Berta Sándor
Leállítja keresőjét az Ask.com
Az elsősorban online tájékoztatással és kérdések megválaszolásával foglalkozó oldal végérvényesen leállítja keresőszolgáltatását, mert nem tudott érdemben versenyre kelni a Google-lel.
Doug Leeds, az Ask.com elnöke a Bloomberg gazdasági hírügynökségnek elmondta, hogy a Google az elmúlt esztendőkben számukra túl erős piaci versenyzővé vált. Barry Diller médiamogul és internetes vállalkozó hozzátette, hogy az elmúlt években kénytelenek voltak megállapítani, hogy közvetlenül nem lehetnek a keresőóriás konkurensei.
Diller és az InterActive Corp. (IAC) 2005-ben kereken 1,85 milliárd dollárért vásárolta meg az 1996-ban alapított Ask Jeeves keresőt és az volt az elképzelése, hogy Ask.com néven egy Google-konkurens szolgáltatást hoz létre az alapjain. Azonban az élet keresztülhúzta a számításait, az Ask.com közel sem tudott olyan népszerűvé válni, mint amennyire azt Diller szerette volna. A Nielsen piackutató cég adatai alapján a portál az amerikai online keresési piacon alig 2 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett. Döntés született arról is, hogy ugyan az Ask.com honlapon megmarad a keresőablak, de azt már egy másik piaci szereplő technológiájával fogják működtetni.
A Bloombergnek adott nyilatkozat mellett Doug Leeds az Ask.com hivatalos blogjában is bejelentette a változásokat. Az átszervezések miatt várhatóan 130 szoftverfejlesztő veszíti majd el a munkahelyét, valamint a következő hónapokban bezárják a cég edisoni és hangzhou-i irodáit. A cég a jövőben elsősorban egy olyan platformot akar működtetni, amelynél a felhasználók válaszolhatnak a társaik által az interneten feltett kérdésekre. Az Ask.com már július óta kísérletezik ezzel a funkcióval. A hír meglehetősen hasonlít a Lycos.de utolsó napjaira, amelyet a Lycos IQ kérdés-válasz szolgáltatása váltott fel.
Az Ask.com nevéhez számos újítás fűződik, elég csak a Binoculars Site Preview és az Ask Eraser funkciókra gondolni. Mindez azonban nem volt elég a népszerűség-vesztés megállításához és a vezetők végül meghozták a szomorú döntést. Mindez azt jelenti, hogy a független keresők közül a legrégebbi vonul nyugdíjba és a piaci verseny a Google kontra Baidu, illetve Bing küzdelemre korlátozódik.
Doug Leeds, az Ask.com elnöke a Bloomberg gazdasági hírügynökségnek elmondta, hogy a Google az elmúlt esztendőkben számukra túl erős piaci versenyzővé vált. Barry Diller médiamogul és internetes vállalkozó hozzátette, hogy az elmúlt években kénytelenek voltak megállapítani, hogy közvetlenül nem lehetnek a keresőóriás konkurensei.
Diller és az InterActive Corp. (IAC) 2005-ben kereken 1,85 milliárd dollárért vásárolta meg az 1996-ban alapított Ask Jeeves keresőt és az volt az elképzelése, hogy Ask.com néven egy Google-konkurens szolgáltatást hoz létre az alapjain. Azonban az élet keresztülhúzta a számításait, az Ask.com közel sem tudott olyan népszerűvé válni, mint amennyire azt Diller szerette volna. A Nielsen piackutató cég adatai alapján a portál az amerikai online keresési piacon alig 2 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett. Döntés született arról is, hogy ugyan az Ask.com honlapon megmarad a keresőablak, de azt már egy másik piaci szereplő technológiájával fogják működtetni.
A Bloombergnek adott nyilatkozat mellett Doug Leeds az Ask.com hivatalos blogjában is bejelentette a változásokat. Az átszervezések miatt várhatóan 130 szoftverfejlesztő veszíti majd el a munkahelyét, valamint a következő hónapokban bezárják a cég edisoni és hangzhou-i irodáit. A cég a jövőben elsősorban egy olyan platformot akar működtetni, amelynél a felhasználók válaszolhatnak a társaik által az interneten feltett kérdésekre. Az Ask.com már július óta kísérletezik ezzel a funkcióval. A hír meglehetősen hasonlít a Lycos.de utolsó napjaira, amelyet a Lycos IQ kérdés-válasz szolgáltatása váltott fel.
Az Ask.com nevéhez számos újítás fűződik, elég csak a Binoculars Site Preview és az Ask Eraser funkciókra gondolni. Mindez azonban nem volt elég a népszerűség-vesztés megállításához és a vezetők végül meghozták a szomorú döntést. Mindez azt jelenti, hogy a független keresők közül a legrégebbi vonul nyugdíjba és a piaci verseny a Google kontra Baidu, illetve Bing küzdelemre korlátozódik.