SG.hu
Az iPhone 4 az Apple Vistája
A Microsoft egyik vezetője érdekes hasonlattal élt az Apple legújabb telefonjának fogadtatása kapcsán, hiszen saját, vegyes eredményeket elért operációs rendszerükhöz párosította azt. Az iPhone 4-nél megjelenő hibák - mint az antenna probléma - miatt egyre többen sürgetik az Apple-t, hogy vonja be a szériát.
Ingyen védőtokkal akarja megoldani a 4G iPhone vételi problémáját az Apple, amelynek vezetője elismerte, hogy nem csak a telefon szoftverével vannak gondok. "Nem vagyunk tökéletesek" - jelentette ki Steve Jobs, az Apple elnök-vezérigazgatója egy rendkívüli sajtóértekezleten, amelytől sokan azt várták, hogy a minőségi kifogásokra reagálva az informatikai óriásvállalat talán a hibásnak vélt készülékeket is visszahívja.
A minden idők legsikeresebb Apple-termékének tekintett okostelefonból több mint 1,7 millió darab fogyott a megjelenés utáni első három napon. A negyedik generációs iPhone-ról azonban hamar kiderült, hogy bizonyos helyzetekben vételi problémák adódnak, ráadásul a kijelzőn látható térerőszintjelző-skála sem a megfelelő értékeket mutatja. A vételi problémákra az Apple vezére korábban személyesen válaszolt, szerinte ugyanis a megoldás mindössze annyi, hogy a 4G iPhone-t a megszokottól eltérően kell tartani. A vételi problémák ugyanis csak akkor jelentkeznek, ha telefonálás közben a bal kézben tartott készülék bal alsó feléhez érnek. A térerő szintjét mutató "pálcikákról" pedig bebizonyosodott, hogy azok már az első, 2007-ben kiadott telefonoknál sem mutatták a megfelelő értéket. Erre egy szoftverfrissítés jelenti a megoldást.
A 4G iPhone-tulajdonosok és a leendő vásárlók szeptember végéig juthatnak hozzá ingyen az egyébként 29 dollárba (6321 forintba) kerülő tokhoz; aki már korábban megvette, annak visszatérítik az árát. Aki pedig még így sincs megelégedve, attól a készüléket is visszaveszik még akkor is, ha hosszú távú hűségszerződés köti az AT&T telefontársasághoz. Steve Jobs azonban hangsúlyozta, hogy a vételi probléma a telefonok töredékét érinti csak, és a vásárlóknak is kevesebb, mint két százaléka vitte vissza a készüléket. A világ legnagyobb technológiai vállalata több mint 3 millió darabot adott el legújabb telefonjából. A iPhone adja árbevételének mintegy 40 százalékát, s több pénzt hoz a cégnek, mint a Macintosh számítógépek vagy az iPod.
A Bernstein Research piackutató intézet szakértője, Toni Sacconaghi szerint az eddig eladott készülékek visszavétele körülbelül 1,5 milliárd dollárba került volna a cégnek. Az Apple ezzel nem csak jelentős összeget veszített volna, de a procedúrával járó presztízsveszteség még nagyobb károkat okozott volna. A cég ingyenes tokjával az antenna probléma megoldódik, hiszen azt a készülékre húzva kezünk nem érintkezik a problémás területtel és úgy tarthatjuk a telefont ahogy az nekünk jólesik. Az említett kiegészítő ugyan a boltban 29 dollárért vásárolható meg, azonban a Bernstein becslése szerint az Apple kiadásait készülékenként csupán 1 dollárral növeli, hogy azt ingyen a mobilhoz adkja. Ezzel a lépéssel az Apple ugyan elismerte az iPhone 4 hibáit, de a szakértők szerint a felhasználók többsége már tisztában van a jelenséggel és megtanultak "együtt élni vele".
A Microsoft Worldwide Partner Conference alatt Steve Ballmer már megígérte egyszerre több Windows 7 tábla PC idei megjelenését, emellett pedig hangsúlyozta, hogy az okostelefonok szegmensére is nagy figyelmet fordítanak, hogy tovább erősítsék pozícióikat. Így a konkurencia botladozásának bizonyára igencsak örült Kevin Turner, a Microsoft ügyvezető igazgatója, aki szerint az iPhone 4 az Apple Vistája lehet.
Turner ezzel egyrészt a telefon vegyes fogadtatására, valamint saját szoftverük eredményeire utalt. A Vista megjelenésekor gyakran elhangzó vélemény volt, miszerint az operációs rendszer túlságosan hamar, összedobva jelent meg - dacára annak, hogy 5 év telt el a nagyon is jól teljesítő Windows XP felbukkanása óta. A hosszúra nyúlt fejlesztési periódus alatt sokat változott a Microsoft elképzelése az utódról, ennek köszönhetően pedig túlméretezett, lassú, és különösen nagy hardverigényű megoldást dobtak piacra. A Windows 7 már sokkal jobb kritikákat kapott, az általános vélemény szerint valami ilyesmivel kellett volna előállni 2006 őszén, illetve 2007 januárjában - bár arról nem beszélhetünk, hogy a gépigény sokat esett volna.
Ami az iPhone 4 telefonokat illeti, itt nyilván a vételi nehézségek kerülnek előtérbe, különösen pedig az Apple reagálása az elhangzó panaszokra. Egyes elemzői vélemények szerint nem ajánlott ezen készülékek megvásárlása, az pedig, hogy a Microsoft Vistaként jellemzi a telefont, nagyon jellemző a kialakult helyzetre. Az már más kérdés, hogy a Microsoft éppen a napokban törölte két éven át előkészített Kin projektjét, amely alig két hónapot húzott ki a piacon. Az annak idején a Danger 500 millió dolláros felvásárlásából elindult kezdeményezés nem tudta meghódítani a fiatalokat, így a vezetők nem látták értelmét a további próbálkozásnak.
A Bernstein piackutató cég szerint az Apple hozzáállásával van a legnagyobb probléma. A cég arrogáns viselkedésével maga ellen fordítja a versenytársait, a hatóságokat és szerintük idővel a vásárlókat is elriasztja. Az Adobe Flash elleni támadása vagy az elhagyott iPhone 4 prototípus esete - amikor a Gizmodo szerkesztőjénél távollétében házkutatást végeztettek és elkoboztatták az újságíró számítógépeit - is ezt mutatják. Az sem éppen az Apple rajongóinak táborát növeli, hogy a cég korlátozásokat vezetett be az alkalmazások fejlesztésével kapcsolatban.
A cég antenna hibára való válasza sem nyerhetett meg sokakat, mert eddig ahelyett, hogy teljes felelősséget vállaltak volna, megpróbálták jelentéktelennek titulálni az esetet. A vállalat hasonlóan reagált, mikor fény derült -az Apple állítása szerint egy eddig nem észlelt szoftverhiba miatt - a térerőt hibásan mutató ikon esetére. Egyelőre a hatalmas piaci sikerek azt mutatják, az Apple-nek nem kell aggódnia, hogy veszít a vásárlóközönségéből. De vajon hosszú távon kifizetődő az ilyen lekezelő hozzáállás?
Ingyen védőtokkal akarja megoldani a 4G iPhone vételi problémáját az Apple, amelynek vezetője elismerte, hogy nem csak a telefon szoftverével vannak gondok. "Nem vagyunk tökéletesek" - jelentette ki Steve Jobs, az Apple elnök-vezérigazgatója egy rendkívüli sajtóértekezleten, amelytől sokan azt várták, hogy a minőségi kifogásokra reagálva az informatikai óriásvállalat talán a hibásnak vélt készülékeket is visszahívja.
A minden idők legsikeresebb Apple-termékének tekintett okostelefonból több mint 1,7 millió darab fogyott a megjelenés utáni első három napon. A negyedik generációs iPhone-ról azonban hamar kiderült, hogy bizonyos helyzetekben vételi problémák adódnak, ráadásul a kijelzőn látható térerőszintjelző-skála sem a megfelelő értékeket mutatja. A vételi problémákra az Apple vezére korábban személyesen válaszolt, szerinte ugyanis a megoldás mindössze annyi, hogy a 4G iPhone-t a megszokottól eltérően kell tartani. A vételi problémák ugyanis csak akkor jelentkeznek, ha telefonálás közben a bal kézben tartott készülék bal alsó feléhez érnek. A térerő szintjét mutató "pálcikákról" pedig bebizonyosodott, hogy azok már az első, 2007-ben kiadott telefonoknál sem mutatták a megfelelő értéket. Erre egy szoftverfrissítés jelenti a megoldást.
A 4G iPhone-tulajdonosok és a leendő vásárlók szeptember végéig juthatnak hozzá ingyen az egyébként 29 dollárba (6321 forintba) kerülő tokhoz; aki már korábban megvette, annak visszatérítik az árát. Aki pedig még így sincs megelégedve, attól a készüléket is visszaveszik még akkor is, ha hosszú távú hűségszerződés köti az AT&T telefontársasághoz. Steve Jobs azonban hangsúlyozta, hogy a vételi probléma a telefonok töredékét érinti csak, és a vásárlóknak is kevesebb, mint két százaléka vitte vissza a készüléket. A világ legnagyobb technológiai vállalata több mint 3 millió darabot adott el legújabb telefonjából. A iPhone adja árbevételének mintegy 40 százalékát, s több pénzt hoz a cégnek, mint a Macintosh számítógépek vagy az iPod.
A Bernstein Research piackutató intézet szakértője, Toni Sacconaghi szerint az eddig eladott készülékek visszavétele körülbelül 1,5 milliárd dollárba került volna a cégnek. Az Apple ezzel nem csak jelentős összeget veszített volna, de a procedúrával járó presztízsveszteség még nagyobb károkat okozott volna. A cég ingyenes tokjával az antenna probléma megoldódik, hiszen azt a készülékre húzva kezünk nem érintkezik a problémás területtel és úgy tarthatjuk a telefont ahogy az nekünk jólesik. Az említett kiegészítő ugyan a boltban 29 dollárért vásárolható meg, azonban a Bernstein becslése szerint az Apple kiadásait készülékenként csupán 1 dollárral növeli, hogy azt ingyen a mobilhoz adkja. Ezzel a lépéssel az Apple ugyan elismerte az iPhone 4 hibáit, de a szakértők szerint a felhasználók többsége már tisztában van a jelenséggel és megtanultak "együtt élni vele".
A Microsoft Worldwide Partner Conference alatt Steve Ballmer már megígérte egyszerre több Windows 7 tábla PC idei megjelenését, emellett pedig hangsúlyozta, hogy az okostelefonok szegmensére is nagy figyelmet fordítanak, hogy tovább erősítsék pozícióikat. Így a konkurencia botladozásának bizonyára igencsak örült Kevin Turner, a Microsoft ügyvezető igazgatója, aki szerint az iPhone 4 az Apple Vistája lehet.
Turner ezzel egyrészt a telefon vegyes fogadtatására, valamint saját szoftverük eredményeire utalt. A Vista megjelenésekor gyakran elhangzó vélemény volt, miszerint az operációs rendszer túlságosan hamar, összedobva jelent meg - dacára annak, hogy 5 év telt el a nagyon is jól teljesítő Windows XP felbukkanása óta. A hosszúra nyúlt fejlesztési periódus alatt sokat változott a Microsoft elképzelése az utódról, ennek köszönhetően pedig túlméretezett, lassú, és különösen nagy hardverigényű megoldást dobtak piacra. A Windows 7 már sokkal jobb kritikákat kapott, az általános vélemény szerint valami ilyesmivel kellett volna előállni 2006 őszén, illetve 2007 januárjában - bár arról nem beszélhetünk, hogy a gépigény sokat esett volna.
Ami az iPhone 4 telefonokat illeti, itt nyilván a vételi nehézségek kerülnek előtérbe, különösen pedig az Apple reagálása az elhangzó panaszokra. Egyes elemzői vélemények szerint nem ajánlott ezen készülékek megvásárlása, az pedig, hogy a Microsoft Vistaként jellemzi a telefont, nagyon jellemző a kialakult helyzetre. Az már más kérdés, hogy a Microsoft éppen a napokban törölte két éven át előkészített Kin projektjét, amely alig két hónapot húzott ki a piacon. Az annak idején a Danger 500 millió dolláros felvásárlásából elindult kezdeményezés nem tudta meghódítani a fiatalokat, így a vezetők nem látták értelmét a további próbálkozásnak.
A Bernstein piackutató cég szerint az Apple hozzáállásával van a legnagyobb probléma. A cég arrogáns viselkedésével maga ellen fordítja a versenytársait, a hatóságokat és szerintük idővel a vásárlókat is elriasztja. Az Adobe Flash elleni támadása vagy az elhagyott iPhone 4 prototípus esete - amikor a Gizmodo szerkesztőjénél távollétében házkutatást végeztettek és elkoboztatták az újságíró számítógépeit - is ezt mutatják. Az sem éppen az Apple rajongóinak táborát növeli, hogy a cég korlátozásokat vezetett be az alkalmazások fejlesztésével kapcsolatban.
A cég antenna hibára való válasza sem nyerhetett meg sokakat, mert eddig ahelyett, hogy teljes felelősséget vállaltak volna, megpróbálták jelentéktelennek titulálni az esetet. A vállalat hasonlóan reagált, mikor fény derült -az Apple állítása szerint egy eddig nem észlelt szoftverhiba miatt - a térerőt hibásan mutató ikon esetére. Egyelőre a hatalmas piaci sikerek azt mutatják, az Apple-nek nem kell aggódnia, hogy veszít a vásárlóközönségéből. De vajon hosszú távon kifizetődő az ilyen lekezelő hozzáállás?