Berta Sándor
Állandósult a Google és a kiadók közötti vita
A könyvkiadók újra és újra azzal vádolják a Google-t, hogy engedélyek nélkül digitalizál műveket és hogy az ő tartalmaiknak köszönhetően jut jelentős reklámbevételekhez.
Újabb fejezetéhez érkezett a könyvkiadók és az internetes óriáscég közötti vita. A webes konszernt most Hubert Burda, a 260 lapot kiadó Burda Media tulajdonosa bírálta, mondván a Google lopakodva támadja a kiadókat és hogy egy "gyilkos alkalmazás". Indoklása szerint "a cég bonyolítja a médiahonlapok forgalmának a felét és Németországban az online reklámforgalom egyharmada is hozzá kerül, anélkül, hogy ő maga befektetne a drága médiapiacon".
Philipp Schindler, az óriáscég európai vezetője ezeket a szavakat visszautasította ás közölte: a Google nem árt a kiadóknak. "Egyszerűen képzeljék el, hogy mi lenne, ha nem lenne a Google? Talán egyetlen kiadó is jobban állna? Nem, ellenkezőleg. Szeretnénk, hogy a piaci szereplők sikeres üzleti modelleket találjanak. Mi vagyunk az utolsók, akik azt tanácsolnák, hogy ne tegyék ezt" - szögezte le. "Megértjük a vállalatok félelmeit, de a házi feladataikat nekik maguknak kell elvégezniük. Örülnék, hogy ha a kiadók a Google elleni támadásokba fektetett energiákat inkább arra használnák fel, hogy hatékonyabb és eredményesebb webes üzleti modelleket fejlesszenek ki" - tette hozzá Schindler.
A két fél közötti vita több évre nyúlik vissza. A Google és az amerikai írók, illetve kiadók szövetsége között létrejött egyezményt bírálta korábban Alexander Skipis, a Német Könyvkereskedők Egyesületének ügyvezető igazgatója. Idén júliusban pedig a könyvkiadók, köztük az Axel Springer, a Gruner + Jahr, a Spiegel és a Zeit, vetették fel egy új szerzői jogi szabályozás kidolgozásának ötletét. A Google könyvkereső programja téma volt az Európai Unió úgynevezett versenyképességi tanácsának májusi ülésén is. A szolgáltatás hazánkban 2007 novembere óta érhető el.
Újabb fejezetéhez érkezett a könyvkiadók és az internetes óriáscég közötti vita. A webes konszernt most Hubert Burda, a 260 lapot kiadó Burda Media tulajdonosa bírálta, mondván a Google lopakodva támadja a kiadókat és hogy egy "gyilkos alkalmazás". Indoklása szerint "a cég bonyolítja a médiahonlapok forgalmának a felét és Németországban az online reklámforgalom egyharmada is hozzá kerül, anélkül, hogy ő maga befektetne a drága médiapiacon".
Philipp Schindler, az óriáscég európai vezetője ezeket a szavakat visszautasította ás közölte: a Google nem árt a kiadóknak. "Egyszerűen képzeljék el, hogy mi lenne, ha nem lenne a Google? Talán egyetlen kiadó is jobban állna? Nem, ellenkezőleg. Szeretnénk, hogy a piaci szereplők sikeres üzleti modelleket találjanak. Mi vagyunk az utolsók, akik azt tanácsolnák, hogy ne tegyék ezt" - szögezte le. "Megértjük a vállalatok félelmeit, de a házi feladataikat nekik maguknak kell elvégezniük. Örülnék, hogy ha a kiadók a Google elleni támadásokba fektetett energiákat inkább arra használnák fel, hogy hatékonyabb és eredményesebb webes üzleti modelleket fejlesszenek ki" - tette hozzá Schindler.
A két fél közötti vita több évre nyúlik vissza. A Google és az amerikai írók, illetve kiadók szövetsége között létrejött egyezményt bírálta korábban Alexander Skipis, a Német Könyvkereskedők Egyesületének ügyvezető igazgatója. Idén júliusban pedig a könyvkiadók, köztük az Axel Springer, a Gruner + Jahr, a Spiegel és a Zeit, vetették fel egy új szerzői jogi szabályozás kidolgozásának ötletét. A Google könyvkereső programja téma volt az Európai Unió úgynevezett versenyképességi tanácsának májusi ülésén is. A szolgáltatás hazánkban 2007 novembere óta érhető el.