Berta Sándor

46 000 eurós számlát kapott egy francia internetelőfizető

Nagyon meglepődött az a francia férfi, aki hatalmas számlát kapott az internetszolgáltatójától.

Eric Gernez, aki a belga határ mellett található Petite-Foret település lakója, nem hitt a szemének, amikor kibontotta a France Télécom leányvállalatától, az Orange internetszolgáltatótól érkezett augusztusi számláját, az ugyanis pontosan 45 923,61 euróról volt kiállítva. A férfi közölte: úgy tudta, hogy az általa előfizetett csomag 95 eurós átalánydíjért cserébe korlátlan forgalmú internetezést biztosított. Nos, mint kiderült, az Orange elfelejtette tájékoztatni arról, hogy a szerződésében csak egy korlátozott adatmennyiség továbbítása szerepel ennyi pénzért.

Annyit sikerült még megállapítani, hogy az Eric Gernez általa használt UMTS-kártya automatikusan a belga telefonhálózathoz kapcsolódott. A France Télécom arra hivatkozott, hogy amikor a számla elérte a kimagasló 12 000 eurót, e-mailben figyelmeztette az előfizetőt. A férfi ugyanakkor tagadta, hogy bármilyen elektronikus levelet kapott volna. Az UMTS-kártyát időközben letiltották, az eset miatt sokkolt előfizető pedig a francia fogyasztóvédelmi szervezetekhez fordult segítségért és kész akár perre is menni igaza bebizonyításáért.

"Amikor megkaptam a számlát, nevetni kezdtem. Most azonban már nem nevetek a történteken, hiszen azt követelik, hogy fizessem ki az összeget és már kaptam is egy figyelmeztetést. Sőt, még azt is javasolták, hogy válasszak 40 éves részletfizetést" - nyilatkozta Gernez. A francia település lakója hozzátette, hogy a számlát azért is kifogásolja, mert azon külföldi telefonhívások is szerepeltek, ő pedig soha nem telefonál külföldre. A France Télécom egyelőre nem volt hajlandó hivatalosan állást foglalni a kérdésben, így még nem lehet tudni, hogy mi lesz az ügy kimenetele.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Molnibalage #16
    Vicc az egész. Az egész világon nagyjából ugyanazok a rendszerek futnak. Akkor milyen alapon szálmáznak ki ekkora összegeket. Mintha a drágább lenne az email attól, hogy jenki kapja vagy a sarki haver. Tudom, hogy ki kell építeni az infrastruktúrát, csakhogy a jenkiknél a jenkiknek épült ki, nekük meg itthon. Aztán csak össze kellett kötni a hálózatokat. És ezért gombolnak le ennyit? Vicc...
  • AgentKis #15
    Külön a svédek külön a belgák! :D:D

    Aki ennyire láma az megérdemli. Olyan dolgokat kellene használni, amihez ér is a parasztja. Nemhiába nem szoktam kaszálni; nem értek hozzá. De repülőt sem vezetek. Ha meg mégis olyat kell csinálnom amihez nem értek, az a minimum, hogy keresek valakit aki ért hozzá és megkérem hogy mutassa meg. Különben meg télleg előre feltöltős telcsit kell használni, ott maximált a bukta, ahogyan ezt már más is okosan leírta. Előfizetésesről minden emeltdíjast és minden nemzetközit letiltani, ha egy mód van rá. És szigorúan beállítani a használható hálózatot. Segélyhívást úgyis engedni fogja...
  • stremix #14
    "az Orange elfelejtette tájékoztatni arról, hogy a szerződésében csak egy korlátozott adatmennyiség továbbítása szerepel ennyi pénzért"

    1. Nagyon meg kell nézni a szerződést!
    2. Olyan telefon- és netszolgáltatás kell ahol menet közben lehet nézni a forgalmat.
  • FefeeX #13
    Itt a lényeg egyébként. Hogy meg kéne határozni, ilyen szolgáltatásért BÁRMILYEN FELTÉTELEK MELLETT a szolgáltató havi maximum 50ezer forintot/annak megfelelő összeget számlázhat ki.
    Ezeket össze kéne gyűjteni egy helyre, és szénné rúgdosni...
  • Faby #12
    E szerint a France Telekom már ráállt az ügyre, sőt elnézést is kértek, bár a számla sorsáról itt sem nyilatkoznak.
  • caprocorno #11
    Kézi hálózatbeállítás. Ez a megoldás. A Déli határon ez tényleg valós prpbléma, és ami a röhely, hogy pl a Gemenci erdőben a határtól 25-30 km-re is átvált a T-mobil. Kezdetben sokan szívták meg ezzel, és senkit nem érdekelt a panaszuk. Akkor azt csinálták, hogy kukába dobták a készüléket, és vettel Pannonosat, akkor még nem figyelte egyik szolgáltató, hogy a másiknál van-e tartozásod. Az átváltás még most is él, itt Délenn még most sem szabad automata hálózatkeresést használni, csak msotanra mi Déliek már megtanultuk kezelni a helyzetet. Nem véletlen ez az egész, és nem is akarnak ezen segíteni a szolgáltatók. Ez ugyan olyan szemétség, mint hogy hagyják, hogy egy hitelkártyával túlhívottra szaladj, véletlenül sem tiltana le, mert így rögtön a dupláját kell fizetned. Szemétség ez az egész, itt is kellene pereket indítani, mint Amerikában, csakhát itt más a jogrendszer.
  • amitakartok #10
    EZ már rég nem vicces.
  • Tenorista #9
    Afrikába' meg éheznek!
  • RecoPhile #8
    Úgy is vált, ha manuálisra állítod a hálózat keresést?
  • Inquisitor #7
    Nem kell ilyesmihez mobil net sem, nekem Neszmély és környékén úgy vált át a Tréjmobil HU a Tréjmobil Sl-re, vagy ha olyanja van, akkor Voda Sl vagy Orangera, hogy öröm nézni. És még meg sem kérdezi! Állandóan nézegetnem kell, és kézzel választani hálózatot.