Berta Sándor
70 milliárd e-mailt küldenek a cégek naponta
A kommunikációs technológiák rossz használata könnyen információs áradat kitöréséhez vezethet. Közel sem mindegy, hogy az ember uralja a technológiát vagy fordítva.
Napjainkban teljesen elfogadott dolognak számít, hogy valaki gyakorlatilag a nap 24 órájában elérhető a barátai, rokonai és főnökei számára akár interneten, akár mobiltelefonon keresztül. Németországban például a BITKOM szakmai szervezet felméréséből kiderült, hogy az alkalmazottak kétharmadáról mondható el ez. Csupán az emberek 32 százaléka kapcsolja ki a szabadidejében a számítógépét és a mobilját.
"Az egész kérdéssel kapcsolatban legszívesebben John Nesbittnek, egy amerikai írónak a gondolatát idézném. Nesbitt 50 évvel ezelőtt azt mondta: az embertől függ, hogy uralja-e a technológiát, vagy az uralja őt. Úgy gondolom, hogy nagyon gyors technológiai fejlődést éltünk meg és abból indulok ki, hogy a jövőben is ez lesz a jellemző. A dolgok hátterében azonban nem a technológia, hanem a felhasználók és a folyamatok állnak. Egy technológia mindig csak a folyamatokat támogathatja és megpróbálhat megfelelni a vállalati filozófiáknak és követelményeknek. A végső döntés azonban a vállalati kultúrától és természetesen a felhasználóktól függ" - nyilatkozta Christian Fron, a DeTeWe cég ügyvezetője.
A szakember hozzátette, hogy pont a mai világban a vállalatoknak növelniük kell a hatékonyságukat, ebben pedig a technológiának meghatározó szerep juthat. Éppen emiatt kerül előtérbe, hogy miként használjuk a technológiákat. Pont a modern technológiák teszik lehetővé az információs folyamatok automatikus vezérlését. A technológia rossz használata azonban egy információs áradatot válthat ki. Erre jó példa, hogy jelenleg a cégek átlagosan naponta 70 milliárd e-mailt küldenek el a belső hálózataikon keresztül. Ezek után fel kell tenni a kérdést, hogy ez a sok információ valóban célzott is és vajon nem terheli-e túl a felhasználókat? Manapság az az általános elgondolás, hogy inkább elküldök valakinek sok információt és majd ő keresse ki magának azok közül az őt érdeklőt.
"A technika önmagában nem képes a tanításra. Ugyan napjainkban intelligens szoftverekről beszélünk, amelyek képesek tanulni, de valójában ezek számára mindent előtte meg kell mutatnunk. A jövőnk biztosan mobilabb lesz. Elég, ha ma benézünk a gyerekeink szobájába, alig látunk vezetékes eszközöket, viszont annál több okostelefont vagy PDA-készüléket. Elterjedt a videochatelés, a telefonálás a Skype vagy az azonnali üzenetküldők segítségével valósul meg. Ezek mind olyan dolgok, amelyek természetesek a mai generáció tagjai számára, ugyanakkor még közel sincsenek integrálva az üzleti életbe.
Én gyakran focizok például a két fiammal és nem érzem úgy, hogy emiatt valami sürgős dologról lemaradnék. Ugyanakkor arra is bármikor lehetőségem van, hogy az információkat teljesen átirányítsam és így a legsürgősebb üzeneteket megkapjam. Emellett egyáltalán nem kell megadnom mindenkinek a mobiltelefonszámomat, hiszen a hívások az átirányításoknak köszönhetően nyugodtan érkezhetnek a vezetékes telefonszámomra. Ennek köszönhetően a mobil telefonszámomat csak egy nagyon szűk körnek adom meg" - szögezte le Christian Fron.
Napjainkban teljesen elfogadott dolognak számít, hogy valaki gyakorlatilag a nap 24 órájában elérhető a barátai, rokonai és főnökei számára akár interneten, akár mobiltelefonon keresztül. Németországban például a BITKOM szakmai szervezet felméréséből kiderült, hogy az alkalmazottak kétharmadáról mondható el ez. Csupán az emberek 32 százaléka kapcsolja ki a szabadidejében a számítógépét és a mobilját.
"Az egész kérdéssel kapcsolatban legszívesebben John Nesbittnek, egy amerikai írónak a gondolatát idézném. Nesbitt 50 évvel ezelőtt azt mondta: az embertől függ, hogy uralja-e a technológiát, vagy az uralja őt. Úgy gondolom, hogy nagyon gyors technológiai fejlődést éltünk meg és abból indulok ki, hogy a jövőben is ez lesz a jellemző. A dolgok hátterében azonban nem a technológia, hanem a felhasználók és a folyamatok állnak. Egy technológia mindig csak a folyamatokat támogathatja és megpróbálhat megfelelni a vállalati filozófiáknak és követelményeknek. A végső döntés azonban a vállalati kultúrától és természetesen a felhasználóktól függ" - nyilatkozta Christian Fron, a DeTeWe cég ügyvezetője.
A szakember hozzátette, hogy pont a mai világban a vállalatoknak növelniük kell a hatékonyságukat, ebben pedig a technológiának meghatározó szerep juthat. Éppen emiatt kerül előtérbe, hogy miként használjuk a technológiákat. Pont a modern technológiák teszik lehetővé az információs folyamatok automatikus vezérlését. A technológia rossz használata azonban egy információs áradatot válthat ki. Erre jó példa, hogy jelenleg a cégek átlagosan naponta 70 milliárd e-mailt küldenek el a belső hálózataikon keresztül. Ezek után fel kell tenni a kérdést, hogy ez a sok információ valóban célzott is és vajon nem terheli-e túl a felhasználókat? Manapság az az általános elgondolás, hogy inkább elküldök valakinek sok információt és majd ő keresse ki magának azok közül az őt érdeklőt.
"A technika önmagában nem képes a tanításra. Ugyan napjainkban intelligens szoftverekről beszélünk, amelyek képesek tanulni, de valójában ezek számára mindent előtte meg kell mutatnunk. A jövőnk biztosan mobilabb lesz. Elég, ha ma benézünk a gyerekeink szobájába, alig látunk vezetékes eszközöket, viszont annál több okostelefont vagy PDA-készüléket. Elterjedt a videochatelés, a telefonálás a Skype vagy az azonnali üzenetküldők segítségével valósul meg. Ezek mind olyan dolgok, amelyek természetesek a mai generáció tagjai számára, ugyanakkor még közel sincsenek integrálva az üzleti életbe.
Én gyakran focizok például a két fiammal és nem érzem úgy, hogy emiatt valami sürgős dologról lemaradnék. Ugyanakkor arra is bármikor lehetőségem van, hogy az információkat teljesen átirányítsam és így a legsürgősebb üzeneteket megkapjam. Emellett egyáltalán nem kell megadnom mindenkinek a mobiltelefonszámomat, hiszen a hívások az átirányításoknak köszönhetően nyugodtan érkezhetnek a vezetékes telefonszámomra. Ennek köszönhetően a mobil telefonszámomat csak egy nagyon szűk körnek adom meg" - szögezte le Christian Fron.