Berta Sándor

A fizetős és ingyenes cikkek egyvelege jelentheti a jövőt

A gördeszkázó kutyákról szóló videók figyelemfelkeltőek, a gazdasági hírek viszont pénzt hoznak. A legjobb megoldás a két csoportba tartozó anyagok ötvözése. Így foglalható össze a Wall Street Journal Online filozófiája.

"Az ingyenesen hozzáférhető cikkek korszaka nem áldozott le. A Wall Street Journal Onlinenál egy sikeres fizetős modellt vezettünk be, amely ugyanakkor egy vegyes ajánlat. A vállalati és gazdasági információk többnyire csak pénzért hozzáférhetőek, de persze néhány cikket szabadon elérhetővé tettünk. Emellett szintén szabadon olvashatók az életmód rovat anyagai is. Utóbbi létrehozásának hátterében az áll, hogy pontosan tudjuk: olvasóinknak két életterülete van: egy munkahelyi, üzleti, amit a WSJ mindig is kiszolgált és egy munkán kívüli élet. Olvasóink jólétben élnek, nagy felelősség nyugszik a vállaikon, nagyon sokat dolgoznak és egy olyan megbízható forrást keresnek, amely tanácsokat ad nekik abban, hogy miként használják a pénzüket és a szabadidejüket. Éppen ezért kézenfekvő volt a bővítés, de ezáltal akár új olvasókat is nyerünk, akiket kifejezetten ez a rovat érdekel" - jelentette ki Neil MacIntosh, a WSJ.com európai vezetője.

Az elnök elmondta, hogy náluk a rovatvezetők szabadon dönthetnek, akár minden egyes cikket is szabadon elérhetővé tehetnek, ha úgy vélik, hogy azzal jól jár a lap. Minden olyan anyag hasznos lehet, amely felkelti az emberek érdeklődését. Európában számos olyan tartalom lehet ingyenes, amelyek megtekintése az Egyesült Államokban pénzbe kerül. A gyakorlat azonban nem csak Európára, hanem Ázsiára is jellemző. Megfigyelik a piacokat és döntenek; az eurókrízisről szóló összeállításokat például szabadon elérhetővé tették, mert azt akarták, hogy minél többen olvassák az információkat.


"Azt szeretnénk, hogy olvasóink egy megbízható iránymutatónak tartsák a WSJ-t, amelyre az információáradatban nyugodtan támaszkodhatnak. A legkülönbözőbb forrásokból származó hírek zúdulnak az emberekre, de ha valaki lát a Twitteren vagy a Facebookon egy az oldalunkra mutató hivatkozást, akkor tudja, hogy ez az információ igaz. Ezt azzal érjük el, hogy folyamatosan jól és pontosan dolgozunk. Gyakran mindenki tudja, hogy mik történnek, de mindenki az egyetlen igazi történetet akarja elolvasni. Pontosan tudjuk, hogy az olvasóink nagyon sikeres, jól képzett és sokat dolgozó emberek, éppen ezért kínálunk Blackberry-alkalmazásokat is a számukra." "A Wall Street Journalt minden olyan helyen elérhetővé akarjuk tenni, ahol üzletemberek is előfordulnak. Alkalmazkodunk a felhasználókhoz, hiszen lehet, hogy naponta ingáznak vagy először a nyomtatott újságot olvassák, de az is előfordulhat, hogy irodai termináljukról kérik le a legfrissebb anyagokat. Nem lehet azt elvárni az olvasóktól, hogy egyfolytában az irodájukban üljenek és a böngészőjüket frissítsék" - tette hozzá Neil MacIntosh.

A WSJ.com európai vezetője végül hangsúlyozta, hogy bár mind a Google, mind a Facebook fontos hírforrás, de a Twitternek is egyre nagyobb a jelentősége ezen a területen. Ugyanakkor az is igaz, hogy a Twitter viszonylag kevés új olvasót hoz a lap számára, de képes felkelteni az emberek érdeklődését egy bizonyos történet iránt. A Facebook viszont fontosabb, hiszen ott az emberek egymással is kapcsolatba kerülhetnek, de persze soha sem lehet megmondani, hogy melyik anyagból lesz végül vezércikk.

McIntosh véleménye pont azért érdekes, mert ellentétes számos médiavállalat vezetőjének álláspontjával, akik szerint a világhálón elterjedt ingyenesség súlyos károkat okozott a minőségi újságírásnak, ezért korrekcióra szorul. A nagy médiakonszernek ezzel indokolták, hogy ismét fizetőssé teszik netes hírszolgálataikat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #8
    Vagyis a hirek, alapvetoen reklamceluak amiert nem jar fizettseg...
  • Tetsuo #7
    A tavirati irodaknal vannak a leginkabb nyers hirek.
    De Magyarorszagon es talan a vilagon, nincs (politikai, gazdasagi, eszmei) erdekfuggetlen hirforras. Vagyis minden ujsag es ujsagiro kepvisel vmilyen erdeket a hirek kozlese kozben.
  • Alexease #6
    A tervezett valtoztatasokkal, igy nezne ki egy ingyenes cikk (pelda cikk az SG-rol):

    "A nyílt forráskódú [fizess] platform az [fizess] szerint kitűnő lehetőségeket kínál számukra az új [fizess] [fizess] megjelenésével egy időben. Az [fizess] az [fizess] szapulja, szerintük nincs sok esélyük a [fizess] szegmensben."
  • birdo #5
    már évek óta fizetőseket olvasok...nálunk
  • endale #4
    A címoldalakon a "tovább" gomb helyett a "100 Ft-ért tovább" lesz a cikk ek bevezetőjének végén.
  • NEXUS6 #3
    Úgy értem:
    "És most már..."

    Szoknom kell az új gombozatomat:)
  • NEXUS6 #2
    És ést már nem csak filmeket, meg zenéket, hanem cikkeket is warezolnak majd az emberek, ez tényleg jövőbe mutató!

  • Rotyoka #1
    és az olvasottság 95%-al fog visszaesni.