Berta Sándor
Nem fizetődik ki az extra garancia?
Számos internetes áruházban kérhetnek a vásárlók kiegészítő garanciát a kiválasztott vagy korábban megvásárolt termékekre. A szakértők ugyanakkor koránt sem tartják hasznosnak ezeket a szolgáltatásokat.
Legyen szó mosógépről, laptopról, digitális fényképezőgépről vagy kameráról, a fogyasztóknak gyakran van lehetőségük extra garancia és biztosítás vásárlására. A kereskedők legtöbbször azzal érvelnek, hogy így 1 év helyett mondjuk 3 évre nő a garancia vagy nem kell kifizetni az esetleges javítási költségeket. Ráadásul a lopások vagy a sérülések által okozott kár is megtérülhet. A kiegészítő szolgáltatásokkal a vállalatok általában a felhasználókban meglévő biztonság iránt igényeknek igyekeznek megfelelni. Minden áruház más konstrukciókat kínál.
A egy kereskedő például 2 évről automatikusan 4 esztendőre növeli a megvásárolt termékek garanciájának időtartamát, és a plusz felárért cserébe vállalja, hogy kijavít minden hibát. Egy 300 eurós digitális kamera esetében a plusz díj 24 euró, míg egy 800 euróba kerülő notebook esetén 39 euró. Aki nem csak a garanciaidőt hosszabbíttatná meg, hanem biztosításokat is kötne a készülékére, annak mélyebben a zsebébe kell nyúlnia.
A kiegészítő szolgáltatások hasznosságát leginkább a fogyasztóvédők vonják kétségbe. "Gyakran jobb, hogy ha valaki inkább egy új termékre gyűjt, minthogy a pénzét egy ilyen befektetésre költse el. Ennek oka, hogy az elektronikai területen különösen nagy mértékben csökkennek az árak. Néhány esztendő múlva már nem éri meg egy régi árucikk megjavíttatása és ugyanazért az összegért egy újabb, jobb és nagyobb értékű eszközt kaphatunk. Fontos, hogy ne dőljünk be a reklámszövegeknek és tanulmányozzuk az Általános Szerződési Feltételeket is, utóbbiakból hasznos részletek derülhetnek ugyanis ki" - jelentette ki Brigitte Sievering-Wichers fogyasztóvédő. A szakember hozzátette: könnyen előfordulhat, hogy egy laptop biztosítva a lopáskár ellen, de akkor sem mindegy, hogy egy autóból vagy egy lakásból tűnik el.
Legyen szó mosógépről, laptopról, digitális fényképezőgépről vagy kameráról, a fogyasztóknak gyakran van lehetőségük extra garancia és biztosítás vásárlására. A kereskedők legtöbbször azzal érvelnek, hogy így 1 év helyett mondjuk 3 évre nő a garancia vagy nem kell kifizetni az esetleges javítási költségeket. Ráadásul a lopások vagy a sérülések által okozott kár is megtérülhet. A kiegészítő szolgáltatásokkal a vállalatok általában a felhasználókban meglévő biztonság iránt igényeknek igyekeznek megfelelni. Minden áruház más konstrukciókat kínál.
A egy kereskedő például 2 évről automatikusan 4 esztendőre növeli a megvásárolt termékek garanciájának időtartamát, és a plusz felárért cserébe vállalja, hogy kijavít minden hibát. Egy 300 eurós digitális kamera esetében a plusz díj 24 euró, míg egy 800 euróba kerülő notebook esetén 39 euró. Aki nem csak a garanciaidőt hosszabbíttatná meg, hanem biztosításokat is kötne a készülékére, annak mélyebben a zsebébe kell nyúlnia.
A kiegészítő szolgáltatások hasznosságát leginkább a fogyasztóvédők vonják kétségbe. "Gyakran jobb, hogy ha valaki inkább egy új termékre gyűjt, minthogy a pénzét egy ilyen befektetésre költse el. Ennek oka, hogy az elektronikai területen különösen nagy mértékben csökkennek az árak. Néhány esztendő múlva már nem éri meg egy régi árucikk megjavíttatása és ugyanazért az összegért egy újabb, jobb és nagyobb értékű eszközt kaphatunk. Fontos, hogy ne dőljünk be a reklámszövegeknek és tanulmányozzuk az Általános Szerződési Feltételeket is, utóbbiakból hasznos részletek derülhetnek ugyanis ki" - jelentette ki Brigitte Sievering-Wichers fogyasztóvédő. A szakember hozzátette: könnyen előfordulhat, hogy egy laptop biztosítva a lopáskár ellen, de akkor sem mindegy, hogy egy autóból vagy egy lakásból tűnik el.