MTI
Kártérítés hamis divatruhák weben árusításáért
164 millió dollár összegű kártérítést ítélt meg a New York-i a Tory Burch luxus divatcégnek védjegybitorlás miatt. Ez az összeg az eddigi legnagyobb, amelyet a hamis termékeket kínáló weboldalak ellen küzdő divatiparnak megítéltek.
Összesen 232 weboldal érintett abban a perben, amelynek eredményeként rekordösszegű kártérítést ítélt meg a bíróság a Tory Burch divatcég részére. A weboldalak a cég védjegyét jogosulatlanul felhasználva kínáltak hamis Tory Burch márkajelzésű lábbeliket, táskákat és egyéb ruházati kiegészítőket - olvasható a PR Newswire oldalán közzétett közleményben. A bírósági ítélet eredményeként a több mint 200 illegális weboldalt bezárták, a domain nevek pedig a Tory Burch tulajdonába kerültek.
A cég 2010 decemberében kezdeményezett eljárást a jogsértőkkel szemben. A kereset szerint a zömmel Kínában létrehozott weboldalak a fogyasztókat megtévesztve azt a látszatot keltették, mintha hivatalos Tory Burch weboldalak lennének, de legalábbis a divatház termékeinek hivatalos viszonteladóiként működnének. A hamisítók a cég hivatalos oldaláról lemásolták a termékfotókat és a termékleírásokat is, amelyekkel saját hamisítványaikat népszerűsítették illegális oldalaikon.
A Tory Burch kommentárjában hangsúlyozta, bár sokan hiszik, hogy a hamisítványok megvásárlása ártalmatlan tett, a valóságban évi 20 milliárd dolláros kár éri ezzel az amerikai cégeket. A divatház szerint az ítélet mind cégük, mind a teljes iparág, mind a fogyasztók számára nyereség.
Összesen 232 weboldal érintett abban a perben, amelynek eredményeként rekordösszegű kártérítést ítélt meg a bíróság a Tory Burch divatcég részére. A weboldalak a cég védjegyét jogosulatlanul felhasználva kínáltak hamis Tory Burch márkajelzésű lábbeliket, táskákat és egyéb ruházati kiegészítőket - olvasható a PR Newswire oldalán közzétett közleményben. A bírósági ítélet eredményeként a több mint 200 illegális weboldalt bezárták, a domain nevek pedig a Tory Burch tulajdonába kerültek.
A cég 2010 decemberében kezdeményezett eljárást a jogsértőkkel szemben. A kereset szerint a zömmel Kínában létrehozott weboldalak a fogyasztókat megtévesztve azt a látszatot keltették, mintha hivatalos Tory Burch weboldalak lennének, de legalábbis a divatház termékeinek hivatalos viszonteladóiként működnének. A hamisítók a cég hivatalos oldaláról lemásolták a termékfotókat és a termékleírásokat is, amelyekkel saját hamisítványaikat népszerűsítették illegális oldalaikon.
A Tory Burch kommentárjában hangsúlyozta, bár sokan hiszik, hogy a hamisítványok megvásárlása ártalmatlan tett, a valóságban évi 20 milliárd dolláros kár éri ezzel az amerikai cégeket. A divatház szerint az ítélet mind cégük, mind a teljes iparág, mind a fogyasztók számára nyereség.