JohnnyCage
Nagy jövő előtt állhat a Sony-Ericsson közösvállalkozás
A mostani talán nem a legjobb időszak a két óriáscég közösvállalkozásának elindítására, kisebb pozitívum lehet azonban, hogy az elemzők szerint a jelenlegi mélypontról az új társaság jövője csak felfelé ívelhet.
Az új közösvállalkozás, a Sony Ericsson Mobile Communications a tervek szerint hétfőn lát napvilágot. Az elemzők egyöntetűen azon a véleményen vannak, hogy bár az új társaság létrejötte éppen egy jelentős piaci visszaesés közepére esik, a közösvállalkozás a jövőben minden bizonnyal sikeres lesz.
Az újonnan létrejött, londoni központú céget egyenlő arányban fogja birtokolni a világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai eszközöket gyártó cége, a Sony, valamint a piacvezető mobil kommunikációs társaság, az Ericsson, amely egyben a mobiltelefon készülékek harmadik legnagyobb gyártója is. Az új közösvállalkozással két veszteségtermelő mobiltelefon részleg olvad egybe alig egy éven belül. A két társaság vezetői azt remélik, a Sony Ericsson Mobile Communications elsőévi eredménye eléri, vagy legalább megközelíti a két cég tavalyi, 408 millió darabos rekordeladásait.
Az új cég kilátásait nagyban ronthatja azonban, hogy a GPRS (General Pocket Radio Service - Általános Csomagkapcsolt Rádiószolgáltatás) technológia, amely meglehetősen igéretesnek indult a közelmúltban, egyelőre nem terjedt el a várakozásoknak megfelelően. Az Ericsson szeptember elején a korábbi várakozások felére, egészen pontosan 10 millió darabra csökkentette a GPRS mobiltelefonok év végéig várható eladási mennyiségét. "Az ipar jelenleg egy mélyponton van. A dolgok a jövőben csak jobbak lehetnek" - mondta Jan Werding, az Ericsson egyik elemzője.
Mivel a GSM mobiltelefonok piacán a két társaság már elveszítette a versenyt a rivális Nokia-val szemben, a Sony Ericsson elsősorban az állandóan aktív (always on) internethozzáférést biztosító GPRS, valamint multimédiás képességű készülékekre fogja helyezni a hangsúlyt. "A célunk az, hogy öt éven belül vezető pozíciót szerezzünk a multimédiás mobil termékek piacán" - közölte Jan Wareby, a hétfőn létrejövő közösvállalat elnökhelyettese.
Mindez kissé talán távoli célnak tűnik, az elemzők szerint azonban minden megvan, ami a sikerhez kellhet. Az új közösvállalattal mind a Sony-nak, mind az Ericssonnak lehetősége nyílik, hogy nyereségessé tegye mobiltelefon üzletágát. Ehhez azonban szükség lesz arra a márkanévre is, amely egyelőre ismeretlen, a cégek vezetői szerint azonban mind az Ericsson, mind a Sony márkanevének erejére építeni fog.
Az új közösvállalkozás, a Sony Ericsson Mobile Communications a tervek szerint hétfőn lát napvilágot. Az elemzők egyöntetűen azon a véleményen vannak, hogy bár az új társaság létrejötte éppen egy jelentős piaci visszaesés közepére esik, a közösvállalkozás a jövőben minden bizonnyal sikeres lesz.
Az újonnan létrejött, londoni központú céget egyenlő arányban fogja birtokolni a világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai eszközöket gyártó cége, a Sony, valamint a piacvezető mobil kommunikációs társaság, az Ericsson, amely egyben a mobiltelefon készülékek harmadik legnagyobb gyártója is. Az új közösvállalkozással két veszteségtermelő mobiltelefon részleg olvad egybe alig egy éven belül. A két társaság vezetői azt remélik, a Sony Ericsson Mobile Communications elsőévi eredménye eléri, vagy legalább megközelíti a két cég tavalyi, 408 millió darabos rekordeladásait.
Az új cég kilátásait nagyban ronthatja azonban, hogy a GPRS (General Pocket Radio Service - Általános Csomagkapcsolt Rádiószolgáltatás) technológia, amely meglehetősen igéretesnek indult a közelmúltban, egyelőre nem terjedt el a várakozásoknak megfelelően. Az Ericsson szeptember elején a korábbi várakozások felére, egészen pontosan 10 millió darabra csökkentette a GPRS mobiltelefonok év végéig várható eladási mennyiségét. "Az ipar jelenleg egy mélyponton van. A dolgok a jövőben csak jobbak lehetnek" - mondta Jan Werding, az Ericsson egyik elemzője.
Mivel a GSM mobiltelefonok piacán a két társaság már elveszítette a versenyt a rivális Nokia-val szemben, a Sony Ericsson elsősorban az állandóan aktív (always on) internethozzáférést biztosító GPRS, valamint multimédiás képességű készülékekre fogja helyezni a hangsúlyt. "A célunk az, hogy öt éven belül vezető pozíciót szerezzünk a multimédiás mobil termékek piacán" - közölte Jan Wareby, a hétfőn létrejövő közösvállalat elnökhelyettese.
Mindez kissé talán távoli célnak tűnik, az elemzők szerint azonban minden megvan, ami a sikerhez kellhet. Az új közösvállalattal mind a Sony-nak, mind az Ericssonnak lehetősége nyílik, hogy nyereségessé tegye mobiltelefon üzletágát. Ehhez azonban szükség lesz arra a márkanévre is, amely egyelőre ismeretlen, a cégek vezetői szerint azonban mind az Ericsson, mind a Sony márkanevének erejére építeni fog.