Berta Sándor
Pénzkeresés ingyenes okostelefon-alkalmazásokkal
A Qriously cég olyan megoldást keres, amelynek köszönhetően egyszerre kereshet pénzt, illetve tehet elérhetővé a felhasználók számára ingyenes mobil készülékeken használható programokat.
"Jelenleg a fejlesztők kizárólag reklámokkal kereshetnek pénzt. A mi ötletünk viszont az, hogy más úton is el lehet indulni" - jelentette ki Christopher Kahler, aki Abrahm és Gerald Müllerrel közösen alapította a vállalkozást. Az elképzelés lényege, hogy a felhasználóknak nem kell hirdetésekre kattintgatniuk, ha hozzá akarnak jutni az ingyenes mobil szoftverekhez, hanem elegendő csak néhány kérdőívet kitölteniük. A Qriously-nek jelenleg is zajlik a zárt tesztje, a szolgáltatás a tervek szerint a jövő év elejétől lesz elérhető.
"Hisszük, hogy az emberek véleménye igenis ér valamit. A megrendelőink több millió felhasználó véleményét kérdezhetik le és a válaszokat valós időben megkaphatják, egyúttal megtudhatják azt is, hogy az illető éppen hol tartózkodik" - vallják a cégalapítók. Abrahm és Gerald Müller, valamint Christopher Kahler úgy gondolják, hogy a piackutatók és a vállalatok számára fontosak lehet a felhasználók véleménye, észrevételei és visszajelzései.
A szolgáltatás alapja az okostelefon-alkalmazásokba integrált kód, amelyet eddig már 20 programban helyeztek el és amely már elérhető az iPhone és az Android készülékekhez is. Hogy az ötlet sikeres lehet, azt alátámasztja, hogy a kódot eddig 2 milliószor töltötték le. A cél az, hogy a módszert néhány szoftver segítségével tesztelik és megpróbálják kideríteni, mely kérdésekre válaszolnak leginkább az emberek és milyen témák érdeklik őket a legjobban.
A Qriously csapat együttműködik egy nemzetközi piackutató céggel, amelynek munkatársai megadhatják, hogy mely helyeken és milyen időpontban jelenjenek meg a kérdőívek. Amennyiben egy kérdést aktiválnak, úgy az azonnal megjelenik az alkalmazások bármelyikét futtató okostelefonokon. A készüléktulajdonosok bármikor bezárhatják a kérdés ablakát, ha úgy érzik, zavarja őket aktuális tevékenységük közben. A bécsi cég a kérdésekre adott válaszok alapján létrehozza a megkérdezett személyek profilját, amely a későbbi kérdőívek összeállításakor sokat segíthet a szakembereknek. Adatvédelmi okokból minden profilt névtelenné tesznek.
Az első teszteredmények biztatóak. Kahler elmondta, hogy az első kérdésekre a felhasználók 5-30 százaléka válaszolt. Ez ugyan alacsony aránynak tűnik, de ha hozzávesszük, hogy a webes kérdőíveket általában csak a megkérdezettek 1 százaléka tölti ki, akkor nagyon jó eredmény. Az már most látható, hogy az emberek elsősorban a termékekre vonatkozó kérdésekre válaszolnak szívesen, valamint szintén népszerűek a helyhez kötött felmérések. A megoldás mindenképpen hasznos lehet, hiszen egy pékség, egy számítógép-üzlet vagy könyvelő számára egyaránt fontos lehet, hogy miként vélekednek az árairól vagy a szolgáltatásáról a szomszéd utcában lakók.
A Qriously várhatóan 2011 első negyedévétől lesz mindenki számára szabadon hozzáférhető és a szolgáltatást megnyitják az alkalmazások fejlesztői előtt is. Ők ugyanis szintén részt vehetnek a kérdőívek összeállításában. A befolyó pénzből az alapján részesednének, hogy hány kérdésükre válaszoltak a készüléktulajdonosok. A fejlesztők így egyrészt plusz támogatáshoz juthatnának, másrészt első kézből tájékozódhatnának arról, hogy miként fogadják a felhasználók programjukat, melyik funkció tetszik nekik és melyik kevésbé.
Az Android és iPhone programokhoz készített szoftverfejlesztési csomag már elérhető, de a szolgáltatás más operációs rendszerek és platformok, illetve a mobil böngészőkben futtatható alkalmazások felé is igyekszik nyitni. A cél az, hogy a Qriously egy nemzetközi szolgáltatás legyen, amely a felhasználók, a fejlesztők, a piackutatók és a gyártók körében egyaránt sikeres.
"Jelenleg a fejlesztők kizárólag reklámokkal kereshetnek pénzt. A mi ötletünk viszont az, hogy más úton is el lehet indulni" - jelentette ki Christopher Kahler, aki Abrahm és Gerald Müllerrel közösen alapította a vállalkozást. Az elképzelés lényege, hogy a felhasználóknak nem kell hirdetésekre kattintgatniuk, ha hozzá akarnak jutni az ingyenes mobil szoftverekhez, hanem elegendő csak néhány kérdőívet kitölteniük. A Qriously-nek jelenleg is zajlik a zárt tesztje, a szolgáltatás a tervek szerint a jövő év elejétől lesz elérhető.
"Hisszük, hogy az emberek véleménye igenis ér valamit. A megrendelőink több millió felhasználó véleményét kérdezhetik le és a válaszokat valós időben megkaphatják, egyúttal megtudhatják azt is, hogy az illető éppen hol tartózkodik" - vallják a cégalapítók. Abrahm és Gerald Müller, valamint Christopher Kahler úgy gondolják, hogy a piackutatók és a vállalatok számára fontosak lehet a felhasználók véleménye, észrevételei és visszajelzései.
A szolgáltatás alapja az okostelefon-alkalmazásokba integrált kód, amelyet eddig már 20 programban helyeztek el és amely már elérhető az iPhone és az Android készülékekhez is. Hogy az ötlet sikeres lehet, azt alátámasztja, hogy a kódot eddig 2 milliószor töltötték le. A cél az, hogy a módszert néhány szoftver segítségével tesztelik és megpróbálják kideríteni, mely kérdésekre válaszolnak leginkább az emberek és milyen témák érdeklik őket a legjobban.
A Qriously csapat együttműködik egy nemzetközi piackutató céggel, amelynek munkatársai megadhatják, hogy mely helyeken és milyen időpontban jelenjenek meg a kérdőívek. Amennyiben egy kérdést aktiválnak, úgy az azonnal megjelenik az alkalmazások bármelyikét futtató okostelefonokon. A készüléktulajdonosok bármikor bezárhatják a kérdés ablakát, ha úgy érzik, zavarja őket aktuális tevékenységük közben. A bécsi cég a kérdésekre adott válaszok alapján létrehozza a megkérdezett személyek profilját, amely a későbbi kérdőívek összeállításakor sokat segíthet a szakembereknek. Adatvédelmi okokból minden profilt névtelenné tesznek.
Az első teszteredmények biztatóak. Kahler elmondta, hogy az első kérdésekre a felhasználók 5-30 százaléka válaszolt. Ez ugyan alacsony aránynak tűnik, de ha hozzávesszük, hogy a webes kérdőíveket általában csak a megkérdezettek 1 százaléka tölti ki, akkor nagyon jó eredmény. Az már most látható, hogy az emberek elsősorban a termékekre vonatkozó kérdésekre válaszolnak szívesen, valamint szintén népszerűek a helyhez kötött felmérések. A megoldás mindenképpen hasznos lehet, hiszen egy pékség, egy számítógép-üzlet vagy könyvelő számára egyaránt fontos lehet, hogy miként vélekednek az árairól vagy a szolgáltatásáról a szomszéd utcában lakók.
A Qriously várhatóan 2011 első negyedévétől lesz mindenki számára szabadon hozzáférhető és a szolgáltatást megnyitják az alkalmazások fejlesztői előtt is. Ők ugyanis szintén részt vehetnek a kérdőívek összeállításában. A befolyó pénzből az alapján részesednének, hogy hány kérdésükre válaszoltak a készüléktulajdonosok. A fejlesztők így egyrészt plusz támogatáshoz juthatnának, másrészt első kézből tájékozódhatnának arról, hogy miként fogadják a felhasználók programjukat, melyik funkció tetszik nekik és melyik kevésbé.
Az Android és iPhone programokhoz készített szoftverfejlesztési csomag már elérhető, de a szolgáltatás más operációs rendszerek és platformok, illetve a mobil böngészőkben futtatható alkalmazások felé is igyekszik nyitni. A cél az, hogy a Qriously egy nemzetközi szolgáltatás legyen, amely a felhasználók, a fejlesztők, a piackutatók és a gyártók körében egyaránt sikeres.