Gyurkity Péter
51 százalékkal erősödött a Bing indulása óta
A Microsoft új keresője tavaly sikeres rajtot vett, azóta pedig lassan de biztosan nyomul előre. Jelenleg éppen azon Yahoo nyomában van, amely Észak-Amerikában komoly segítséget vár tőle.
A Nielsen által közzétett adatokból jól látszik, hogy a tengerentúlon a Bing jelenleg 13,6 százalékos részesedéssel van jelen az internetes keresők piacán. Ez ugyan még egyáltalán nem elég ahhoz, hogy komolyan kikezdje a Google előnyét, ám éves szinten 51 százalékos növekedést mutathatnak fel, amivel egyértelműen jobbak az esélyeik, mint a korábbi Live Search platformmal.
A sorrend ráadásul biztosan változni fog a közeljövőben, hiszen az elmúlt egy évben 17 százalékot veszítő Yahoo Search alig egy százalékkal előzi meg a Microsoft produktumát, ráadásul az USA-ban és Kanadában éppen most készülnek felhasználni azt, mégpedig az organikus kereséseknél, vagyis a releváns találatokat (nem pedig hirdetéseket) megjelenítő oldalaknál. Mindez a Bing számára azt jelenti, hogy havonta 5,2 milliárd keresést fognak kiszolgálni, ezzel pedig az amerikai piac 31,6 százalékát fogják lefedni (Kanadában 290 millió keresés és 8,6 százalékos részesedés van a terítéken). Ez már mindenképpen megfelelő kiindulópont lehet a Google-lal szembeni verseny fokozásához, bár ezt nyilván ez utóbbi sem néz majd tétlenül - elég csak a legutóbbi finomításukra gondolni.
A Google egyébként az amerikai piac 64,2 százaléka felett uralkodik, helyzete tehát továbbra is hasonló ahhoz, ami az Internet Explorert jellemzi a böngészők (globális) versenyében. Erős pozícióit jól jellemzi, hogy alig 1 százalékot veszítettek egy év alatt, vagyis tulajdonképpen jól tartják magukat, a Bing komoly erősödése ellenére is.
A többiek pedig labdába sem rúgnak, hiszen a negyedik helyen az Ask.com szerepel, alig 2,1 százalékkal - ez nyilvánvalóan már a "futottak még" kategória.
A Nielsen által közzétett adatokból jól látszik, hogy a tengerentúlon a Bing jelenleg 13,6 százalékos részesedéssel van jelen az internetes keresők piacán. Ez ugyan még egyáltalán nem elég ahhoz, hogy komolyan kikezdje a Google előnyét, ám éves szinten 51 százalékos növekedést mutathatnak fel, amivel egyértelműen jobbak az esélyeik, mint a korábbi Live Search platformmal.
A sorrend ráadásul biztosan változni fog a közeljövőben, hiszen az elmúlt egy évben 17 százalékot veszítő Yahoo Search alig egy százalékkal előzi meg a Microsoft produktumát, ráadásul az USA-ban és Kanadában éppen most készülnek felhasználni azt, mégpedig az organikus kereséseknél, vagyis a releváns találatokat (nem pedig hirdetéseket) megjelenítő oldalaknál. Mindez a Bing számára azt jelenti, hogy havonta 5,2 milliárd keresést fognak kiszolgálni, ezzel pedig az amerikai piac 31,6 százalékát fogják lefedni (Kanadában 290 millió keresés és 8,6 százalékos részesedés van a terítéken). Ez már mindenképpen megfelelő kiindulópont lehet a Google-lal szembeni verseny fokozásához, bár ezt nyilván ez utóbbi sem néz majd tétlenül - elég csak a legutóbbi finomításukra gondolni.
A Google egyébként az amerikai piac 64,2 százaléka felett uralkodik, helyzete tehát továbbra is hasonló ahhoz, ami az Internet Explorert jellemzi a böngészők (globális) versenyében. Erős pozícióit jól jellemzi, hogy alig 1 százalékot veszítettek egy év alatt, vagyis tulajdonképpen jól tartják magukat, a Bing komoly erősödése ellenére is.
A többiek pedig labdába sem rúgnak, hiszen a negyedik helyen az Ask.com szerepel, alig 2,1 százalékkal - ez nyilvánvalóan már a "futottak még" kategória.