SG.hu
Áttörés az üzemanyagcellák teljesítményénél
A Violet Fuel Cell Stick bejelentése szerint hatalmas előrelépést könyvelhetnek el az üzemanyag cellák fajlagos teljesítményében.
A Violet Fuel Cell Stickshi-tech vállalat bejelentette, hogy kiemelkedően magas, 15KW/liter cella teljesítményt sikerült elérnie Solid Oxide Fuel Cell (SOFC) Stick üzemanyag celláival. Az eddig alkalmazott üzemanyag cellák - beleértve a SOFC és PEM technológiájú cellákat is - legfeljebb 2KW/liter fajlagos teljesítményt voltak képesek felmutatni, más előrehaladott fejlesztési koncepciók pedig a 4KW/liter fajlagos teljesítmény elérésére törekedtek. A közlemény szerint a Violet Stick technológiának sikerült leküzdenie az üzemanyag cellák fejlesztésének eddigi legjelentősebb akadályait és feloldania a jelenleg alkalmazott technológiák olyan technikai korlátait, mint a tömítés, hőbontás, szaporítás, valamint az alacsony fajlagos teljesítmény.
A cég által kifejlesztett technológia alapvetően átalakítja a SOFC cellák fizikai felépítését, amelynek köszönhetően először válik lehetővé magas fajlagos teljesítménnyel rendelkező mozgó alkatrész nélküli erőforrások tömeggyártása alacsony költséggel. A technológia számos felhasználási területen megnyitja az utat a tömeges alkalmazás előtt, mint például az erőművi áramtermelés, a helyi telepített áramfejlesztés, tartalék áramforrások, mobil áramfejlesztés, autóipari felhasználások, repüléstechnikai és fejlett járműipari kísérleti koncepciók. "Meggyőződésünk szerint ez a jelenleg létező legnagyobb fajlagos teljesítményű és tetszés szerint méretezhető üzemanyag cella és bízunk benne, hogy hamarosan még ennél is többet leszünk képesek nyújtani" - jelentette ki Alan Devoe, a vállalat társalapítója.
A Violet Stick megjelenése a cég reményei szerint várhatóan gyökeres hatást gyakorol majd az Egyesült Államok jelenleg becslések szerint évi 1,1 milliárd dolláros forgalmat bonyolító és 2013-ig 18,6 milliárd dollár forgalmúra bővülő üzemanyag cella piacára.
A Violet Fuel Cell Stickshi-tech vállalat bejelentette, hogy kiemelkedően magas, 15KW/liter cella teljesítményt sikerült elérnie Solid Oxide Fuel Cell (SOFC) Stick üzemanyag celláival. Az eddig alkalmazott üzemanyag cellák - beleértve a SOFC és PEM technológiájú cellákat is - legfeljebb 2KW/liter fajlagos teljesítményt voltak képesek felmutatni, más előrehaladott fejlesztési koncepciók pedig a 4KW/liter fajlagos teljesítmény elérésére törekedtek. A közlemény szerint a Violet Stick technológiának sikerült leküzdenie az üzemanyag cellák fejlesztésének eddigi legjelentősebb akadályait és feloldania a jelenleg alkalmazott technológiák olyan technikai korlátait, mint a tömítés, hőbontás, szaporítás, valamint az alacsony fajlagos teljesítmény.
A cég által kifejlesztett technológia alapvetően átalakítja a SOFC cellák fizikai felépítését, amelynek köszönhetően először válik lehetővé magas fajlagos teljesítménnyel rendelkező mozgó alkatrész nélküli erőforrások tömeggyártása alacsony költséggel. A technológia számos felhasználási területen megnyitja az utat a tömeges alkalmazás előtt, mint például az erőművi áramtermelés, a helyi telepített áramfejlesztés, tartalék áramforrások, mobil áramfejlesztés, autóipari felhasználások, repüléstechnikai és fejlett járműipari kísérleti koncepciók. "Meggyőződésünk szerint ez a jelenleg létező legnagyobb fajlagos teljesítményű és tetszés szerint méretezhető üzemanyag cella és bízunk benne, hogy hamarosan még ennél is többet leszünk képesek nyújtani" - jelentette ki Alan Devoe, a vállalat társalapítója.
A Violet Stick megjelenése a cég reményei szerint várhatóan gyökeres hatást gyakorol majd az Egyesült Államok jelenleg becslések szerint évi 1,1 milliárd dolláros forgalmat bonyolító és 2013-ig 18,6 milliárd dollár forgalmúra bővülő üzemanyag cella piacára.