Berta Sándor
Egyszerű kezelhetőségének köszönheti sikerét a Dropbox
Arash Ferdowsi és Drew Houston, a Massachusettsi Technológiai Intézet (MIT) két hallgatója 2007-ben alapította meg a Dropbox szolgáltatást üzemeltető céget, a fejlődés azóta töretlen.
A fiatalemberek két fő feladat elvégzésére szánták a Dropboxot. Az első a Windows, a Macintosh és a Linux operációs rendszereket futtató számítógépek közötti adatszinkronizáció biztosítása, míg a második a számítási felhő technológián alapuló biztonsági mentések lehetővé tétele. A szolgáltatás rendkívül sikeresnek bizonyult, idén februárban már több mint négymillióan használták.
A fejlesztők szerencsére nem ültek a babérjaikon, hanem folyamatosan új funkciókkal bővítették a Dropboxot. Így vált elérhetővé többek között az Android-, a Blackberry-, majd az iPad-, illetve iPhone-kompatibilis kliensalkalmazás, ezáltal pedig meghódíthatták az okostelefon- és tábla PC-tulajdonosokat is. Ráadásul vannak olyan programok, mint például az iPaden futtatható Droptext, amelynek a segítségével a Dropboxon tárolt szövegeken dolgozhatnak a felhasználók. A siker titka a folyamatos funkcióbővítés mellett a rendkívül egyszerű, sallangmentes kezelőfelület.
"Nagyon ügyeltünk arra, hogy miként közelítünk az egyes dolgokhoz. Hiszem, hogy kliensprogramjaink jók, a felhasználók pedig elégedettek a szolgáltatással. Gyakran hallgatunk azokra az emberekre, akik egy másik szolgáltatást hagynak ott a Dropbox kedvéért. A kezdetektől figyelünk a többi piaci szereplőre, de nincsenek álmatlan éjszakáink miattuk és elsősorban arra összpontosítunk, hogy boldoggá tegyük a szolgáltatást használókat. Ez eddig meglehetősen jól működött" - jelentette ki Drew Houston, a Dropbox társalapítója.
A szolgáltatásra regisztrálók ingyen kapnak 2 gigabájt tárhelyet, amelyet tetszés szerint bővíthetnek, azonban 100 gigabájt már havonta 20 dollárba kerül. Emellett lehetőség van arra is, hogy bárki ingyen bővítse a tárhelyét, ehhez elég meghívót küldenie az ismerőseinek, barátainak. Ez utóbbi megoldás rendkívül népszerű. "Hatalmas adatmennyiségekkel dolgozunk. A Dropboxon több adatot tárolnak el az emberek, mint ahány tweetet írnak világszerte. Több százmillió értesítést küldünk a tagoknak és ügyelünk arra, hogy egy üzenet csupán néhány ezredmásodperc alatt átérjen az illető asztali számítógépéről az otthoni laptopjára. A legnagyobb kihívást az jelenti, hogy ezek az értesítések valóban gyorsan, megbízhatóan és biztonságban célba érjenek. Az adatokat az Amazon s3 (Simple Storage Service) szolgáltatásánál, titkosítva tároljuk" - árult el néhány részletet Drew Houston.
A Dropbox társalapítója elmondta, hogy a szolgáltatás létrehozásának ötlete akkor született meg benne, amikor megunta, hogy állandóan fontos fájlokat tartalmazó e-maileket küldözget saját magának és pendrive-okat hurcol magával. Utóbbiakat néhányszor el is veszítette. Éppen befejezte tanulmányait az MIT-n és nagyon frusztrált volt, mert nem volt nála az USB-kulcsa, így programozni kezdett. Innen egyenes út vezetett a Dropbox megalkotásáig, ma pedig már bárki a mobil készülékéről is elérheti az online tárhelyet. Ugyanakkor vannak még hiányosságok, az egyik ilyen a hiányzó Windows 7 támogatás. A sikerek miatt számos vállalat felfigyelt a cégre és szeretné megvásárolni azt, azonban a két fiatalember egyelőre hajthatatlan. Szeretnék a Dropboxot továbbfejleszteni és megőrizni egy független vállalkozásnak.
A fiatalemberek két fő feladat elvégzésére szánták a Dropboxot. Az első a Windows, a Macintosh és a Linux operációs rendszereket futtató számítógépek közötti adatszinkronizáció biztosítása, míg a második a számítási felhő technológián alapuló biztonsági mentések lehetővé tétele. A szolgáltatás rendkívül sikeresnek bizonyult, idén februárban már több mint négymillióan használták.
A fejlesztők szerencsére nem ültek a babérjaikon, hanem folyamatosan új funkciókkal bővítették a Dropboxot. Így vált elérhetővé többek között az Android-, a Blackberry-, majd az iPad-, illetve iPhone-kompatibilis kliensalkalmazás, ezáltal pedig meghódíthatták az okostelefon- és tábla PC-tulajdonosokat is. Ráadásul vannak olyan programok, mint például az iPaden futtatható Droptext, amelynek a segítségével a Dropboxon tárolt szövegeken dolgozhatnak a felhasználók. A siker titka a folyamatos funkcióbővítés mellett a rendkívül egyszerű, sallangmentes kezelőfelület.
"Nagyon ügyeltünk arra, hogy miként közelítünk az egyes dolgokhoz. Hiszem, hogy kliensprogramjaink jók, a felhasználók pedig elégedettek a szolgáltatással. Gyakran hallgatunk azokra az emberekre, akik egy másik szolgáltatást hagynak ott a Dropbox kedvéért. A kezdetektől figyelünk a többi piaci szereplőre, de nincsenek álmatlan éjszakáink miattuk és elsősorban arra összpontosítunk, hogy boldoggá tegyük a szolgáltatást használókat. Ez eddig meglehetősen jól működött" - jelentette ki Drew Houston, a Dropbox társalapítója.
A szolgáltatásra regisztrálók ingyen kapnak 2 gigabájt tárhelyet, amelyet tetszés szerint bővíthetnek, azonban 100 gigabájt már havonta 20 dollárba kerül. Emellett lehetőség van arra is, hogy bárki ingyen bővítse a tárhelyét, ehhez elég meghívót küldenie az ismerőseinek, barátainak. Ez utóbbi megoldás rendkívül népszerű. "Hatalmas adatmennyiségekkel dolgozunk. A Dropboxon több adatot tárolnak el az emberek, mint ahány tweetet írnak világszerte. Több százmillió értesítést küldünk a tagoknak és ügyelünk arra, hogy egy üzenet csupán néhány ezredmásodperc alatt átérjen az illető asztali számítógépéről az otthoni laptopjára. A legnagyobb kihívást az jelenti, hogy ezek az értesítések valóban gyorsan, megbízhatóan és biztonságban célba érjenek. Az adatokat az Amazon s3 (Simple Storage Service) szolgáltatásánál, titkosítva tároljuk" - árult el néhány részletet Drew Houston.
A Dropbox társalapítója elmondta, hogy a szolgáltatás létrehozásának ötlete akkor született meg benne, amikor megunta, hogy állandóan fontos fájlokat tartalmazó e-maileket küldözget saját magának és pendrive-okat hurcol magával. Utóbbiakat néhányszor el is veszítette. Éppen befejezte tanulmányait az MIT-n és nagyon frusztrált volt, mert nem volt nála az USB-kulcsa, így programozni kezdett. Innen egyenes út vezetett a Dropbox megalkotásáig, ma pedig már bárki a mobil készülékéről is elérheti az online tárhelyet. Ugyanakkor vannak még hiányosságok, az egyik ilyen a hiányzó Windows 7 támogatás. A sikerek miatt számos vállalat felfigyelt a cégre és szeretné megvásárolni azt, azonban a két fiatalember egyelőre hajthatatlan. Szeretnék a Dropboxot továbbfejleszteni és megőrizni egy független vállalkozásnak.