Kruza Richárd
Online vizsgálhatjuk első benyomásunkat
A 3M új szolgáltatása alternatívát nyújt a szemkamerás vizsgálattal szemben, ami immár bárki számára elérhető.
A reklámokat fogyasztó köznapi emberek nagy többsége nem is sejti, milyen raffinált módszereket alkalmaznak a komolyabb cégek PR osztályai. Munkájuk célja a célközönség befolyásolása, és ennek érdekében sokmindent elkövetnek. Az amerikai 3M az egyik, eddig jól ismert módszert tett sokkal egyszerűbben és olcsóbban elérhetővé bárki számára, egy szoftver formájában.
Az új program az információk szerint a kreatív munka vizuális értékelését végzi. A vdolog abszolút nem új: a kreatív ügynökségek, reklámgrafikusok, kirakatrendezők és más, látvánnyal foglalkozó szakemberek eddig is előszeretettel analizálták, hogy egy reklámgrafikán vagy filmen, fotón, kirakaton, vagy bármi máson mik azok a pontok, melyeken az emberi szem először megakad, mit néz meg először az ember. Ez azért fontos, mert ebből kiderül, hogy a befogadót a kívánt első benyomás éri-e. Ezt a vizsgálatot eddig szemmozgást követő kamerás vizsgálattal végezték, azonban ez a módszeri igen drága, lassú és körülményes. Ehelyett hozta létre alternatívaként a 3M a Visual Attention Service nevű szolgáltatást.
Nem csak egy szoftverről van tehát szó, hanem egy online szolgáltatásról. A dolog lényege az eddigiekhez képest sokkal egyszerűbb és olcsóbb alkalmazásban rejlik: a szóban forgó képet vagy grafikát, mozgóképet vagy tartalmat az interneten keresztül fel kell tölteni, majd a program elvégzi az elemzést (jelenleg bárki számára ingyenesen kipróbálható a www.3m.com/vas címen). A program a feltöltött képen megjelöli a tekintetet leginkább és leggyorsabban megragadó látványelemeket. Az alábbi fotókon például a SG.hu nyitóoldalával készült viszgálat eredményét láthatjuk:
A program nem csak improvizál és holmi felületes eredményt produkál, hanem megalapozott tudásra épül: több egyetem évtizedes kutatásainak és tekintetkövető kamerás vizsgálatainak eredményét, valamint európai ügynökségek szakértőinek tapasztalatait alkalmazza.
A reklámokat fogyasztó köznapi emberek nagy többsége nem is sejti, milyen raffinált módszereket alkalmaznak a komolyabb cégek PR osztályai. Munkájuk célja a célközönség befolyásolása, és ennek érdekében sokmindent elkövetnek. Az amerikai 3M az egyik, eddig jól ismert módszert tett sokkal egyszerűbben és olcsóbban elérhetővé bárki számára, egy szoftver formájában.
Az új program az információk szerint a kreatív munka vizuális értékelését végzi. A vdolog abszolút nem új: a kreatív ügynökségek, reklámgrafikusok, kirakatrendezők és más, látvánnyal foglalkozó szakemberek eddig is előszeretettel analizálták, hogy egy reklámgrafikán vagy filmen, fotón, kirakaton, vagy bármi máson mik azok a pontok, melyeken az emberi szem először megakad, mit néz meg először az ember. Ez azért fontos, mert ebből kiderül, hogy a befogadót a kívánt első benyomás éri-e. Ezt a vizsgálatot eddig szemmozgást követő kamerás vizsgálattal végezték, azonban ez a módszeri igen drága, lassú és körülményes. Ehelyett hozta létre alternatívaként a 3M a Visual Attention Service nevű szolgáltatást.
Nem csak egy szoftverről van tehát szó, hanem egy online szolgáltatásról. A dolog lényege az eddigiekhez képest sokkal egyszerűbb és olcsóbb alkalmazásban rejlik: a szóban forgó képet vagy grafikát, mozgóképet vagy tartalmat az interneten keresztül fel kell tölteni, majd a program elvégzi az elemzést (jelenleg bárki számára ingyenesen kipróbálható a www.3m.com/vas címen). A program a feltöltött képen megjelöli a tekintetet leginkább és leggyorsabban megragadó látványelemeket. Az alábbi fotókon például a SG.hu nyitóoldalával készült viszgálat eredményét láthatjuk:
A program nem csak improvizál és holmi felületes eredményt produkál, hanem megalapozott tudásra épül: több egyetem évtizedes kutatásainak és tekintetkövető kamerás vizsgálatainak eredményét, valamint európai ügynökségek szakértőinek tapasztalatait alkalmazza.