégiájuk változatlan marad, azaz továbbra is olyan 3D-s tervezőprogramokat kínálnának, amelyek segítik például az autógyártók járműfejlesztését vagy amikkel azok törésteszteket szimulálhatnak. Második legfontosabb ügyfélcsoportjuk a repülőgépgyártók; a vállalat tagja a Dassault csoportnak, amihez a Dassault Aviation repülőgép-gyártó konszern is tartozik.
A Dassault Systémes ugyanakkor új területek felé is nyitni akar, többek között olyan 3D-s alkalmazásokat akar készíteni az iPhone készülékekhez, amelyek integrálhatók az internetes boltok rendszereibe. A tervek szerint a vállalkozás 2014-re forgalma elérné a 2,6 milliárd eurót, ami a 2009-es összeg kétszerese. A cég forgalma tavaly 1,6 milliárd euró volt, az új ágazatok ehhez 23 százalékban járultak hozzá.
Azt Bernard Charles is nehezen tudta megjósolni, hogy mennyi pénzt tud majd a Dassault Systémes a webes alkalmazásokkal és a közösségi szoftverekkel keresni. Hangsúlyozta, hogy egy új üzleti modellről van szó, amit még gyakorlatilag ki kell találniuk. Ennek ellenére a megoldásokban rejlő lehetőségek nagyok, a társaság ambíciózus terveket szövöget. A cég az elmúlt másfél évben összesen 800 millió dollárt költött felvásárlásokra, többek között megvette az Exalead nevű keresőt.
A Facebook mintáján alapuló online hálózatok egyre inkább önálló alkalmazásokként kerülnek bevezetésre a vállalati rendszerekbe. Ezek a szoftverek javíthatják, egyszerűbbé és hatékonyabbá tehetik a cégen belüli kommunikációt és a dokumentumokon, valamint a különböző projekteken való közös munkát. Ez a piac egyre fontosabb, még ha jelenleg ismeretlen is az átlagemberek többsége előtt. Olyan óriáscégek is érdeklődnek a terület iránt, mint az IBM, a Microsoft és az SAP. A Gartner adatai szerint e piac értéke tavaly "csak" 660 millió dollárt tett ki, de a következő évekre a piackutatók 17 százalékos növekedést jósolnak.
A 3D-s fejlesztőprogramok készítésével foglalkozó Dassault Systémes is ebben reméli további növekedésének zálogát. A társaság már korábban kifejlesztette a Swym nevű alkalmazást, igaz ezt eredetileg a saját munkatársai és partnerei részére alkotta meg. "A megoldás annyira sikeresnek bizonyult, hogy az ügyfelek felkerestek minket és érdeklődtek iránta. Most eladjuk a szoftvert" - jelentette ki Bernard Charles, a francia társaság vezetője.
Repülőgépek után közösségi szoftvereket fejleszt a Dassault Systémes
A Dassault Systémes a webes alkalmazásoknak köszönhetően akar új felhasználói csoportokat megnyerni. Alapstratégiájuk változatlan marad, azaz továbbra is olyan 3D-s tervezőprogramokat kínálnának, amelyek segítik például az autógyártók járműfejlesztését vagy amikkel azok törésteszteket szimulálhatnak. Második legfontosabb ügyfélcsoportjuk a repülőgépgyártók; a vállalat tagja a Dassault csoportnak, amihez a Dassault Aviation repülőgép-gyártó konszern is tartozik.
A Dassault Systémes ugyanakkor új területek felé is nyitni akar, többek között olyan 3D-s alkalmazásokat akar készíteni az iPhone készülékekhez, amelyek integrálhatók az internetes boltok rendszereibe. A tervek szerint a vállalkozás 2014-re forgalma elérné a 2,6 milliárd eurót, ami a 2009-es összeg kétszerese. A cég forgalma tavaly 1,6 milliárd euró volt, az új ágazatok ehhez 23 százalékban járultak hozzá.
Azt Bernard Charles is nehezen tudta megjósolni, hogy mennyi pénzt tud majd a Dassault Systémes a webes alkalmazásokkal és a közösségi szoftverekkel keresni. Hangsúlyozta, hogy egy új üzleti modellről van szó, amit még gyakorlatilag ki kell találniuk. Ennek ellenére a megoldásokban rejlő lehetőségek nagyok, a társaság ambíciózus terveket szövöget. A cég az elmúlt másfél évben összesen 800 millió dollárt költött felvásárlásokra, többek között megvette az Exalead nevű keresőt.