Spencer
A SonyEricsson már nincs benn a mobiltelefon gyártó Top5-ben
A SonyEricsson az idei esztendő első negyedévére vonatkozó eladási adatok alapján kikerült a mobiltelefon piac öt legnagyobb vállalatát felvonultató Top5-ös listáról - derül ki az IDC piackutató cég egyik legfrissebb jelentéséből.
Az IDC adatai szerint 2003 első három hónapjában megközelítőleg 16,6 százalékkal több mobiltelefon talált gazdára világszerte, mint az előző év hasonló időszakában, vagyis a piac első negyedéves teljesítménye általánosságban véve jónak mondható. Az elemzők azonban felhívják a figyelmet arra, hogy a tavalyi év utolsó negyedévéhez képest az idei év első negyedévében mintegy 12,4 százalékkal kevesebb mobilt adtak el, ami azonban érthető, hiszen az év végi ünnepek alatt általában mindig megugranak az eladási mutatók.
A piackutató cég jelentése szerint az elmúlt negyedévben 107,6 millió új mobiltelefon kerül forgalomba világszerte, és ezen időszakban a finn székhelyű Nokia képes volt piacvezető helyének megőrzésére. Érdekesség, hogy a szebb napokat is látott SonyEricsson elveszített eddigi ötödik helyezését, mely pozícióval mostantól kezdve a dél-koreai LG Electronics büszkélkedhet. A második, harmadik, illetve negyedik helyen rendre az amerikai Motorola, a dél-koreai Samsung, illetve a német Siemens található.
A piacvezető Nokia 2003 első negyedévében nem kevesebb mint 38,1 millió darab mobiltelefont adott el, ily módon a finn óriáscég 35,5 százalékos piaci részesedést regisztrálhatott. A második helyezett Motorola már csak 16,7 millió eladott mobiltelefont jegyezhetett fel az említett időszakban, vagyis kevesebb mint fele annyit, mint az őt megelőző Nokia, így pedig 15,5 százalékos piacrészt szerzett magának. Az IDC elemzői szerint az elmúlt negyedév kétségkívül legnagyobb nyertese az az LG Electronics volt, mely az előző negyedévhez képest 30,7 százalékos, az egy évvel korábbi adatokhoz képest pedig 109,7 százalékos növekedést ért el. Utóbbi gyártó az év első három hónapjában mintegy 5,6 millió mobilt adott el, és így 5,2 százalékos részesedésre tett szert. A Samsung ugyanezen időszakban 13,2 millió darab mobiltelefont hozott forgalomba, ami 4,1 százalékos növekedést jelent az előző negyedéves adatokhoz képest.
Az IDC adatai szerint 2003 első három hónapjában megközelítőleg 16,6 százalékkal több mobiltelefon talált gazdára világszerte, mint az előző év hasonló időszakában, vagyis a piac első negyedéves teljesítménye általánosságban véve jónak mondható. Az elemzők azonban felhívják a figyelmet arra, hogy a tavalyi év utolsó negyedévéhez képest az idei év első negyedévében mintegy 12,4 százalékkal kevesebb mobilt adtak el, ami azonban érthető, hiszen az év végi ünnepek alatt általában mindig megugranak az eladási mutatók.
A piackutató cég jelentése szerint az elmúlt negyedévben 107,6 millió új mobiltelefon kerül forgalomba világszerte, és ezen időszakban a finn székhelyű Nokia képes volt piacvezető helyének megőrzésére. Érdekesség, hogy a szebb napokat is látott SonyEricsson elveszített eddigi ötödik helyezését, mely pozícióval mostantól kezdve a dél-koreai LG Electronics büszkélkedhet. A második, harmadik, illetve negyedik helyen rendre az amerikai Motorola, a dél-koreai Samsung, illetve a német Siemens található.
A piacvezető Nokia 2003 első negyedévében nem kevesebb mint 38,1 millió darab mobiltelefont adott el, ily módon a finn óriáscég 35,5 százalékos piaci részesedést regisztrálhatott. A második helyezett Motorola már csak 16,7 millió eladott mobiltelefont jegyezhetett fel az említett időszakban, vagyis kevesebb mint fele annyit, mint az őt megelőző Nokia, így pedig 15,5 százalékos piacrészt szerzett magának. Az IDC elemzői szerint az elmúlt negyedév kétségkívül legnagyobb nyertese az az LG Electronics volt, mely az előző negyedévhez képest 30,7 százalékos, az egy évvel korábbi adatokhoz képest pedig 109,7 százalékos növekedést ért el. Utóbbi gyártó az év első három hónapjában mintegy 5,6 millió mobilt adott el, és így 5,2 százalékos részesedésre tett szert. A Samsung ugyanezen időszakban 13,2 millió darab mobiltelefont hozott forgalomba, ami 4,1 százalékos növekedést jelent az előző negyedéves adatokhoz képest.