Berta Sándor

Beperelt egy panaszkodót az Apple görög viszonteladója

Egy görög felhasználó nem volt megelégedve a készülékével kapcsolatos javítások minőségével, ezért a világhálón adott hangot az elégedetlenségének. Emiatt könnyen előfordulhat, hogy neki kell kártérítést fizetnie.

A Systemgraph görög cég azt veti Dimitrisz Papadimitriadisz szemére, hogy helytelenül járt el, amikor az interneten bírálta a vállalat javítási szolgáltatását. Cselekedetével szerintük megsértette a Systemgraph jó hírét és komoly károkat okozott az Apple viszonteladójának. Az esetről a Proto Thema nevű görög napilap számolt be. A férfi a néhány hónappal ezelőtt megvásárolt iMac készülékét adta be javításra a Systemgraph szervizébe. Papadimitriadisz azt kifogásolta, hogy egy sötét folt látható az iMac képernyőjén. A cég azt ígérte, hogy kicseréli az LCD-képernyőt.

Amikor néhány nap múlva értesítették, hogy a javítás elkészült és elment az eszközért, akkor látta, hogy az LCD-kijelzőt mégsem cserélték ki. Ugyan a szervizesek eleget tettek más ígéretüknek, például kívül és belül egyaránt megtisztították az iMacet, de ez a felhasználó szerint csak rontott a helyzeten. Papadimitriadisz kérdőre vonta a Systemgraph munkatársait. A társaság a vitát elkerülendő felajánlotta neki, hogy további egy hétig a szervizben tartják a gépet és elvégzik a kért szolgáltatásokat. Ő azonban nem fogadta el az ajánlatot, hanem követelte, hogy a garanciaidőn belüli meghibásodás miatt fizessék vissza ki az iMac árát vagy adjanak neki egy új cserekészüléket. Erre viszont a viszonteladó nem volt hajlandó. Az ok: Papadimitriadisz a készüléket nem náluk vásárolta.

A felhasználó ettől csak még bosszúsabb lett és egy fórumban hangot is adott nemtetszésének. Leírta, hogy pontosan követte az Apple internetes előírásait és nem hajlandó elfogadni a viszonteladó magatartását. Ez azonban már a Systemgraph vezetőinek sok volt és jó hírnév megsértése miatt kártérítési pert indítottak a férfi ellen. A cég 200 000 eurót követel Papadimitriadisztól.

Niko Alm szakértő, a Super-Fi reklámügynökség vezetője úgy vélte, hogy ez a lépés nem volt túl jó ötlet, még akkor sem, hogy ha a cég meg volt győződve az igazáról. Az Apple viszonteladójának el kellett volna viselnie a kritikát, a helyzetet tárgyilagosan és nyitottan kellett volna kezelni. Alm szavait alátámasztja, hogy az online közösség tagjai Papadimitriadisz mögé sorakoztak fel, támogató bejegyzéseket kapott a Facebookon, a Twitteren és számos fórumon is. Egy elhúzódó per esetén pedig a Systemgraphnak van több veszítenivalója.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • enkido #27
    megnyugtatlak az vagyok, és lehet pont azért, mert kihasználom a lehetőségeket. Ha valaki hozzám vág 90ezret nyugodtan zsebre vágom a pénzt csak azért, mert nem akarok kibaszni magammal a jövőt tekintve.
  • G_ArchAngel #26
    Igen, valoszinuleg butasag elorelatonak lenni es nem kibaszni magammal a jovot tekintve. Sikeres ember lehetsz.

    A google meg a baratod, segit, ha valamire nem talalod a valaszt.
  • enkido #25
    egyebként csak barátnőd van? elég furcsa életed lehet, ha már senkiben sem tudsz megbízni... 2000 font 15%-a azért jelentős összeg, még kint is... bár, mint már mondtam van aki megteheti, hogy eldob 90ezret heccből. Igen, ő a tipikus apple user.
  • enkido #24
    ehh.. fogalmazásgátlót szedtem vagy mi van :/ Reggel van, iszok inkább egy kávét.
  • enkido #23
    pont ezt akartam mondani, ha TÉNYLEG felajánlottak egy ilyen egyébként nyilvánvalóan nem igaz lehetőséget, akkor én nem lennék büszke a butaságomra. Bár egy nyilvánvalóan almarajongó lehet, hogy képes lemondani 60-70 ezer forintról csak, hogy lássák ő mennyire tehetős. Szóval fiam: buta vagy, mint a s.gg, de legalább van egy iMac-ed...
  • torzsvendeg #22
    A szervizes megígéri hogy kijavítja a hibát. Az ügyfél miután ez nem történt meg elsírja magát egy fórumon. Erre a szervizes bepereli 200.000 euróra. Hmm.

    Összeraktad?

    Egy jó szervizes nemcsak ígérget, hanem be is tart.
  • pasi29uk #21
    Maci megvásárlása előtt célszerű ellenőrizni a sorozatszámot... nagyon sok fejfájástól megóvhatja magát az új tulaj
  • B0nFire #20
  • Garrett27 #19
    Te biztosan szakértő vagy, ami a kommentelők nagy részét illeti.
  • G_ArchAngel #18
    Eleg naiv, mint a kommentelok nagy resze - ugyanis evek ota igy mukodik gyartotol, szolgaltatotol fuggetlenul, csak XY-ra nem szokas horogni csordaban.
    De az Apple-ra erdemes:)