Berta Sándor
Egyre nagyobb arányú az internetes ruhavásárlás
A német lakosság 19,6 százaléka, több mint 12,4 millióan vettek már legalább egy alkalommal internetes boltokban valamilyen ruhaneműt vagy kiegészítőt, például napszemüveget vagy övet.
Németországban meglepően magas az online ruhát választók és rendelők aránya, ez derült ki a BITKOM szakmai szervezet friss reprezentatív felméréséből. Az online ruhaválasztás leginkább a nők körében népszerű, de egyre több férfi is a virtuális áruházakban választja ki ruhatára legújabb darabjait. "Az internetes ruhavásárlás esetében többről van szó, mint a hagyományos csomagküldés korszerű formájáról. Az online shoppingolás esetén ugyanis a felhasználók számos interaktív lehetőség közül választhatnak és az emberek hatással lehetnek a termékekre. A lehetőségek egyike, hogy a felhasználók egyre több helyen már megtervezhetik a saját jövőbeni pólóikat" - nyilatkozta dr. Bernhard Rohleder, a BITKOM ügyvezető igazgatója.
Az online ruharendelés elengedhetetlen része a magas fokú fogyasztóvédelem, amely lehetővé teszi, hogy aki mégsincs megelégedve a megvásárolt termékkel, az bármikor visszacserélheti azt. A német jogszabályok kimondják, hogy ha nem jó egy nadrág vagy nem felel meg a vevő igényeinek, akkor ő a megrendelt árucikket 14 napon belül - indoklás nélkül - visszaküldheti. A magas arányokban az is közrejátszik, hogy Németországban átlagon felüli a csomagküldő szolgálatok elfogadottsága (az OTTO és a Quelle itthon is ismert márkanevek) és így az emberek megbíznak az online boltokban is.
Végül, de egyáltalán nem utolsósorban: az online boltokban használt gyors és pontos keresőfunkciók jelentősen megkönnyítik a választást és a vásárlást. Az Európai Statisztikai Hivatal (Eurostat) adatai szerint tavaly a németek 42 százaléka vásárolt legalább egy alkalommal a világhálón. Az európai uniós átlag ezzel szemben alig 24 százalék.
Németországban meglepően magas az online ruhát választók és rendelők aránya, ez derült ki a BITKOM szakmai szervezet friss reprezentatív felméréséből. Az online ruhaválasztás leginkább a nők körében népszerű, de egyre több férfi is a virtuális áruházakban választja ki ruhatára legújabb darabjait. "Az internetes ruhavásárlás esetében többről van szó, mint a hagyományos csomagküldés korszerű formájáról. Az online shoppingolás esetén ugyanis a felhasználók számos interaktív lehetőség közül választhatnak és az emberek hatással lehetnek a termékekre. A lehetőségek egyike, hogy a felhasználók egyre több helyen már megtervezhetik a saját jövőbeni pólóikat" - nyilatkozta dr. Bernhard Rohleder, a BITKOM ügyvezető igazgatója.
Az online ruharendelés elengedhetetlen része a magas fokú fogyasztóvédelem, amely lehetővé teszi, hogy aki mégsincs megelégedve a megvásárolt termékkel, az bármikor visszacserélheti azt. A német jogszabályok kimondják, hogy ha nem jó egy nadrág vagy nem felel meg a vevő igényeinek, akkor ő a megrendelt árucikket 14 napon belül - indoklás nélkül - visszaküldheti. A magas arányokban az is közrejátszik, hogy Németországban átlagon felüli a csomagküldő szolgálatok elfogadottsága (az OTTO és a Quelle itthon is ismert márkanevek) és így az emberek megbíznak az online boltokban is.
Végül, de egyáltalán nem utolsósorban: az online boltokban használt gyors és pontos keresőfunkciók jelentősen megkönnyítik a választást és a vásárlást. Az Európai Statisztikai Hivatal (Eurostat) adatai szerint tavaly a németek 42 százaléka vásárolt legalább egy alkalommal a világhálón. Az európai uniós átlag ezzel szemben alig 24 százalék.