Berta Sándor
Nagy a harc a Szilícium-völgyben a tehetséges fiatalokért
A vezető IT-társaságok különböző módszerekkel harcolnak a legtehetségesebb fiatalok megszerzéséért. A cégek egyre furcsább trükköket alkalmaznak céljaik eléréséhez.
A The New York Times érdekes összeállítást közölt arról, hogy a Szilícium-völgy vezetői vállalatai milyen módszereket vetnek be az általuk kinézett mérnökök és programozók megszerzésére. Van, akinek elég, ha egy ingyenes hajvágást ígérnek, mások egy iPadre tartanak igényt, míg vannak, akik szeretnék, ha leendő munkáltatóik vállalkozóvá képeznék ki őket. Emellett szinte minden társaságnál elhangzik az ingyenes ebéd biztosításának, a munkahelyi buszok használatának vagy a részvények megszerzésének az ígérete. Ez utóbbiak alapvető szolgáltatásnak számítanak.
A fokozódó konkurenciaharc miatt azonban a rivalizáló konszernek kénytelenek mindig újabb dolgokat kieszelni, hogy magukhoz csábítsák a fejlesztőket. Nem elég valakinek magas fizetést ígérni, fontos az is, hogy milyen kiegészítő lehetőségek közül válogathat az új munkavállaló. A Google-nél a tehetséges fiatalok az első évükben 90 000 és 105 000 dollár között keresnek. Viszonyításul: az ágazatban az éves átlagfizetés 80 000 dollár. A konkurens piaci szereplők nem képesek lépést tartani az IT-óriáscéggel, ezért kénytelenek más trükköket bevetni. Az egyik webes társaság vállalkozóvá képezi ki az őt választó fiatalokat, a Farmville-felelős Zynga ezzel szemben ingyenes hajvágást és iPadet ígér, ezenkívül lehetővé teszi, hogy a pályakezdő kollégák magukkal vihessék a kutyájukat a munkahelyükre.
A Path nevű fotóplatform nemrég azért költözött új helyre, hogy szebb kilátást biztosíthasson az irodáiban dolgozóknak. Keith Rabois, a Square cég igazgatója szerint míg az ország többi részében kínzó a munkanélküliség, a Szilícium-völgyben brutális konkurenciaharc zajlik a jó munkaerőért. Azonban a jövő reménységei inkább maguk szeretnének a következő Mark Zuckerbergé válni, nem pedig dolgozni akarnak neki.
A The New York Times érdekes összeállítást közölt arról, hogy a Szilícium-völgy vezetői vállalatai milyen módszereket vetnek be az általuk kinézett mérnökök és programozók megszerzésére. Van, akinek elég, ha egy ingyenes hajvágást ígérnek, mások egy iPadre tartanak igényt, míg vannak, akik szeretnék, ha leendő munkáltatóik vállalkozóvá képeznék ki őket. Emellett szinte minden társaságnál elhangzik az ingyenes ebéd biztosításának, a munkahelyi buszok használatának vagy a részvények megszerzésének az ígérete. Ez utóbbiak alapvető szolgáltatásnak számítanak.
A fokozódó konkurenciaharc miatt azonban a rivalizáló konszernek kénytelenek mindig újabb dolgokat kieszelni, hogy magukhoz csábítsák a fejlesztőket. Nem elég valakinek magas fizetést ígérni, fontos az is, hogy milyen kiegészítő lehetőségek közül válogathat az új munkavállaló. A Google-nél a tehetséges fiatalok az első évükben 90 000 és 105 000 dollár között keresnek. Viszonyításul: az ágazatban az éves átlagfizetés 80 000 dollár. A konkurens piaci szereplők nem képesek lépést tartani az IT-óriáscéggel, ezért kénytelenek más trükköket bevetni. Az egyik webes társaság vállalkozóvá képezi ki az őt választó fiatalokat, a Farmville-felelős Zynga ezzel szemben ingyenes hajvágást és iPadet ígér, ezenkívül lehetővé teszi, hogy a pályakezdő kollégák magukkal vihessék a kutyájukat a munkahelyükre.
A Path nevű fotóplatform nemrég azért költözött új helyre, hogy szebb kilátást biztosíthasson az irodáiban dolgozóknak. Keith Rabois, a Square cég igazgatója szerint míg az ország többi részében kínzó a munkanélküliség, a Szilícium-völgyben brutális konkurenciaharc zajlik a jó munkaerőért. Azonban a jövő reménységei inkább maguk szeretnének a következő Mark Zuckerbergé válni, nem pedig dolgozni akarnak neki.