Alex
Nyomoz a rendőrség a PPO.hu ügyében
2010. január 12-én és 13-án több száz feljelentés érkezett a rendőrség különböző szervezeti egységeihez egy online vásárlásokkal foglalkozó cég pénzügyi tranzakciós tevékenységével kapcsolatban.
A feljelentések alapján a Budapesti Rendőr-főkapitányság Gazdaságvédelmi Főosztálya a mai napon nyomozást rendelt el csalás bűntett elkövetése alapos gyanúja miatt, egyelőre ismeretlen tettes ellen. A mai napon a nyomozók intézkedtek a cég iratainak és az online vásárlókkal kötött szerződéseinek beszerzéséről, valamint felvették a kapcsolatot a cég vezetőivel, akiket a napokban meghallgatnak az esetekkel kapcsolatban.
Mivel sajtóhírek szerint akár 110 ezer sértettje is lehet az esetnek, az eljárás szempontjából nem szükséges, hogy minden érintett külön-külön feljelentést tegyen. Ezidáig ugyanis több mint 300 feljelentés érkezett, mind ugyanazzal a tartalommal. Az eljárás során függetlenül attól, hogy tett e valaki feljelentést, generálisan vizsgálják a nyomozók a magánszemélyek számláiról történő levonások jogosságát.
Egy mobilegyenleg feltöltést, online lottózást és sztrádamatrica vásárlást is lehetővé tevő honlap üzemeltetője, a svájci Centillion éves díjat számított fel az ügyfeleknek és annak összegét, 2490 forintot azonnal le is vett azok számlájáról, akik korábban az ingyenes szolgáltatásra regisztráltak az oldalukon. A rendszerbe száztízezer ügyfél regisztrált bankkártyájával tavaly áprilisig azért, hogy külön díj nélkül vegye igénybe a szolgáltatásokat. A cég hétfőn azonban mégis díjat szedett tőlük, ezzel a ppo.hu akár százmillió forint adómentes bevételre is szert tehetett. Az ügyfeleknél ugyanis az jelent meg, hogy egy svájci cég vette le a számlájukról a pénzt.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) a héten dönthet arról, hogy indít-e valamelyik hatóság hivatalos vizsgálatot a ppo.hu ügyében. Mihálovits András, a GVH szóvivője elmondta, hogy az elmúlt két napban több mint százan fordultak a hatósághoz. A GVH most azt elemzi, hogy a panaszok felvetik-e a tisztességtelen kereskedelem gyanúját, s ezáltal meglapozottá tesznek-e egy hivatalos vizsgálatot. Kathi Attila, a NFH főosztályvezetője elmondta, hogy az NFH is vizsgálódik az ügyben, már csak azért is, mert a különböző online fórumokon és topikokban is több felháborodott levél olvasható. Ez pedig már önmagában véve is szükségessé teszi a vizsgálatot.
A feljelentések alapján a Budapesti Rendőr-főkapitányság Gazdaságvédelmi Főosztálya a mai napon nyomozást rendelt el csalás bűntett elkövetése alapos gyanúja miatt, egyelőre ismeretlen tettes ellen. A mai napon a nyomozók intézkedtek a cég iratainak és az online vásárlókkal kötött szerződéseinek beszerzéséről, valamint felvették a kapcsolatot a cég vezetőivel, akiket a napokban meghallgatnak az esetekkel kapcsolatban.
Mivel sajtóhírek szerint akár 110 ezer sértettje is lehet az esetnek, az eljárás szempontjából nem szükséges, hogy minden érintett külön-külön feljelentést tegyen. Ezidáig ugyanis több mint 300 feljelentés érkezett, mind ugyanazzal a tartalommal. Az eljárás során függetlenül attól, hogy tett e valaki feljelentést, generálisan vizsgálják a nyomozók a magánszemélyek számláiról történő levonások jogosságát.
Egy mobilegyenleg feltöltést, online lottózást és sztrádamatrica vásárlást is lehetővé tevő honlap üzemeltetője, a svájci Centillion éves díjat számított fel az ügyfeleknek és annak összegét, 2490 forintot azonnal le is vett azok számlájáról, akik korábban az ingyenes szolgáltatásra regisztráltak az oldalukon. A rendszerbe száztízezer ügyfél regisztrált bankkártyájával tavaly áprilisig azért, hogy külön díj nélkül vegye igénybe a szolgáltatásokat. A cég hétfőn azonban mégis díjat szedett tőlük, ezzel a ppo.hu akár százmillió forint adómentes bevételre is szert tehetett. Az ügyfeleknél ugyanis az jelent meg, hogy egy svájci cég vette le a számlájukról a pénzt.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) a héten dönthet arról, hogy indít-e valamelyik hatóság hivatalos vizsgálatot a ppo.hu ügyében. Mihálovits András, a GVH szóvivője elmondta, hogy az elmúlt két napban több mint százan fordultak a hatósághoz. A GVH most azt elemzi, hogy a panaszok felvetik-e a tisztességtelen kereskedelem gyanúját, s ezáltal meglapozottá tesznek-e egy hivatalos vizsgálatot. Kathi Attila, a NFH főosztályvezetője elmondta, hogy az NFH is vizsgálódik az ügyben, már csak azért is, mert a különböző online fórumokon és topikokban is több felháborodott levél olvasható. Ez pedig már önmagában véve is szükségessé teszi a vizsgálatot.