Berta Sándor

Sokan pusztán unaloműzőnek használják a keresőket

Érdekes megállapításra jutottak a walesi Swansea Egyetem és az Erlangeni Egyetem munkatársai: az internetezők jelentős része unatkozik és ezért elsősorban a keresőkhöz menekül, de nem azért, hogy információkat kutasson fel.

A Google és más internetes keresők eredeti célja, hogy az emberek a segítségükkel megtalálják az őket érdeklődő információkat és adatokat, legyen szó utazási, pénzügyi, műszaki vagy más kérdésekre keresett válaszokról. Az elmúlt hónapokban walesi és német kutatók azt a kérdést vizsgálták meg, hogy vajon kik és miért használják ezeket a szolgáltatásokat.

A Swansea Egyetem, illetve az Erlangeni Egyetem tudósai kiderítették, hogy a felhasználók közel sem csak az információszerzés miatt használják az online keresőket. A fő ok ugyanis az unalom volt. A megkérdezett emberek jelentős része egyszerűen gyakran unatkozik és nem tudott jobb elfoglaltságot találni magának, minthogy különböző dolgokra rákeressen a világhálón. Az üzemeltetők eddig nem igazán foglalkoztak ezzel a kérdéssel, a kutatóknak ugyanis meggyőződésük, hogy ha ez nem így lenne, akkor már új megoldásokat találtak volna ki az unatkozó felhasználók megnyerésére.

"Az emberek egyre gyakrabban konfrontálódnak az internettel összekötött technológiákkal és ezáltal folyamatosan nő a világhálón töltött idő. Az online információs rendszerek jobbak is lehetnének, különösen, ha nem csak információkat kutatnának fel a kérdezők számára, hanem szórakoztatnák is őket" - jelentette ki Max Wilson, a Swansea Egyetem munkatársa, a tanulmányt készítő csoport vezetője.

A kutatók megállapították: mivel egyre több az internettel összeköthető készülék van az emberek tulajdonában, így ezzel párhuzamosan nő a keresőket unalomból használók száma is. Éppen ezért a vállalatoknak foglalkozniuk kellene ezzel a jelenséggel és új tartalmakat kellene kínálniuk e felhasználói csoportnak. Megoldást jelenthetne az úgynevezett Casual Search internetes keresés elterjedése is, amelynél az online információkutatást különböző dolgokkal, például szimulációkkal, interakciókkal, illetve játékok vagy videók bevonásával végrehajtott aktív szórakozással ötvözik. Ezeknél a megoldásoknál továbbra is a keresés áll az első helyen, de a megszerzendő adat vagy információ másodrangú. A cél az, hogy a felhasználó végig motivált legyen.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • gromgotth #3
    én nagyon motivált szokam lenni, amikor ráguglizok a freeteenporn-ra.
  • duke #2
    Neha en is jatszom peldaul rakeresek, az "a" beture, csak azert hogy megtudjam a google hany "a" betut talal. :)
    Peldaul most 15 milliard "a" beturol van tudomasa a googlenak :)
    Vagy megkeresem a legnagyobb google altal ismert szamot. :))
  • Ferrer #1
    Ismerős :)) Este kifáradt aggyal mindig jól esik egy kis pihent gúgli keresés..