• Komolytalan
    #2
    "Az árcsökkenés mellett növelheti a vásárlók bizalmát a villanyautókban, hogy az elmúlt évek akkutüzei után - amelyek laptopoknál fordultak elő - változtattak a gyártási technológián. A Panasonic például új szigeteléseket helyezett el termékeiben, amelyek gátolják azok vészes túlmelegedését."

    Engem az győzne meg, ha egy csomagtartó nélküli, 4 személyes kis gyösz 5 perces tankolással ugyanúgy tudna menni 1000km-et, mint ahogy azt egy 10+ éves, diesel Saxo tudja (totalcar egyik újságírója most vett ilyet). Ja, és persze újonnan ne legyen több 2-3 milánál egy családinak legnagyobb jóindulattal sem nevezhető autó. Amíg ezek az értékek 8 óra tankolás, majd 100 km megtett út, addig nevezzék az autójukat a kabaréba, ahová való.

    Ez a villanyautó mizéria egy vicc. Amíg nincs rendes tankolási lehetőség - értsd benzinnel/gázolajjal azonos sebességű - addig fogyasszák csak a trendi majmok. Jelenleg ott tartunk hogy ha van 1 erősen fogyasztás optimalizált, mondjuk 100km-en 50-60kwH-t fogyasztó verda, az 1000 km-re kérne 5-600kwH-t (és ez lenne kb 800 kiló aksi, de ezt tegyük fel hogy fejleszthető). Az 5-600 kwH-t ha 1 óra alatt bele akarjuk önteni mondjuk 400V-ról az cirka 1500 amperes biztosíték+vezeték, ha ugyenezt 5 perc alatt akarjuk legzongorázni az 12x ennyi, vagyis 18kA-es biztosíték+vezeték. Mondjuk ha azt nézzük, hogy réz vezetékből 16A-hez kell 2.5mm átmérőjű - ami cirka 20nmm - a 18000A-hez kellene ennek durván 1000x annyi, vagyis 79mm átmérőjű. Persze mindez tömör vezetékből, ha hajtogatni akarjuk és sodortból csinálnák akkor lenne az 12 centi is. Szóval lehet ezt marketingelni, a villanyverda akkor se lenne opció, ha végtelen sok, környezetbarát, ingyen áramunk lenne, mert mondjuk jövő héten valaki rittyentene hirtelen egy fúziós erőművet.