Gyurkity Péter
Harmadik helyre jött fel a GMail
A tengerentúlon immár a harmadik helyen tanyázik a Google egyre népszerűbb levelezőszolgáltatása, amely az AOL hasonló platformját előzte meg - gyorsabban növekednek, mint korábban.
Az InformationWeek a comScore adataira támaszkodva számolt be a GMail előretöréséről, pontosabban a 2008 júliusa és a 2009 júliusa közötti időszak fontosabb fejleményeiről, legalábbis ami a legnépszerűbb online levelezőszolgáltatásokat illeti. Az első helyen továbbra is a Yahoo Mail található a maga 106,1 millió látogatójával (ezt most júliusban mérték), míg a második a Hotmail, amelynek pozícióját azonban egyre jobban veszélyezteti a GMail.
Ez utóbbi szolgáltatás tavaly júliusban még 25,3 millió látogatóval büszkélkedhetett az Egyesült Államokban, ezt sikerült egy év alatt 36,9 millió főre növelni. Ez több mint 40 százalékos növekedést jelent, amivel még az egy évvel korábbi terjeszkedési rátát is lepipálták, vagyis a sokáig bétastádiumban lévő szolgáltatás egyre gyorsuló ütemben nyomul előre - a többiek kárára. A nagy vesztes ezúttal az AOL, amelynek tavaly júliusban mért 45,1 millió látogatójából mindössze 36,4 millió maradt meg, ami igencsak csúnya vereséget jelent számukra.
A következő kiszemelt célpont a Hotmail lehet, amely még mindig 47,1 millió látogatóra tett szert a múlt hónapban, ám esetükben a stagnálás jelenti a legnagyobb gondot. 2007 és 2008 között ugyanis 4 százalékkal visszaszorultak, amit a most véget ért egy évben 3 százalékkal visszahoztak. A Windows 7 megjelenése ugyan javíthat pozíciójukon, és elodázhatja, illetve késleltetheti a GMail további előretörését, ez azonban hosszú távon elkerülhetetlennek látszik, vagyis a Google platformja 7-8 hónapon belül (hasonló ütemű növekedési ráta mellett) immár a második helyet ostromolhatja majd.
A GMail különösen hasznosnak tűnhet majd a Google Wave megjelenésével, amely ugyan a hagyományos levelezőszolgáltatásokat is leváltani hivatott, ám ugyanígy a keresőcég ázsióját is növelheti.
Az InformationWeek a comScore adataira támaszkodva számolt be a GMail előretöréséről, pontosabban a 2008 júliusa és a 2009 júliusa közötti időszak fontosabb fejleményeiről, legalábbis ami a legnépszerűbb online levelezőszolgáltatásokat illeti. Az első helyen továbbra is a Yahoo Mail található a maga 106,1 millió látogatójával (ezt most júliusban mérték), míg a második a Hotmail, amelynek pozícióját azonban egyre jobban veszélyezteti a GMail.
Ez utóbbi szolgáltatás tavaly júliusban még 25,3 millió látogatóval büszkélkedhetett az Egyesült Államokban, ezt sikerült egy év alatt 36,9 millió főre növelni. Ez több mint 40 százalékos növekedést jelent, amivel még az egy évvel korábbi terjeszkedési rátát is lepipálták, vagyis a sokáig bétastádiumban lévő szolgáltatás egyre gyorsuló ütemben nyomul előre - a többiek kárára. A nagy vesztes ezúttal az AOL, amelynek tavaly júliusban mért 45,1 millió látogatójából mindössze 36,4 millió maradt meg, ami igencsak csúnya vereséget jelent számukra.
A következő kiszemelt célpont a Hotmail lehet, amely még mindig 47,1 millió látogatóra tett szert a múlt hónapban, ám esetükben a stagnálás jelenti a legnagyobb gondot. 2007 és 2008 között ugyanis 4 százalékkal visszaszorultak, amit a most véget ért egy évben 3 százalékkal visszahoztak. A Windows 7 megjelenése ugyan javíthat pozíciójukon, és elodázhatja, illetve késleltetheti a GMail további előretörését, ez azonban hosszú távon elkerülhetetlennek látszik, vagyis a Google platformja 7-8 hónapon belül (hasonló ütemű növekedési ráta mellett) immár a második helyet ostromolhatja majd.
A GMail különösen hasznosnak tűnhet majd a Google Wave megjelenésével, amely ugyan a hagyományos levelezőszolgáltatásokat is leváltani hivatott, ám ugyanígy a keresőcég ázsióját is növelheti.