Napi Online

A vártnál jobban teljesített az e-kereskedelem

Enyhébb visszaesés követte a karácsonyi szezont az idei első negyedévben, a legnépszerűbb termékek között a mobiltelefonok és a televíziók találhatók.

A tapasztalatok szerint idén az első negyedévben a karácsonyi szezon utáni visszaesés enyhébb volt, gyorsabban tért magához az e-kereskedelmi piac, mint azt várták − mondta lapunknak Rácz István, az Árukereső.hu Kft. marketingigazgatója. A keresőoldalt működtető cég adatai szerint az első három hónapban érdemi növekedés vagy csökkenés nem volt megfigyelhető az e-kereskedelmi forgalomban. Mindez nagyjából beleillik a teljes negyedéves kiskereskedelmi trendbe, azzal a különbséggel, hogy az e-kereskedelemmel kapcsolatban nem voltak olyan felfokozott várakozások, mint a reálkereskedelemmel kapcsolatban.

Az első három hónap során az e-kereskedelem 10 legnépszerűbb termékéből 6 mobiltelefon volt, 4 pedig tv-készülék. Ezeket a notebook, digitális fényképező és mosógép termékcsoportok követték. Az elektronikai piacon jól érezhetően erősít az internetes kereskedelem, miközben ebben a termékkörben a hagyományos kereskedők lassan de biztosan piacot veszítenek. Idén az iparcikk jellegű vegyes termékek eladásában nem volt olyan hónap, amikor ne csökkent volna 10 százaléknál jobban a volumen.

Meglepő, első ránézésre a válsággal magyarázható trendforduló mutatkozik a szórakoztatóelektronikában. Az első negyedévben egyértelművé vált, hogy a korábbi időszakokhoz képest csökkent a kereslet a játékkonzolok, a gps-ek és a számítógépes videokártyák iránt. Ezeket a változásokat valószínűleg az okozza, hogy a vásárlók egyre több esetben választanak okos telefont vagy tábla-pc-t, amelyek sok esetben feleslegessé teszik a gps-t. A játékkonzolok és videokártyák eladásának csökkenése feltételezhetően az egyre elérhetőbb notebookkínálat miatt alakult ki.

A következő hónapokban biztosan nőni fog - először - a légkondicionáló berendezések értékesítése, majd az iskolakezdés miatt az e-kereskedelem egyes szegmenseinek (többek közt a laptopok, tábla-pc-k vagy fényképezőgépek) forgalma. Látható, hogy a magyar fogyasztók számára egyre fontosabb szempont az ár az internetes vásárlás során, így várható, hogy a jellemzően a legjobb árakra rámutató árukereső oldalakon keresztül bonyolódó forgalom is nőni fog - mondta Rácz István.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!