Berta Sándor

Az Ericsson marad Kínában

Úgy tűnik a svéd óriáscég egyelőre nem követi a Google példáját és kitűnően érzi magát az ázsiai országban. Legalábbis ezt bizonyítja, hogy az Ericsson megkötött két, összesen 1,8 milliárd dollár értékű szerződést Kína két legnagyobb mobilszolgáltatójával, a China Mobile vállalattal és a China Unicommal.

Az Ericsson a nem mindennapi tranzakciót azért tudta nyélbe ütni, mert a tárgyalásokon helyi konkurense, a Huawei által kínáltnál jobb ajánlatokat tett. A svéd cég szállítja a China Mobile legújabb hálózatának alkotórészeit, amelyek az RBS 6000 bázisállomásra épülnek. Az Ericsson emellett szintén eladta a Soft-Switching technológiáját is a mobilszolgáltatónak. E megoldás segítségével növelhetők egy mobil hálózat adatátviteli és kiszolgáló képességei, illetve akár egy IP-rendszerré is továbbfejleszthető. Az 1 milliárd dollár értékű keretszerződést már megkötötték és az eszközöket a svéd vállalat az idei esztendőben le is szállítja a megrendelőnek.

A China Unicom az Ericsson HSPA+ technológiáját vásárolta meg, valamint számos IP- és optikai kábel-alapú terméket vett. A Kína második legnagyobb mobilszolgáltatójának számító cég ezenkívül azt tervezi, hogy kibővíti a meglévő Framework IP Multimedia Subsystem (IMS) infrastruktúráját. A keretszerződés értéke 800 millió dollár és a termékeket szintén az idei esztendőben szállítja le az Ericsson.

A bejelentést egyrészt a Google kontra Kína vita kapcsán került a reflektorfénybe, másrészt a China Unicom éppen a múlt héten jelentette be, hogy 112,47 milliárd jüanról 73,5 milliárd jüanra csökkenti a 2010-re tervezett kiadásait. Az Ericsson a sikert elsősorban annak köszönhetően könyvelhette el, hogy korábban már kötött egy-egy hasonló értékű megállapodást a két konszernnel, valamint, hogy a Google-lel ellentétben nem vonult ki a kínai IT- és távközlési piacról.

Mats H. Olsson, az Ericsson Kína vezetője is azt emelte ki, hogy ezeknek a szerződéseknek köszönhetően tovább erősíthetik az ázsiai állam cégeivel és felhasználóival kialakított kapcsolatukat. A Google példáját egyébként eddig két amerikai doménregisztráló cég, a Go Daddy és a Network Solutions követte.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!