Berta Sándor

A visszaélésektől való félelem hátráltatja a netes kereskedelmet

Bár az internetes vásárlás az emberek mindennapjainak szerves részévé vált, sokan még mindig bizalmatlanok az online áruházakkal szemben.

A Fittkau & Maaß hamburgi piackutató cég felméréséből kiderült, hogy a legtöbb felhasználónak komoly adatvédelmi aggályai vannak az internetes boltokkal és szolgáltatásokkal kapcsolatban. A személyes adataik elvesztése vagy az azokkal való visszaélések miatt nem csak a kezdő internetezők, de a tapasztalt szörfölők is tartanak.

A piackutatók által megkérdezett 121 233 felhasználó 56 százaléka nyilatkozott úgy, hogy fél attól, hogy valaki vagy valakik visszaélhetnek az internetes rendelések közben megadott személyes adataikkal. A válaszadók 45 százaléka a termékek minőségértékelésének rossz lehetőségeit, míg 43 százalékuk a nem megbízható fizetési megoldásokat említette zavaró körülményként. A legfontosabb az volt, hogy hiába mondható valaki már tapasztalt internetezőnek, ettől még ugyanolyan mértékben fél az adatai elvesztésétől vagy az azokkal való visszaélésektől.

Az internetes regisztrációk során a megkérdezettek 66,1 százaléka adott meg szándékosan rossz információkat magáról amiatt, mert nem akart kéretlen reklámanyagokat kapni. Az emberek 62 százaléka pedig azért cselekedett így, mert nem akarta, hogy a személyes adatait az adott vállalat el- vagy továbbadja. A válaszadók 57,8 százaléka azzal indokolta a direkt rossz információk megadását, hogy így névtelenül szörfölhet a világhálón. 52,7 százalék viszont azért élt ezzel a lehetőséggel, mert a cégek túl sok személyes adatra kíváncsiak.

A többi válasz is elgondolkoztató: a felhasználók 27 százaléka szándékosan hamis nevet ad meg a regisztrációnál, és kevesebb, mint tíz százalékuk bízik abban, hogy az online boltok követik az általuk vállalt adatvédelmi előírásokat. A válaszadók kétharmada meg van győződve arról, hogy az internetes áruházak reklámcélokból visszaélnek a személyes információikkal. Ezek a tapasztalatok, illetve félelmek külön-külön is, de együtt méginkább meghatározzák a felhasználói szokásokat és el kell(ene), hogy gondolkoztassák az online boltok tulajdonosait.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • SW0RD FISH #13
    Csak mert a googleból könnyű idetalálni leírom, hogy szépen megjött német országból. És maximálisan megvagyok vele elégedve.
  • SW0RD FISH #12
    Valami utólagos szerkesztés opció jólenne
  • SW0RD FISH #11
    Egyébként 150e csak már a szállítást is próbáltam belekalkulálni. Megnézném hogy hol veszel hasonló kaliberűt ilyen olcsón Rigol DS1102E
    Bandwidth 100 MHz
    1 GSa/s maximum real-time sample rate
    1Mpts long Memory Depth
    Advanced trigger modes: Edge, Video, Pulse Width, Slope, Alternate


    Ez de tré nem elég hogy kétszer kell regisztrálni de még linke se enged berakni
    http://www.rigolna.com/products_ds1000d.aspx
  • B0nFire #10
    Miféle különleges oszcilloszkóp az, amit nem lehet nálunk is kapni? Mit csinál? Pacsit is ad, meg puszit? Én a helyedben már eleve nem vásárolnék olyan boltból, ahol úgy hirdetnek egy terméket, hogy ez valami hű de különleges motyó és csak és kizárólag nálunk lehet kapni. Különben is egy oszcilloszkópért szvsz sok az a 180 rongy.
  • SW0RD FISH #9
    Most én is eléggé félek. Már rendeltem én is több helyről is + bankkártyás fizetéssel németből. De most olyan problémám van, hogy kinéztem egy jó kis oscilloscope-ot, de csak amerikában árulják. 180e körül van az ára és csak bankkártyás fizetés van szállítás előtt. Ez az összes pénzem 2 nyári munkával meg ösztöndíjjal szettem össze. Nagy trauma lenne ha elveszne.
  • Citrooom #8
    "Namost egy vevő honnan is tudhatná, melyik boltban kivel, és milyen üzletpolitikával fog találkozni??? " Onnan, hogy nem észnélkül vásárol a neten. Keresgél fórumokat, kérdez, begyűjti a vásárlói tapasztalatokat és olyan helyről rendel, ahol ez pozitív. Tehát ugyanazt teszi, mint a rendes fizikai üzletnél, csak nem ül autóba és bóklássza végig a várost.
  • ocsieu #7
    Valahol azért jogos a "félelem"... Az ember nem szívesen utazik el 100-200 kilómétereket, ha egy köcsög kereskedő nem hajlandó betartani a hatályos törvényeket. Sajnos ilyenekből itthon jópár akad. Namost egy vevő honnan is tudhatná, melyik boltban kivel, és milyen üzletpolitikával fog találkozni??? Persze, ez személyes vásárláskor is simán előfordulhat, de ott azért van pár dolog, amiből a vásárló el tudja dönteni, hogy megveszi-e a kiszemelt terméket, vagy keres egy másik üzletet... Épp az ilyenek, nameg a téves információk miatt félnek sokan pl bankkártyával, előre, a 100%-ot fizetni... Baromi kíváncsi lennék, ha a futárnál bankkártyával lehetne fizetni, hányan vennék igénybe... TAXI-t már nem probléma kártyával fizetni. Európában, és ITTHON futárt, rendelést miért nem lehet? Sok futár mindenféle kézi "kütyüvel" futkozik... Fejlettebb országokban már All In One eszközöket használnak. Majd minden funkciót egy eszköz lát el: csomag azonosítás, (részletes szállítási és egyéb információk) nyomonkövetés, vonalkódolvasó és/vagy RFID, átvétel aláírás,... illetve akár POS terminálok is egyben...
  • Grandpenge #6
    Ja és még valami.
    Pont az ilyen "okos" piackutató cégek miatt nem szeretik megadni az emberek az elérhetőségeiket, akik megállás nélkül hívogatnak, hogy "válaszolna-e néhány kérdésre?".
  • Grandpenge #5
    Teljesen igazad van!
    Kiegészíteném még azzal, hogy az online boltosoknak több félnivalójuk van.
    Tiszta röhej, hogy egy 500 forintos "valamit" rendelnek nálam, amin van 50 ft haszon, akkor is kénytelen vagyok előbb felhívni a vevőt mielőtt postára adnám, hogy "ugye Ön rendelt nálunk?".
    A webáruházaknak több félnivalójuk van mint a vásárlóknak.
    Szerintem.
  • B0nFire #4
    Én is elég sok mindent vettem már a neten, főleg olyan dolgokat, amihez másképp nagyon nehezen, vagy sehogy sem lehet hozzájutni. Vettem pl pesti antikváriumból könyvet. Mivel az ország egyik szélén lakom, világos, hogy egy könyvért nem utazom a fővárosba.

    Basszusgitár végfokot-ládával interneten vettem de ismert hangszerüzletből. A futár még be is cipelte az előszobába. Utóbbi már csak azért is jobb volt így, mivel autóm nincs, gyalog meg nem tudom elhozni. Havert se lehet megkérni, hogy szívességből furikázzon 200 km-t és vegyen ki egy szabadnapot.

    Nagyon kényelmes dolog; pár kattintás és már el is van küldve a rendelés. A futártól meg ugyanúgy megkapom a számlát, a garancialevelet, mindent, mintha csak bemennék az üzletbe.

    Ráadásul kisvárosban szinte semmit nem lehet kapni, mindenért be kéne szaladgálni minimum a megyeszékhelyre, ami nálunk egy egész napos túra, olyan szar a közlekedés. Pestről olcsóbb a szállítási költség, mint ha busszal megjárom a megyeszékhely(e)t. - hogy van a megyeszékhely tárgyas ragozása helyesen?