Gyurkity Péter
iPhone alatt kelendőbbek az app-ok
A mobil alkalmazások sikere és népszerűségük növekedése kétségtelen, ám a jelek szerint az Apple platformját használók sokkal inkább hajlandók beruházni egy-egy fizetős app-ra, mint androidos társaik.
A fenti gondolatmenetet felvezető írások több különböző forrásra hivatkoznak, ezek egyike pedig egy interjú, amely az amerikai profi baseball csapatok birtokában lévő MLB.com első emberével készült. A cég ugyanis immár több mint 1,5 millió előfizetővel rendelkezik, több - nyilván elsősorban a sportágra koncentráló - reklámkampányban érdekeltek, így van némi rálátásuk a piac azon szegmensére, amely talán a leginkább érdekli az egyes vállalatokat és újonnan csatlakozó csoportosulásokat.
Érdekes módon azt állapították meg, hogy dacára az Android immár tekintélyes előnyének, az iOS felhasználók sokkal gyakrabban és nagyobb számban ruháznak be a népszerűbb alkalmazásokra, hajlandók kinyitni pénztárcájukat, hogy beszerezzenek egy-egy app-ot. Ez persze oda vezet, hogy maguk a fejlesztők is eltérő célokkal lépnek be a piacra, hiszen az iPhone és az iPad esetében sokkal inkább reménykedhetnek abban, hogy munkájuk kellemes bevételi adatokat eredményez majd. A miértről sajnos nem nagyon beszélnek, bár a cégvezető azt megjegyezte, hogy az Apple készülékeit használók már eleve azzal a céllal vásárolják meg ezen kütyüket, hogy bizonyos (sokszor fizetős) szolgáltatásokhoz is hozzáférjenek.
Ezzel egybeesik néhány olyan külső fejlesztő véleménye, akik azt a konklúziót vonják le eddigi tevékenységükből, hogy az Android alatt jóval kevésbé rentábilis egy-egy app kifejlesztése és terjesztése. A Speed Anatomy készítője például még tavaly saját blogjában értekezett arról, hogy a Google platformja alatt 50 százalékkal kevesebb bevétel származik a fizetős, illetve a reklámmal támogatott szoftverből, amelynek okát ő kifejezetten a hibákat tartalmazó Android Market portálban látja.
Egy-egy újabb beszámolóban viszont arról olvashatunk, hogy bizonyos fejlesztők Android alatt is milliókra tesznek szert (Yongzh emulátorai például eddig 1,81 millió dollárt hoztak a konyhára), a kép tehát összetett, és nem lehet azt mondani, hogy minden az iOS mellett szól ezen a téren.
A fenti gondolatmenetet felvezető írások több különböző forrásra hivatkoznak, ezek egyike pedig egy interjú, amely az amerikai profi baseball csapatok birtokában lévő MLB.com első emberével készült. A cég ugyanis immár több mint 1,5 millió előfizetővel rendelkezik, több - nyilván elsősorban a sportágra koncentráló - reklámkampányban érdekeltek, így van némi rálátásuk a piac azon szegmensére, amely talán a leginkább érdekli az egyes vállalatokat és újonnan csatlakozó csoportosulásokat.
Érdekes módon azt állapították meg, hogy dacára az Android immár tekintélyes előnyének, az iOS felhasználók sokkal gyakrabban és nagyobb számban ruháznak be a népszerűbb alkalmazásokra, hajlandók kinyitni pénztárcájukat, hogy beszerezzenek egy-egy app-ot. Ez persze oda vezet, hogy maguk a fejlesztők is eltérő célokkal lépnek be a piacra, hiszen az iPhone és az iPad esetében sokkal inkább reménykedhetnek abban, hogy munkájuk kellemes bevételi adatokat eredményez majd. A miértről sajnos nem nagyon beszélnek, bár a cégvezető azt megjegyezte, hogy az Apple készülékeit használók már eleve azzal a céllal vásárolják meg ezen kütyüket, hogy bizonyos (sokszor fizetős) szolgáltatásokhoz is hozzáférjenek.
Ezzel egybeesik néhány olyan külső fejlesztő véleménye, akik azt a konklúziót vonják le eddigi tevékenységükből, hogy az Android alatt jóval kevésbé rentábilis egy-egy app kifejlesztése és terjesztése. A Speed Anatomy készítője például még tavaly saját blogjában értekezett arról, hogy a Google platformja alatt 50 százalékkal kevesebb bevétel származik a fizetős, illetve a reklámmal támogatott szoftverből, amelynek okát ő kifejezetten a hibákat tartalmazó Android Market portálban látja.
Egy-egy újabb beszámolóban viszont arról olvashatunk, hogy bizonyos fejlesztők Android alatt is milliókra tesznek szert (Yongzh emulátorai például eddig 1,81 millió dollárt hoztak a konyhára), a kép tehát összetett, és nem lehet azt mondani, hogy minden az iOS mellett szól ezen a téren.