Berta Sándor
Sok pénzt hoznak a konyhára a mobiltelefonos játékok
A mobiltelefonokra írt játékok a fejlesztőknek és a kiadóknak csak az idén egy milliárd dollár bevételt hoznak, ráadásul az előrejelzések szerint 2004 és 2010 között ez az érték tovább fog növekedni, és 2010-re elérheti a 6,4 milliárd dollárt.
A Screen Digest cég legfrissebb tanulmánya szerint jelenleg Japánban és Dél-Koreában adják el a legtöbb mobiljátékot, az összes ilyen termék körülbelül 80 százaléka ebben a két államban talál gazdára. A két ázsiai ország az értékesítési ranglistán megelőzi az Egyesült Államokat és Európát is. A vállalat állítása szerint Európa azért szorult le a képzeletbeli dobogóról, mert itt érdeklődnek a legkevésbé az ilyen típusú játékok iránt. Szintén közrejátszik a felhasználók látszólagos érdektelenségében az is, hogy az egész világot tekintve gyakorlatilag Európában a legáttekinthetetlenebbek a mobilszolgáltatók letöltési és egyéb tarifái. Így történhet meg az, hogy Észak-Amerika, amely a szakértők szerint az "öreg kontinensnél" némileg fejlettlenebb mobilpiaccal rendelkezik, ebben a tekintetben megelőzi Európát és ott jóval több mobiljátékot értékesítenek.
Természetesen a folyamatot árgus szemekkel követik nyomon a nagy játékfejlesztő cégek mint például az Electronic Arts, az Eidos, az Ubisoft vagy a THQ, és egyikük sem titkolja, hogy a jövőben erősíteni, bővíteni akarják a mobiljáték-fejlesztő részlegeiket. Hamarosan tehát senki se csodálkozzon , ha megjelenik a népszerű The Sims játék mobil verziója.
Egy amerikai játékfejlesztő cég, a July Systems időközben azon dolgozik, hogy lehetővé tegye a mobiljátékok megvásárlás előtti kipróbálását. A tervek szerint a felhasználók a mobiltelefonjaikra letölthetnék, majd pedig tesztelhetnék a kiszemelt játékokat és így mindenki eldönthetné, hogy valóban megveszi-e az adott szoftvert vagy sem. Az új rendszer előnye lenne még olcsósága, illetve a rugalmas árstruktúrája. A cég már felvette a kapcsolatot a nagy játékfejlesztő stúdiókkal, így ez a módszer várhatóan hamarosan bemutatkozik a mobilpiacon.
A Screen Digest cég legfrissebb tanulmánya szerint jelenleg Japánban és Dél-Koreában adják el a legtöbb mobiljátékot, az összes ilyen termék körülbelül 80 százaléka ebben a két államban talál gazdára. A két ázsiai ország az értékesítési ranglistán megelőzi az Egyesült Államokat és Európát is. A vállalat állítása szerint Európa azért szorult le a képzeletbeli dobogóról, mert itt érdeklődnek a legkevésbé az ilyen típusú játékok iránt. Szintén közrejátszik a felhasználók látszólagos érdektelenségében az is, hogy az egész világot tekintve gyakorlatilag Európában a legáttekinthetetlenebbek a mobilszolgáltatók letöltési és egyéb tarifái. Így történhet meg az, hogy Észak-Amerika, amely a szakértők szerint az "öreg kontinensnél" némileg fejlettlenebb mobilpiaccal rendelkezik, ebben a tekintetben megelőzi Európát és ott jóval több mobiljátékot értékesítenek.
Természetesen a folyamatot árgus szemekkel követik nyomon a nagy játékfejlesztő cégek mint például az Electronic Arts, az Eidos, az Ubisoft vagy a THQ, és egyikük sem titkolja, hogy a jövőben erősíteni, bővíteni akarják a mobiljáték-fejlesztő részlegeiket. Hamarosan tehát senki se csodálkozzon , ha megjelenik a népszerű The Sims játék mobil verziója.
Egy amerikai játékfejlesztő cég, a July Systems időközben azon dolgozik, hogy lehetővé tegye a mobiljátékok megvásárlás előtti kipróbálását. A tervek szerint a felhasználók a mobiltelefonjaikra letölthetnék, majd pedig tesztelhetnék a kiszemelt játékokat és így mindenki eldönthetné, hogy valóban megveszi-e az adott szoftvert vagy sem. Az új rendszer előnye lenne még olcsósága, illetve a rugalmas árstruktúrája. A cég már felvette a kapcsolatot a nagy játékfejlesztő stúdiókkal, így ez a módszer várhatóan hamarosan bemutatkozik a mobilpiacon.