HENT hírlevél
Már a Facebookon is jelen vannak a hamisítók
Az eBay és a Google után a legnagyobb nemzetközi közösségi portált is célba vették a hamisítók. A rajongói oldalak könnyen a legitimitás látszatát kelthetik, megtévesztve ezzel a potenciális vásárlókat.
Egyre több, Christian Louboutin cipőket, Louis Vuitton táskákat és egyéb hamis termékeket eredetiként értékesítő weboldal hoz létre magának rajongói profilt a Facebookon - írja a Fame Appeal portálon megjelent írásában Danielle Phillips, divatjogi szakértő. Ezek a profilok rendkívül megtévesztőek lehetnek, az ismert márka logójának, termékfotóknak feltüntetésével a legitimitás látszatát keltik a fogyasztókban, mikor hirdetésként vagy keresési találatként megjelennek a felületen.
A legnagyobb közösségi oldal üzemeltetői ugyan nem vonhatók felelősségre ezek regisztrációjáért, de kötelezhetőek lehetnek arra, hogy az illegális kereskedők profilját töröljék. A Facebook jogi nyilatkozata szerint a jogtulajdonosoknak joguk van jelenteni a jogsértő profilokat, az egyszeri felhasználó azonban ezt nem teheti meg. A Phillips szerint azonban ez utóbbi nem bölcs döntés a cég részéről, mert amellett, hogy a Facebooknak szorosabban kellene együttműködnie a márkatulajdonosokkal, hogy a felhasználókat megtévesztő, kihasználó oldalak minél hamarabb eltávolításra kerüljenek, az is fontos lenne, hogy megnyissák a panasztételi lehetőséget minden felhasználó előtt.
A szakértő szerint ugyanis a beláthatatlan számú regisztrált tag és hasonlóan sok rajongói oldal közül a tagok közreműködésével lehetne a legkövetkezetesebben kiszűrni az illegális tevékenységet folytatókat.
Egyre több, Christian Louboutin cipőket, Louis Vuitton táskákat és egyéb hamis termékeket eredetiként értékesítő weboldal hoz létre magának rajongói profilt a Facebookon - írja a Fame Appeal portálon megjelent írásában Danielle Phillips, divatjogi szakértő. Ezek a profilok rendkívül megtévesztőek lehetnek, az ismert márka logójának, termékfotóknak feltüntetésével a legitimitás látszatát keltik a fogyasztókban, mikor hirdetésként vagy keresési találatként megjelennek a felületen.
A legnagyobb közösségi oldal üzemeltetői ugyan nem vonhatók felelősségre ezek regisztrációjáért, de kötelezhetőek lehetnek arra, hogy az illegális kereskedők profilját töröljék. A Facebook jogi nyilatkozata szerint a jogtulajdonosoknak joguk van jelenteni a jogsértő profilokat, az egyszeri felhasználó azonban ezt nem teheti meg. A Phillips szerint azonban ez utóbbi nem bölcs döntés a cég részéről, mert amellett, hogy a Facebooknak szorosabban kellene együttműködnie a márkatulajdonosokkal, hogy a felhasználókat megtévesztő, kihasználó oldalak minél hamarabb eltávolításra kerüljenek, az is fontos lenne, hogy megnyissák a panasztételi lehetőséget minden felhasználó előtt.
A szakértő szerint ugyanis a beláthatatlan számú regisztrált tag és hasonlóan sok rajongói oldal közül a tagok közreműködésével lehetne a legkövetkezetesebben kiszűrni az illegális tevékenységet folytatókat.