MTI

Internetzsoldosok kínai weblapok alkalmazásában

Az illegális online nyilvánossággal visszaélő 55 weboldalt zárattak be a kínai hatóságok - fogalmaz egy két hónapos kampány eredményét összefoglaló keddi pekingi jelentés.

A pórul járt weblapok a jelentés szerint úgynevezett "internetzsoldosokat" alkalmaztak, akik a megbízóiktól kapott feladatuknak megfelelően többnyire tisztességtelen módon jártak el cégekkel, versenytársakkal. Volt, hogy hamis információkat, elferdített tényeket közöltek, amelyeket végül zsaroláshoz használtak. Máskor az online bejegyzéseket gyártók túlzó szenzációkeltéssel juttatták extraprofithoz a megrendelőt - áll az összefoglalóban.

A négy országos főhatóság által bezáratott oldalak között több olyan, a hatóságok szerint magát jogvédőnek hirdető vállalkozás volt, amely negatív információkat terjesztett, majd az érintett cégeknek felajánlotta azok törlését. Voltak olyanok is, amelyek rendszeres online szavazásokat szerveztek, s az eredményeket kívánság szerint manipulálták.

Az április közepén indított kampány során a hatóságok forróvonalakat és saját weboldalakat nyitottak, ahol az informátorokat bejelentésekre ösztönözték. Végül ezek alapján jártak el. A lefülelt 55 weblap üzemeltetőinek többsége - mondja a jelentés - nem rendelkezett engedéllyel; az eljáró hatóság szerint tevékenységükkel "komolyan aláásták az internetbe vetett bizalmat, megsértették a piaci törvényeket, a közérdeket és a közvéleményből komoly elégedetlenséget váltottak ki".

Kínában a helyi hivatalos adatok szerint március végén 477 millió internethasználó volt, míg hivatalosan regisztrált honlapból 3 millió 820 ezer. A múlt hónapban 140 nagy weblap szövetkezett önként közösen arra, hogy "távol tartják magukat illegális tartalmak interneten történő terjesztésétől". Kínai politikusok már korábban felhívták a figyelmet a jelenségre, arra, hogy "az átlaginternetező álarca mögé bújó internetzsoldosok" online hozzászólásaikkal hivatásszerűen, pénzért befolyásolják a közvéleményt.

A kínai és a nemzetközi média már ugyancsak foglalkozott az internethadseregek szerveződéseivel, amelyek - saját bevallásuk szerint - 72 órán belül képesek az online közönség véleményét szinte bármilyen területen megváltoztatni. A "harcosok" felszerelése csupán a számítógép, "osztagaik" többnyire egy-egy lakásban tanyáznak. A bennfentesek szerint már több éve vannak a piacon, s ravasz, egyre kifinomultabb technikákkal dolgozzák meg a közönségüket. Egyes piaci szakértők szerint azok az internetes PR cégek, amelyek nem alkalmaznak "zsoldosokat", nem képesek túlélni a mai éles versenyt Kínában.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!