Berta Sándor

Szaporodnak a digitális reklámtechnikák

A multimédiás készülékeket az elmúlt években felfedezte magának a reklámipar. Óriási kivetítők láthatók napjainkban a pályaudvarokon, repülőtereken, bevásárlóközpontokban.

Szinte a világ minden nagyvárosában találkozhatnak ma már az emberek óriási kijelzőkkel, nagy méretű videotáblákkal és audiovizuális hálózatokkal. A folyamat az idén tovább erősödik majd, legalábbis ezt prognosztizálja Digital Signage in Europe - The opportunities for digital out-of-home advertising című közös tanulmányában a Goldmedia tanácsadó cég és a Screen Digest. A digitális hirdetési technikákat a legnagyobb mértékben még mindig Nagy-Britanniában használják. Jó példa erre a CBS Outdoor felszerelése a londoni metróban és a westfieldi bevásárlóközpontban. De szintén találkozhat a járókelő digitális reklámfelületekkel a Heathrow repülőtér új T5-ös terminálján vagy LED-kijelzőkkel London belvárosában.

A szigetországi példát egyre több európai állam követi. Franciaországban megjelennek a digitális hirdetési kijelzők a párizsi metróban és számos vasútállomáson. Berlinben a Friedrichstrasse pályaudvaron az idei év közepéig minden hagyományos óriásplakátot digitális képernyőkkel váltanak fel. A nyugat-európai piac átlagosan 29 százalékkal nő. Ugyan a kültéri digitális szegmens még csak a teljes reklámpiac 4 százalékát teszi ki, 2012-re viszont ez az érték elérheti majd a 12 százalékot.

A két vállalat felméréséből az derült ki, hogy 2008 és 2012 között a háromszorosára nőhet és elérheti a 630 millió eurót a kültéri digitális reklámokból származó bevétel. A legtöbb felszerelt kivetítő, az összes készülék 32 százaléka bevásárlóközpontokban, áruházakban és bankokban, 26 százaléka pályaudvarokon és repülőtereken, 15 százaléka pedig szabadidőközpontokban található. A digitális reklámkijelzők 7 százalékát gyorséttermekben, vendéglőkben és szállodákban, míg a 4 százalékát közlekedési csomópontokon és más központi helyeken helyezték el.

"A digitális képernyők teljesen új stílusú dinamikus és rugalmas hirdetési kampányokat tesznek lehetővé. A reklámszövegek könnyen frissíthetők, módosíthatók, akár a napszak, a helyszín vagy a célközönség szerint is. A mozgóképek és az interaktív tartalmak jobban felkeltik az emberek figyelmét, így olyan célcsoportok is elérhetővé válnak, akiket a klasszikus televízióreklámok vagy a nyomtatott hirdetések már nem érdekelnek" - összegezte a tapasztalatokat Marcel Piopiunik, a Goldmedia konzultánsa és a tanulmány készítője.

"Nagy-Britanniában a reklámügynökségek egyre inkább felfedezik a kültéri digitális hirdetések előnyeit. Ezek a megoldások az idén még vonzóbbá válhatnak a hirdetők számára. Ennek ellenére a gazdasági válság ezen a területen is éreztetni fogja a hatását, nem múlik majd el nyom nélkül. Mindez azt jelenti, hogy a nagyobb projektek elindítása lelassulhat. Ez azonban semmit sem változtat azon, hogy a digitális technikák egyre fontosabb szerepet játszanak a kültéri reklámpiacon" - tette hozzá Vincent Létang, a Screen Digest elemzője.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Frayer #6
    Jah, meg hamarosan megjelennek a városok egein a hatalmas nagy léghajók, reklámpanel kivetítőkkel felszerelve, mellékelve pár száz wattos hangrendszer,hogy jól bele tudjanak üvölteni a pofádba, egyenesen az égről.
  • smv #5
    Csakhogy az útrol tudsz amikor megveszed a házad, míg lehet, hogy miután te még drágán megvetted, rá két napra rraknak körbe ilyenekkel, majd csak jóval kevesebbért tudsz tőle megvállni. Akkor pedig a valamit valamiért igencsak kibaszás.
  • B0nFire #4
    Gondolom ez a tétel is csökkenti az ingatlan árát, ugyanúgy, mint a nagyforgalmú büdös, szmogos, zajos utak mentén lévő házak esetében is, és gondolom egy kertvárosi csendes, nyugodt környéken lévő ház ára jóval drágább. Természetesen valamit valamiért.
  • Zoli007 #3
    Én nagyon lekorlátoznám ezeknek a LED paneleknek a fényerejét. El sem tudom képzelni, milyen sz@r lehet egy ilyennel szemben lakni, az utca túloldalán.
  • NEXUS6 #2
    Tizta Száryasfejfadász;)))

    Kár, hogy agyilag már totál immunis vagyok a reklámokkal szemben. A TV mostanában kimarad az életemből, melóhelyen rádiót hallgatok, de az is olyan, hogy a reklámblokk elején bekapcsol az adaptív szűrő és semmire nem emléxem 10 perc múlva!
    Hónapokig tudok úgy reklámokat hallgatni, hogy minden egyes alkalommal újdonságot jelentenek.
    Dr. Alcheimer azt mondta, hogy nagy szerencsém vam!;D
  • MEdievil #1
    De jó nekünk. Mennyire várom már amikor az agyunkba tudják közvetlen vetíteni.