Napi Online
Akkufronton dőlhet el a villanyautó-csata
Akkumulátorháború kíséri a nagy autógyártók villanyautó-fejlesztéseit. A Toyota, a Daimler és a BMW olcsóbb akkumulátorokkal készítheti el villanyautóit, mint legnagyobb versenytársai, mivel a tisztán elektromos meghajtású utcai versenyautókat gyártó amerikai Tesla Motors lítium-ion akkujait választotta - írja a Bloomberg.
Ezek sajátossága, hogy technológiájuk megegyezik a laptopokba való akkukéval, míg a General Motors, a Nissan és a Mitsubishi csak autókban használatos akkumulátorok mellett döntött. A Tesla Panasonic-akkukat használ, amelyek autókba szánt változatai kilowattóránként 700-800 dollárért gyárthatók, míg a hordozható számítógépekbe illó kisebb csomagokat kilowattóránként 200 dollárból lehet kihozni. A párhuzamos termelés azonban sokkal hatékonyabb, mintha csak az egyik vagy a másik termékbe való akkumulátorokat állítanának elő.
A GM a dél-koreai LG Chemtől, a Nissan a japán NEC-től rendeli meg az áramforrásokat Volt, illetve Leaf néven futó, hamarosan piacra kerülő villanyautójába. Az elektromos autók jelenleg drágábbak hagyományos meghajtású versenytársaik háromnegyedénél, gyártásuk kétszer annyiba kerül, mint egy hozzájuk hasonló autóé, aminek fő oka az akkumulátorok drágasága.Ezen hosszabb távon a gyártás felfutása segíthet. A japán Sanyo Electric, a világ legnagyobb akkumulátorgyártója becslése szerint az autóipar megrendeléseinek köszönhetően a jelenlegi évi 1,5 ezer milliárd jenről, 2020-ra 5 ezer milliárdra (60 milliárd dollár) ugorhat a lítium-ion akkuk gyártóinak éves árbevétele.
Az árcsökkenés mellett növelheti a vásárlók bizalmát a villanyautókban, hogy az elmúlt évek akkutüzei után - amelyek laptopoknál fordultak elő - változtattak a gyártási technológián. A Panasonic például új szigeteléseket helyezett el termékeiben, amelyek gátolják azok vészes túlmelegedését.
Ezek sajátossága, hogy technológiájuk megegyezik a laptopokba való akkukéval, míg a General Motors, a Nissan és a Mitsubishi csak autókban használatos akkumulátorok mellett döntött. A Tesla Panasonic-akkukat használ, amelyek autókba szánt változatai kilowattóránként 700-800 dollárért gyárthatók, míg a hordozható számítógépekbe illó kisebb csomagokat kilowattóránként 200 dollárból lehet kihozni. A párhuzamos termelés azonban sokkal hatékonyabb, mintha csak az egyik vagy a másik termékbe való akkumulátorokat állítanának elő.
A GM a dél-koreai LG Chemtől, a Nissan a japán NEC-től rendeli meg az áramforrásokat Volt, illetve Leaf néven futó, hamarosan piacra kerülő villanyautójába. Az elektromos autók jelenleg drágábbak hagyományos meghajtású versenytársaik háromnegyedénél, gyártásuk kétszer annyiba kerül, mint egy hozzájuk hasonló autóé, aminek fő oka az akkumulátorok drágasága.Ezen hosszabb távon a gyártás felfutása segíthet. A japán Sanyo Electric, a világ legnagyobb akkumulátorgyártója becslése szerint az autóipar megrendeléseinek köszönhetően a jelenlegi évi 1,5 ezer milliárd jenről, 2020-ra 5 ezer milliárdra (60 milliárd dollár) ugorhat a lítium-ion akkuk gyártóinak éves árbevétele.
Az árcsökkenés mellett növelheti a vásárlók bizalmát a villanyautókban, hogy az elmúlt évek akkutüzei után - amelyek laptopoknál fordultak elő - változtattak a gyártási technológián. A Panasonic például új szigeteléseket helyezett el termékeiben, amelyek gátolják azok vészes túlmelegedését.