Gyurkity Péter
Android: filmkölcsönzés és egységes frissítések
Miközben a Google bemutatta zenei szolgáltatását, saját mobil operációs rendszerén keresztül szintén elindult a filmkölcsönzés lehetősége, illetve több gyártóval is megállapodtak a jövőbeni frissítések egységesítéséről.
A Google I/O rendezvényen több érdekes újításról is szó esett, ezek közül a Google Music platform elindulásáról már oldalunk hasábjain is olvashattunk, most pedig újabb bejelentéseket ismerhetünk meg. A keresőcég - a YouTube példáját követve - itt is bevezeti a filmkölcsönzéseket, amelyek az Android Market oldalán lesznek elérhetők, emellett pedig szeretnének minél több partnercéggel megállapodni arról, hogy az operációs rendszer újabb verziói milyen ütemben és feltételekkel jelennek majd meg az egyes készülékeken.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Ami a filmeket illeti, itt minden, legalább az Android 2.2-es verzióját futtató készüléken (legyen szó tábláról vagy okostelefonról), illetve a böngészőn keresztül akár hagyományos PC-n és Mac számítógépeken is elérhetők lesznek az egyes alkotások, ezeket pedig 2 dolláros árról indulva streamelhetik majd az érdeklődők a központi oldalról. A filmeket a lejátszást követő 24 órában tekinthetjük meg (egészen pontosan 30 nap áll rendelkezésünkre ahhoz, hogy a fizetést követően elindítsuk azt), itt pedig offline lejátszásra is módunk nyílik, amennyiben igénybe vesszük az úgynevezett "pinning" opciót. Látható, hogy a YouTube immár nem áll egyedül, a cég szeretné minél több területen megjeleníteni az általa kínált új előnyöket.
A Google arra törekszik, hogy az Android egyeduralkodóvá váljon egyszerre több szegmensben (ehhez nyilván a riválisoknak és a szolgáltatóknak is lesz egy-két szavuk, hiszen ez utóbbiaknak sem feltétlenül érdeke egy új Microsoft kialakulása), ez pedig immár elérhető közelségbe került, hiszen világszerte több mint 300 különböző megoldásból válogathatunk, az aktivált készülékek száma pedig meghaladja a 100 milliót. Több céggel is sikerült megállapodni a frissítések egységesítéséről, és míg jelenleg igencsak zavaró az egyes gyártók eltérő hozzáállása (és az újabb verziók eltérő időpontban történő megjelenése), a jövőben ez nem jelent majd gondot, a gyártók a megjelenést követő 18 hónapban hozzáférnek majd azokhoz, már amennyiben a rendelkezésre álló hardver ezt megengedi majd.
A listán olyan neveket találunk, mint a HTC, a Samsung, a Motorola, a Sony Ericsson, a Vodafone, a T-Mobile, az AT&T, a Verizon és a Sprint, ez pedig a közeljövőben tovább bővülhet. Ezzel a gyártók többsége azonos időrend szerint frissíti majd saját megoldásait, a felhasználók nagyobb örömére.
A Google I/O rendezvényen több érdekes újításról is szó esett, ezek közül a Google Music platform elindulásáról már oldalunk hasábjain is olvashattunk, most pedig újabb bejelentéseket ismerhetünk meg. A keresőcég - a YouTube példáját követve - itt is bevezeti a filmkölcsönzéseket, amelyek az Android Market oldalán lesznek elérhetők, emellett pedig szeretnének minél több partnercéggel megállapodni arról, hogy az operációs rendszer újabb verziói milyen ütemben és feltételekkel jelennek majd meg az egyes készülékeken.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Ami a filmeket illeti, itt minden, legalább az Android 2.2-es verzióját futtató készüléken (legyen szó tábláról vagy okostelefonról), illetve a böngészőn keresztül akár hagyományos PC-n és Mac számítógépeken is elérhetők lesznek az egyes alkotások, ezeket pedig 2 dolláros árról indulva streamelhetik majd az érdeklődők a központi oldalról. A filmeket a lejátszást követő 24 órában tekinthetjük meg (egészen pontosan 30 nap áll rendelkezésünkre ahhoz, hogy a fizetést követően elindítsuk azt), itt pedig offline lejátszásra is módunk nyílik, amennyiben igénybe vesszük az úgynevezett "pinning" opciót. Látható, hogy a YouTube immár nem áll egyedül, a cég szeretné minél több területen megjeleníteni az általa kínált új előnyöket.
A Google arra törekszik, hogy az Android egyeduralkodóvá váljon egyszerre több szegmensben (ehhez nyilván a riválisoknak és a szolgáltatóknak is lesz egy-két szavuk, hiszen ez utóbbiaknak sem feltétlenül érdeke egy új Microsoft kialakulása), ez pedig immár elérhető közelségbe került, hiszen világszerte több mint 300 különböző megoldásból válogathatunk, az aktivált készülékek száma pedig meghaladja a 100 milliót. Több céggel is sikerült megállapodni a frissítések egységesítéséről, és míg jelenleg igencsak zavaró az egyes gyártók eltérő hozzáállása (és az újabb verziók eltérő időpontban történő megjelenése), a jövőben ez nem jelent majd gondot, a gyártók a megjelenést követő 18 hónapban hozzáférnek majd azokhoz, már amennyiben a rendelkezésre álló hardver ezt megengedi majd.
A listán olyan neveket találunk, mint a HTC, a Samsung, a Motorola, a Sony Ericsson, a Vodafone, a T-Mobile, az AT&T, a Verizon és a Sprint, ez pedig a közeljövőben tovább bővülhet. Ezzel a gyártók többsége azonos időrend szerint frissíti majd saját megoldásait, a felhasználók nagyobb örömére.