Alex

Nyomoz a rendőrség a PPO.hu ügyében

2010. január 12-én és 13-án több száz feljelentés érkezett a rendőrség különböző szervezeti egységeihez egy online vásárlásokkal foglalkozó cég pénzügyi tranzakciós tevékenységével kapcsolatban.

A feljelentések alapján a Budapesti Rendőr-főkapitányság Gazdaságvédelmi Főosztálya a mai napon nyomozást rendelt el csalás bűntett elkövetése alapos gyanúja miatt, egyelőre ismeretlen tettes ellen. A mai napon a nyomozók intézkedtek a cég iratainak és az online vásárlókkal kötött szerződéseinek beszerzéséről, valamint felvették a kapcsolatot a cég vezetőivel, akiket a napokban meghallgatnak az esetekkel kapcsolatban.

Mivel sajtóhírek szerint akár 110 ezer sértettje is lehet az esetnek, az eljárás szempontjából nem szükséges, hogy minden érintett külön-külön feljelentést tegyen. Ezidáig ugyanis több mint 300 feljelentés érkezett, mind ugyanazzal a tartalommal. Az eljárás során függetlenül attól, hogy tett e valaki feljelentést, generálisan vizsgálják a nyomozók a magánszemélyek számláiról történő levonások jogosságát.

Egy mobilegyenleg feltöltést, online lottózást és sztrádamatrica vásárlást is lehetővé tevő honlap üzemeltetője, a svájci Centillion éves díjat számított fel az ügyfeleknek és annak összegét, 2490 forintot azonnal le is vett azok számlájáról, akik korábban az ingyenes szolgáltatásra regisztráltak az oldalukon. A rendszerbe száztízezer ügyfél regisztrált bankkártyájával tavaly áprilisig azért, hogy külön díj nélkül vegye igénybe a szolgáltatásokat. A cég hétfőn azonban mégis díjat szedett tőlük, ezzel a ppo.hu akár százmillió forint adómentes bevételre is szert tehetett. Az ügyfeleknél ugyanis az jelent meg, hogy egy svájci cég vette le a számlájukról a pénzt.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) a héten dönthet arról, hogy indít-e valamelyik hatóság hivatalos vizsgálatot a ppo.hu ügyében. Mihálovits András, a GVH szóvivője elmondta, hogy az elmúlt két napban több mint százan fordultak a hatósághoz. A GVH most azt elemzi, hogy a panaszok felvetik-e a tisztességtelen kereskedelem gyanúját, s ezáltal meglapozottá tesznek-e egy hivatalos vizsgálatot. Kathi Attila, a NFH főosztályvezetője elmondta, hogy az NFH is vizsgálódik az ügyben, már csak azért is, mert a különböző online fórumokon és topikokban is több felháborodott levél olvasható. Ez pedig már önmagában véve is szükségessé teszi a vizsgálatot.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Bozz01 #27
    2km autópálya rendel :P
    Félretéve a viccet, az elején nem is rémlik, hogy lett volna bármi egyéb szolgáltatása a matricavásárláson kívül. Még a végén ki fog derülni, hogy ez is valami állami pénzen létrehozott fityfene, és felmarkolták a sok zsetont, amire ráhúztak egy 500 forintos weboldalt, hogy úgy nézzen ki, hogy dolgoztak vele, aztán csinálnak egy ilyen balhét, ami miatt hivatalosan is bezárhatják a boltot, megtartva a papíron elköltött zsetont. Na meg még keresnek is vele, mert gondolom ezt a pénzt sem kell majd visszaadni. Ha más nem valami ügyvéd leköltségeli nekik mint perre költött zsetont. Tudom már nagyon elrugaszkodtam, csak azért nem jó érzés kizsebeltnek lenni, ezért foglalkoztat a téma. Ráadásul ahogy mennek itt a dolgok még ennél durvább verziót is simán kinéznék az államból...........
  • Kurosora #26
    Ha pedig mégis, akkor sok sikert az alszámlán levő 1-5 Ft-okhoz.

    Hidd el, hogy ha további követelés van a számla felé (mert pl. az egyenlege nulla), akkor azt nem felejti el a rendszer, így ha utalsz rá valami zsetont, a korábbi követelés miatt azonnal levonódik a szükséges összeg. Ha ez még mindig nulla, akkor várni fog a következő utalásig és így megy egészen addig, amíg a követelés nem teljesül. Persze itt jön useroldali csavar: nem szükséges azt a (virtuális) számlát továbbra is használni...
  • slickboy #25
    autópálya matrica értékesítés
  • slickboy #24
    Nem értem, miért kell az autópálya értékesítési láncolatba beékelni ilyen élősdi lehúzós cégeket? Ez most költői kérdés volt, nyilván valamely politikusi körnek ebből nagyon sok haszna volt. Oké, kell a webes kártyás tranzakcióhoz infrastruktúra, de ezzel az erővel csinálhatták volna az egészet PayPal alapon. Vásároltam már párszor ebay-en, eddik lekopogjam semmi probléma nem volt. Volt, hogy webáruházból rendeltem, megadtam kártyaadataimat és lehúzták az összeget, és kész. Eleve gyanús ha ehhez külön kellett volna beregisztrálni ilyen senkiházi nevenincs PPO nevű céghez. Természetesen nem hibáztatom emiatt a meglopott ügyfeleket, jóhiszeműen jártak el.
    Már a szolgáltatáspalettájuk is röhejes: egyenlegfeltöltés...bazmeg kb 3 lépésenként az utcán van bankautomata, ahol sima kártyás vásárlásnak számító tranzakcióként lehet egyenleget tölteni. Ha ezek nem elérhetőek, akkor valszeg a ppo.hu-n sem tudna az ember egyenleget feltölteni. Vagy netbankon keresztül némely banknál. Lottózás...dettó. Olyan bazári cég ez, mint a mobilcsengőhangokat meg háttérképeket 1500 Ft/ SMS árban küldözgető cégek. Mai korban, amikor telefonok minden formátumot lejátszanak és százféleképp lehet PC-re kötni őket és felnyomni rájuk mindenféle tartalmat...
    Valóban szabályozás után kiált a webes kereskedelem mert zavaros a helyzet és abban könnyű halászni...
  • Bozz01 #23
    Nem értem honnan veszitek, hogy megadtuk regisztrációnál a kártyaadatokat. Pont ez az a vonal, amire írtam a legelején, hogy a bankok működését is meg kellene picit nagyítózni, ugyan is ehhez az egészhez az OTPhez kellett regisztrálni vagy mi volt, és az OTPn keresztül ment az utalás. Elvileg a ppo nem rendelkezik még most sem a kártyaadatokkal, az én bankom ügyintézője azt mondta, hogy az OTP tárolta az adatokat a pponak, és így tudott levonni ismételten. Csak az a nagy kérdés, hogy ezt milyen jogon tette az OTP. Én nem értek ezekhez a banki dolgokhoz, lehet hogy ez legális lépés volt, mindenesetre végfelhasználóként nagyon nem tűnik korrektnek ez a dolog, mármint az OTP féle adattárolás.
    A ppora ha belépek még most sem érem el a saját kártyaadataimat van ugyan egy ilyen menüpont, de az "fejlesztés alatt" felirattal vár, ráadásul a telefonszámomon és nevemen kívül semmi adatom nem jelenik meg az "számlázási és egyéb adataim" menüpont alatt. Szóval ez nem az a tipikus eset, hogy a hülye felhasználó orrba szájba kiadja az adatait, aztán meg sír, hogy lenyúlták a pénzét.
    Az egyetlen hibát ott követtük el, hogy megbíztunk annyira az állami autópályával kapcsolatos matrica ügyintézésben, mint te a "vadidegen" amazon-ban. Szerintem kár kifejteni, hogy mennyire szánalmas, hogy ilyen összehasonlítást lehet tenni.
  • Garfield #22
    Ember! Ők ingyenes szolgáltatásra regisztráltak évekkel ezelőtt és csak azért adták meg a kártyaszámukat, mert a matrica kifizetéséhez ugye kellett.

    Azért nézzünk szembe a tényekkel: hdo-nak igencsak igaza van abban, hogy aki ilyen - főképp magyarországi* - regisztrációnál megadja a bankkártyája adatait, tényleg nem egészen komplett.
    Nem véletlenül alakultak ki ugyanis a mindennapi használatra a háromoldalú fizetési tranzakciók: a kereskedő tudja, hogy mit veszel, de nem tudja, mivel fizetsz; a bankod tudja mivel fizetsz, de nem tudja mit viszel, csak azt, hogy mennyiért. Éppen ezért mindenki csak a tevékenysége folytatásához szükséges adatokat kezeli: a kereskedő a rendelési adatokat, a bank pedig a fizetési adatokat, a kettő közt mindössze annyi kapcsolat van, hogy fizetéskor a bank küld egy értesítést a kereskedőnek a fizetési tranzakció sikerességéről. Aki megadja a kereskedőnek a fizetési adatait, hát az finoman szólva nem volt okos ötlet.
    Az elektronikus vásárlásra pedig pont az ilyen trükközések elkerülése végett használok virtuális kártyát elkülönített alszámlával. (Minden normális banknál van online vagy elektronikus számlacsomag, ami egyrészt a netbankos fizetéseket preferálja a tranzakciós díjaival, másrészt kínál ilyen virtuális kártyás megoldást a netes fizetésekhez.) Igen, abból a szempontból nehézkes, hogy minden tranzakció előtt át kell utalni az összeget az alszámlára, de nem is voltak, nem is lesznek ilyen problémáim soha, pedig már szinte minden pénzügyemet a neten intézek, az Amazonos rendeléstől kezdve a Beatport-os zenevásárláson át a MÁV-os jegyrendelésig.

    *: azért írom, hogy magyarországi, mert pl. azért az Amazonnak én is megadtam közvetlenül a kártyaadataimat, de azért nem hiszem, hogy megjátszanának egy ilyen lépést. Ha pedig mégis, akkor sok sikert az alszámlán levő 1-5 Ft-okhoz.
  • jocco #21
    Ha meg itt is kell kényelmi dijat fizetni akkor minek kell külön regisztrálni egy szolgáltatásra mikor sms-ben közvetlenül is lehet venni jegyet de ha az nem lenne jó akkor gondolom ahogy az otp-nél is a ugy a legtöbb bankon keresztül is lehet közvetlenül venni matricát, s nem egy harmadik félen keresztül. Na de mind1 persze, igy ebben a formában igen csak agályos az egész, de következménye nem nagyon lesz szerintem amilyen hülye a jogrendszerünk.
  • Cat #20
    http://index.hu/velemeny/2010/01/14/koszonjuk_az_allamnak/
  • llax #19
    Én csak addig használtam, amíg a bank oldalára átirányítva lehetett megadni a kártyaadatokat...
  • slickboy #18
    Eléggé duplanullának tűnik az egész szolgáltatási paletta, egyedül az autópályamatricának lenne értelme. A hülye állam ezt az online bizniszt is elszalasztotta, aztán valami svájci nímand most kaszált pár milliót. Nagyon ügyes. Ennek is olyan piramisjáték-szaga van, regisztrálj a rendszerbe! Basszák meg!