Berta Sándor
Beperelt egy panaszkodót az Apple görög viszonteladója
Egy görög felhasználó nem volt megelégedve a készülékével kapcsolatos javítások minőségével, ezért a világhálón adott hangot az elégedetlenségének. Emiatt könnyen előfordulhat, hogy neki kell kártérítést fizetnie.
A Systemgraph görög cég azt veti Dimitrisz Papadimitriadisz szemére, hogy helytelenül járt el, amikor az interneten bírálta a vállalat javítási szolgáltatását. Cselekedetével szerintük megsértette a Systemgraph jó hírét és komoly károkat okozott az Apple viszonteladójának. Az esetről a Proto Thema nevű görög napilap számolt be. A férfi a néhány hónappal ezelőtt megvásárolt iMac készülékét adta be javításra a Systemgraph szervizébe. Papadimitriadisz azt kifogásolta, hogy egy sötét folt látható az iMac képernyőjén. A cég azt ígérte, hogy kicseréli az LCD-képernyőt.
Amikor néhány nap múlva értesítették, hogy a javítás elkészült és elment az eszközért, akkor látta, hogy az LCD-kijelzőt mégsem cserélték ki. Ugyan a szervizesek eleget tettek más ígéretüknek, például kívül és belül egyaránt megtisztították az iMacet, de ez a felhasználó szerint csak rontott a helyzeten. Papadimitriadisz kérdőre vonta a Systemgraph munkatársait. A társaság a vitát elkerülendő felajánlotta neki, hogy további egy hétig a szervizben tartják a gépet és elvégzik a kért szolgáltatásokat. Ő azonban nem fogadta el az ajánlatot, hanem követelte, hogy a garanciaidőn belüli meghibásodás miatt fizessék vissza ki az iMac árát vagy adjanak neki egy új cserekészüléket. Erre viszont a viszonteladó nem volt hajlandó. Az ok: Papadimitriadisz a készüléket nem náluk vásárolta.
A felhasználó ettől csak még bosszúsabb lett és egy fórumban hangot is adott nemtetszésének. Leírta, hogy pontosan követte az Apple internetes előírásait és nem hajlandó elfogadni a viszonteladó magatartását. Ez azonban már a Systemgraph vezetőinek sok volt és jó hírnév megsértése miatt kártérítési pert indítottak a férfi ellen. A cég 200 000 eurót követel Papadimitriadisztól.
Niko Alm szakértő, a Super-Fi reklámügynökség vezetője úgy vélte, hogy ez a lépés nem volt túl jó ötlet, még akkor sem, hogy ha a cég meg volt győződve az igazáról. Az Apple viszonteladójának el kellett volna viselnie a kritikát, a helyzetet tárgyilagosan és nyitottan kellett volna kezelni. Alm szavait alátámasztja, hogy az online közösség tagjai Papadimitriadisz mögé sorakoztak fel, támogató bejegyzéseket kapott a Facebookon, a Twitteren és számos fórumon is. Egy elhúzódó per esetén pedig a Systemgraphnak van több veszítenivalója.
A Systemgraph görög cég azt veti Dimitrisz Papadimitriadisz szemére, hogy helytelenül járt el, amikor az interneten bírálta a vállalat javítási szolgáltatását. Cselekedetével szerintük megsértette a Systemgraph jó hírét és komoly károkat okozott az Apple viszonteladójának. Az esetről a Proto Thema nevű görög napilap számolt be. A férfi a néhány hónappal ezelőtt megvásárolt iMac készülékét adta be javításra a Systemgraph szervizébe. Papadimitriadisz azt kifogásolta, hogy egy sötét folt látható az iMac képernyőjén. A cég azt ígérte, hogy kicseréli az LCD-képernyőt.
Amikor néhány nap múlva értesítették, hogy a javítás elkészült és elment az eszközért, akkor látta, hogy az LCD-kijelzőt mégsem cserélték ki. Ugyan a szervizesek eleget tettek más ígéretüknek, például kívül és belül egyaránt megtisztították az iMacet, de ez a felhasználó szerint csak rontott a helyzeten. Papadimitriadisz kérdőre vonta a Systemgraph munkatársait. A társaság a vitát elkerülendő felajánlotta neki, hogy további egy hétig a szervizben tartják a gépet és elvégzik a kért szolgáltatásokat. Ő azonban nem fogadta el az ajánlatot, hanem követelte, hogy a garanciaidőn belüli meghibásodás miatt fizessék vissza ki az iMac árát vagy adjanak neki egy új cserekészüléket. Erre viszont a viszonteladó nem volt hajlandó. Az ok: Papadimitriadisz a készüléket nem náluk vásárolta.
A felhasználó ettől csak még bosszúsabb lett és egy fórumban hangot is adott nemtetszésének. Leírta, hogy pontosan követte az Apple internetes előírásait és nem hajlandó elfogadni a viszonteladó magatartását. Ez azonban már a Systemgraph vezetőinek sok volt és jó hírnév megsértése miatt kártérítési pert indítottak a férfi ellen. A cég 200 000 eurót követel Papadimitriadisztól.
Niko Alm szakértő, a Super-Fi reklámügynökség vezetője úgy vélte, hogy ez a lépés nem volt túl jó ötlet, még akkor sem, hogy ha a cég meg volt győződve az igazáról. Az Apple viszonteladójának el kellett volna viselnie a kritikát, a helyzetet tárgyilagosan és nyitottan kellett volna kezelni. Alm szavait alátámasztja, hogy az online közösség tagjai Papadimitriadisz mögé sorakoztak fel, támogató bejegyzéseket kapott a Facebookon, a Twitteren és számos fórumon is. Egy elhúzódó per esetén pedig a Systemgraphnak van több veszítenivalója.