Berta Sándor
A mikrobloggerek unalmas emberek
A mikroblog-szolgáltatásokat használók meglehetősen unalmas személyek, akik többnyire banális üzeneteket írnak. Erre a megállapításra jutottak finn kutatók.
A Helsinki Információs Technológiai Intézet (HIIT) munkatársai arra voltak kíváncsiak, hogy milyen személyiségűek a mikrobloggerek. A finn szakemberek a Jaiku nevű mikroblog-oldal kereken 400 000 bejegyzését vizsgálták meg. A szolgáltatást két éve már a Google üzemelteti. Kiderült, hogy a legtöbb bejegyzésben a következő szavak szerepeltek: munka, otthon, evés, alvás.
"A mikrobloggolás annak köszönhetően működik, hogy a felhasználóknak teljes ellenőrzésük van az általuk küldött üzenetek felett. Ugyanakkor ez egy hobbi is, ami sok idő emészt fel, sokaknak viszont erre a tevékenységre nincs sok idejük" - kommentálták az eredményeket a finn kutatók. A tanulmány elkészítésekor a mikroblog-szolgáltatások mércéjének számító Twitteren található bejegyzéseket a szakemberek nem vizsgálták meg. Mindenesetre a kapott eredmények így is érdekesek és alighanem sokan bírálni fogják az általánosítást.
Nemrég készült egy hasonló felmérés, amelyben az Oxford University Press (OUP) munkatársai már kereken 1,5 millió Twitter-üzenetet, úgynevezett tweetet elemeztek. A brit szakemberek is arra voltak kíváncsiak, hogy mely szavak szerepelnek leggyakrabban a bejegyzésekben. A toplistára ezúttal is felkerült a munka szó, amely összesen több mint 26 000 tweetben fordult elő. A legritkábban használt kifejezések egyike ugyanakkor a futás, amely csupán 3195 üzenetben lelhető fel.
A szakemberek megállapították, hogy a legtöbb mikrobloggernek komoly nehézséget okoz egy törzsolvasói tábor kialakítása, illetve az állandó érdeklődés fenntartása a honlapja iránt. Az eredményeket közzéteszik a Personal and Ubiquitous Computing Journal nevű tudományos folyóirat következő számában.
A Helsinki Információs Technológiai Intézet (HIIT) munkatársai arra voltak kíváncsiak, hogy milyen személyiségűek a mikrobloggerek. A finn szakemberek a Jaiku nevű mikroblog-oldal kereken 400 000 bejegyzését vizsgálták meg. A szolgáltatást két éve már a Google üzemelteti. Kiderült, hogy a legtöbb bejegyzésben a következő szavak szerepeltek: munka, otthon, evés, alvás.
"A mikrobloggolás annak köszönhetően működik, hogy a felhasználóknak teljes ellenőrzésük van az általuk küldött üzenetek felett. Ugyanakkor ez egy hobbi is, ami sok idő emészt fel, sokaknak viszont erre a tevékenységre nincs sok idejük" - kommentálták az eredményeket a finn kutatók. A tanulmány elkészítésekor a mikroblog-szolgáltatások mércéjének számító Twitteren található bejegyzéseket a szakemberek nem vizsgálták meg. Mindenesetre a kapott eredmények így is érdekesek és alighanem sokan bírálni fogják az általánosítást.
Nemrég készült egy hasonló felmérés, amelyben az Oxford University Press (OUP) munkatársai már kereken 1,5 millió Twitter-üzenetet, úgynevezett tweetet elemeztek. A brit szakemberek is arra voltak kíváncsiak, hogy mely szavak szerepelnek leggyakrabban a bejegyzésekben. A toplistára ezúttal is felkerült a munka szó, amely összesen több mint 26 000 tweetben fordult elő. A legritkábban használt kifejezések egyike ugyanakkor a futás, amely csupán 3195 üzenetben lelhető fel.
A szakemberek megállapították, hogy a legtöbb mikrobloggernek komoly nehézséget okoz egy törzsolvasói tábor kialakítása, illetve az állandó érdeklődés fenntartása a honlapja iránt. Az eredményeket közzéteszik a Personal and Ubiquitous Computing Journal nevű tudományos folyóirat következő számában.