Berta Sándor
60 százalék alá csökkent az IE piaci részesedése
A Microsoft böngészőjének piaci részesedése először érte el a lélektani szempontból fontos határértéket. Az átrendeződés nyertese a Chrome, a Firefox csak stagnál, az Opera a kanyarban sincs.
Az Internet Explorer vitathatatlanul napjaink legnépszerűbb böngészője és a program fejlesztői eddig nem igazán tudtak mit kezdeni azzal, hogy rohamos mértékben nőtt a Firefox, a Chrome és az Opera piaci részesedése. A Microsoft ugyan próbálja megállítani a folyamatot. A televíziókban például televíziós hirdetésben ecsetelte az Internet Explorer 8 előnyeit és így próbálta rávenni a felhasználókat, hogy váltsanak a régi verziókról az új kiadásra, de a kampány nem igazán volt sikeres. A Net Applications adatai szerint márciusban még 60,65 százalék, áprilisban viszont már csak 59,95 százalék volt a szoftver piaci részesedése.
A folyamat nyertese azonban nem a Firefox, hanem a Chrome, amely a márciusi 5,63 százalékról áprilisra 6,73 százalékra tudta növelni a piaci részesedését. A Firefoxot használók tábora csak rendkívül kis mértékben nőtt. A Mozilla programjánál februárban 24,23; márciusban 24,52, míg áprilisban 24,59 százalékos piaci részesedést regisztráltak a Net Applications munkatársai. A negyedik helyen továbbra is a Safari található, az Apple alkalmazásának piaci részesedése áprilisban elérte a 4,72 százalékot. Ez 0,3 százalékos növekedés a márciusi adathoz képest. Az Opera az ötödik, a norvég böngésző piaci részesedése 2,30 százalék. Azt egyelőre még nem lehet tudni, hogy a folyamat mennyiben köszönhető a Windows 7 esetében március elején bevezetett böngészőválasztási funkciónak.
Az viszont mindenképpen érdekes és elgondolkoztató, hogy az Internet Explorer elavult 6-os verzióját még mindig az emberek 17,6 százaléka használja. Az IE 8-nál ugyanez a szám 24,66 százalék. A felhasználók egyébként általában kényelmesek, hiszen a Firefox aktuális, 3,6-os változatát csak az internetezők 15,3; a Firefox 3.5-öt 5,8, míg a Firefox 3.0-s kiadását 2,75 százaléka futtatja.
Az Internet Explorer vitathatatlanul napjaink legnépszerűbb böngészője és a program fejlesztői eddig nem igazán tudtak mit kezdeni azzal, hogy rohamos mértékben nőtt a Firefox, a Chrome és az Opera piaci részesedése. A Microsoft ugyan próbálja megállítani a folyamatot. A televíziókban például televíziós hirdetésben ecsetelte az Internet Explorer 8 előnyeit és így próbálta rávenni a felhasználókat, hogy váltsanak a régi verziókról az új kiadásra, de a kampány nem igazán volt sikeres. A Net Applications adatai szerint márciusban még 60,65 százalék, áprilisban viszont már csak 59,95 százalék volt a szoftver piaci részesedése.
A folyamat nyertese azonban nem a Firefox, hanem a Chrome, amely a márciusi 5,63 százalékról áprilisra 6,73 százalékra tudta növelni a piaci részesedését. A Firefoxot használók tábora csak rendkívül kis mértékben nőtt. A Mozilla programjánál februárban 24,23; márciusban 24,52, míg áprilisban 24,59 százalékos piaci részesedést regisztráltak a Net Applications munkatársai. A negyedik helyen továbbra is a Safari található, az Apple alkalmazásának piaci részesedése áprilisban elérte a 4,72 százalékot. Ez 0,3 százalékos növekedés a márciusi adathoz képest. Az Opera az ötödik, a norvég böngésző piaci részesedése 2,30 százalék. Azt egyelőre még nem lehet tudni, hogy a folyamat mennyiben köszönhető a Windows 7 esetében március elején bevezetett böngészőválasztási funkciónak.
Az viszont mindenképpen érdekes és elgondolkoztató, hogy az Internet Explorer elavult 6-os verzióját még mindig az emberek 17,6 százaléka használja. Az IE 8-nál ugyanez a szám 24,66 százalék. A felhasználók egyébként általában kényelmesek, hiszen a Firefox aktuális, 3,6-os változatát csak az internetezők 15,3; a Firefox 3.5-öt 5,8, míg a Firefox 3.0-s kiadását 2,75 százaléka futtatja.