Berta Sándor
Sajnálják a pénzt a közösségi kapcsolattartásra a cégek
A tőzsdén jegyzett vállalatok nagy elvárásokat fogalmaznak meg a közösségi portálokkal kapcsolatban, ugyanakkor meglehetősen kicsinyesek a megjelenésre szánt összeg tekintetében.
A Temmel, Seywald & Partner nevű PR-ügynökség összesen 86 vállalatot kérdezett meg szokásairól. Ezek kétharmada van jelen a közösségi oldalakon és 63 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy a kommunikációjukban fontos eszközként tekintenek ezekre a platformokra. A legtöbb cég elsősorban piackutatási célokra használja a Facebookot és a többi közösségi oldalt. A válaszadók 92 százaléka mondta azt, hogy így gyűjtenek visszajelzéseket a működésükkel és a termékeikkel kapcsolatban, míg 70 százalék az ügyfelekkel való kapcsolattartásra, 65 százaléka pedig a termékei reklámozására használja ezeket a honlapokat.
Ugyanakkor a belső céges kommunikációban csak a megkérdezett vállalatok 40 százaléka alkalmazza ezt a lehetőséget. A Facebookon a válaszadók 60, a Twitteren pedig 57 százaléka van jelen, míg a YouTube-on 52 százalékuk helyez el promóciós videókat. A Xing üzleti platformot csak a cégek 42 százaléka használja, a Delicious esetében pedig ez az arány csupán 8 százalék.
A vállalatok 38 százaléka elismerte, hogy nem fordít külön pénzt a közösségi portálokon való megjelenésre, míg 30 százaléka vagy nem tud, vagy nem is akar kiadásokba bocsátkozni. Az átlagos összeg, amelyet a társaságok ilyen célokra elkülönítenek általában 20 000 euró vagy kevesebb. A tőzsdén jegyzett cégeknek csak a 7 százaléka fordít e célra több mint 100 000 eurót évente.
A megkérdezettek 93 százaléka online nyomtatványokat, 87 százaléka pedig e-maileket használ a felhasználókkal való kapcsolattartásra. 79 százalékuk ad ki rendszeresen hírlevelet, 56 százaléka jelentet meg videókat és 53 százaléka alkalmaz RSS-csatornákat. A válaszadók 88 százaléka vélte úgy, hogy a következő tíz évben nem lehet majd megkerülni a közösségi oldalakat és ezek jelentősége a mainál is nagyobb lesz. Abban a társaságok többsége egyetértett, hogy a jövőben az okostelefon- és tábla PC alkalmazások, az üzleti célú közösségi portálhasználat és a multimédiás platformok piaca fejlődik majd a leginkább.
A Temmel, Seywald & Partner nevű PR-ügynökség összesen 86 vállalatot kérdezett meg szokásairól. Ezek kétharmada van jelen a közösségi oldalakon és 63 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy a kommunikációjukban fontos eszközként tekintenek ezekre a platformokra. A legtöbb cég elsősorban piackutatási célokra használja a Facebookot és a többi közösségi oldalt. A válaszadók 92 százaléka mondta azt, hogy így gyűjtenek visszajelzéseket a működésükkel és a termékeikkel kapcsolatban, míg 70 százalék az ügyfelekkel való kapcsolattartásra, 65 százaléka pedig a termékei reklámozására használja ezeket a honlapokat.
Ugyanakkor a belső céges kommunikációban csak a megkérdezett vállalatok 40 százaléka alkalmazza ezt a lehetőséget. A Facebookon a válaszadók 60, a Twitteren pedig 57 százaléka van jelen, míg a YouTube-on 52 százalékuk helyez el promóciós videókat. A Xing üzleti platformot csak a cégek 42 százaléka használja, a Delicious esetében pedig ez az arány csupán 8 százalék.
A vállalatok 38 százaléka elismerte, hogy nem fordít külön pénzt a közösségi portálokon való megjelenésre, míg 30 százaléka vagy nem tud, vagy nem is akar kiadásokba bocsátkozni. Az átlagos összeg, amelyet a társaságok ilyen célokra elkülönítenek általában 20 000 euró vagy kevesebb. A tőzsdén jegyzett cégeknek csak a 7 százaléka fordít e célra több mint 100 000 eurót évente.
A megkérdezettek 93 százaléka online nyomtatványokat, 87 százaléka pedig e-maileket használ a felhasználókkal való kapcsolattartásra. 79 százalékuk ad ki rendszeresen hírlevelet, 56 százaléka jelentet meg videókat és 53 százaléka alkalmaz RSS-csatornákat. A válaszadók 88 százaléka vélte úgy, hogy a következő tíz évben nem lehet majd megkerülni a közösségi oldalakat és ezek jelentősége a mainál is nagyobb lesz. Abban a társaságok többsége egyetértett, hogy a jövőben az okostelefon- és tábla PC alkalmazások, az üzleti célú közösségi portálhasználat és a multimédiás platformok piaca fejlődik majd a leginkább.