Berta Sándor
A magánbankok elhanyagolják az online biztonságot
A MyPrivateBanking Research legfrissebb elemzése alapján a magánbakok honlapjain található a legtöbb adatvédelmi hiányosság.
A felméréséből kiderült, hogy a magánbakok több mint 60 százalékának az oldalain még a biztosított online kommunikáció sem lehetséges, mivel hiányoznak az ehhez szükséges megoldások és a titkosított online nyomtatványok. "Csak az elmúlt hónapokban a magánbankok több ezer ügyfelét érintették a személyes adatok kiszivárgásai. Ennek a hatásai a mai napig érezhetők. Sok felhasználó érthetően aggódik amiatt, hogy sérülhet adatai védelme" - nyilatkozta Steffen Binder, a MyPrivateBanking kutatási igazgatója. A portál egy független információs és hálózati platform, amely a pénzintézetek ügyfeleinek próbál segítséget nyújtani különböző kérdésekben.
A legnagyobb problémát az jelenti, hogy a magánbankok egy része látszólag minden figyelmeztetés ellenére sem törődik az online biztonsággal és nem veszi komolyan az interneten fenyegető veszélyeket. Sok mindent elárul a jelenlegi helyzetről, hogy a magán pénzintézetek 61 százalékának honlapjain még HTTPS-kapcsolat sincsen, míg az oldalak 59 százalékán nem szerepelnek adatvédelmi utalások vagy információk. Ez a hanyagság még azzal sem indokolható, hogy az ilyen bankok többsége közvetlenül tartja a kapcsolatot ügyfeleivel. Sőt, ellenkezőleg: a legtöbb magánbank az online kommunikációt részesíti előnyben. A vállalatok 35 százaléka e-mailben keresi meg az ügyfeleit, 31,3 százaléka elektronikus nyomtatványok útján veszi fel a kapcsolatot velük.
"A felhasználók felelőssége is óriási, hiszen nem szabad kiadniuk a személyes vagy bizalmas banki adataikat e-mailben vagy online nyomtatványokban. Csak akkor küldjék el ezeket az információkat az interneten keresztül, ha van egy biztonságos HTTPS-kapcsolat. Emellett a magánbankoknak is erősíteniük kell az oldalaik védelmét, mert csak így érhetik el, hogy az emberek újra bízzanak bennük" - szögezte le végül Christian Nolterieke, a MyPrivateBanking ügyvezetője.
A felméréséből kiderült, hogy a magánbakok több mint 60 százalékának az oldalain még a biztosított online kommunikáció sem lehetséges, mivel hiányoznak az ehhez szükséges megoldások és a titkosított online nyomtatványok. "Csak az elmúlt hónapokban a magánbankok több ezer ügyfelét érintették a személyes adatok kiszivárgásai. Ennek a hatásai a mai napig érezhetők. Sok felhasználó érthetően aggódik amiatt, hogy sérülhet adatai védelme" - nyilatkozta Steffen Binder, a MyPrivateBanking kutatási igazgatója. A portál egy független információs és hálózati platform, amely a pénzintézetek ügyfeleinek próbál segítséget nyújtani különböző kérdésekben.
A legnagyobb problémát az jelenti, hogy a magánbankok egy része látszólag minden figyelmeztetés ellenére sem törődik az online biztonsággal és nem veszi komolyan az interneten fenyegető veszélyeket. Sok mindent elárul a jelenlegi helyzetről, hogy a magán pénzintézetek 61 százalékának honlapjain még HTTPS-kapcsolat sincsen, míg az oldalak 59 százalékán nem szerepelnek adatvédelmi utalások vagy információk. Ez a hanyagság még azzal sem indokolható, hogy az ilyen bankok többsége közvetlenül tartja a kapcsolatot ügyfeleivel. Sőt, ellenkezőleg: a legtöbb magánbank az online kommunikációt részesíti előnyben. A vállalatok 35 százaléka e-mailben keresi meg az ügyfeleit, 31,3 százaléka elektronikus nyomtatványok útján veszi fel a kapcsolatot velük.
"A felhasználók felelőssége is óriási, hiszen nem szabad kiadniuk a személyes vagy bizalmas banki adataikat e-mailben vagy online nyomtatványokban. Csak akkor küldjék el ezeket az információkat az interneten keresztül, ha van egy biztonságos HTTPS-kapcsolat. Emellett a magánbankoknak is erősíteniük kell az oldalaik védelmét, mert csak így érhetik el, hogy az emberek újra bízzanak bennük" - szögezte le végül Christian Nolterieke, a MyPrivateBanking ügyvezetője.