Berta Sándor

Apple: nem könnyű a munkatársak élete

Az Apple korábbi alkalmazottai nem hétköznapi munkahelyi légkörről számoltak be a The New York Timesnak.

Az állandó ellenőrzés légköre, a folyamatos bizalmatlanság és már szinte paranoid titoktartási kötelezettségek jellemzik a céget - állítja több egykori dolgozó. Emellett mindenütt megfigyelhetők a biztonsági emberek, a térfigyelő kamerák és a rendszeresen vizsgálják azt is, hogy ki vagy kik szivárogtathattak ki bizonyos információkat a sajtónak.

Aki például egy fontos projekten dolgozott, annak a legnagyobb fokú titoktartási kötelezettséget kellett vállalnia azzal kapcsolatban, minden reggel az irodájába vezető úton igazolnia kell magát és végül egy számkódot is meg kell adnia. Csak ezután léphet be a helyiségébe és kezdhet el dolgozni. Az irodák zömét szintén kamerákkal figyelik. Akik a terméktesztelési részlegen dolgoznak, azoknak minden vizsgált eszközt fekete lepellel kell letakarniuk. Amennyiben ezt elmulasztják és egy termék szabadon marad, azonnal kigyullad a riasztólámpa.


"Egyszerűen szuperparanoidok, ha a biztonságról van szó. Még soha nem éltem át hasonlót, egyetlen más cégnél sem" - nyilatkozta Mark Hamblin, aki az Apple iPhone érintőképernyős technológiáján dolgozott és aki tavaly hagyta el a vállalatot. A szigorú titoktartási kötelezettségek miatt a cég alkalmazottai, hasonlóan a kívülállókhoz, maguk sem tudják egy új termék bemutatási vagy piacra dobási időpontját. "Ott voltam az iPod debütálásakor, aminek időpontját egyetlen kollégám sem sejtette" - mondta Edward Eigerman, aki négy éven át volt az Apple rendszerfejlesztője és akit 2005-ben bocsájtottak el a társaságtól.

A vállalat a kiszivárogtatások megelőzésére érdekes módszerekkel él. Időnként például kifejezetten az árakra és a funkciókra vonatkozó hamis információkat dob be a köztudatba, hogy így találja meg a sajtót informáló dolgozókat, akiket utána azonnal elbocsájtanak. Philip Schiller, az Apple marketingügyekért felelős alelnöke rendszeresen ismerteti belső bemutatókon az új termékeket, ahol direkt hamis árakat és funkciókat közöl.

Nyilvánvaló, hogy elsősorban az ipari kémkedés miatt minden gyártó igyekszik védeni a titkait. Azonban, a megszólaló egykori alkalmazottak egyöntetű véleménye szerint az Apple esetében a vezetők már túlzásokba estek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ulkesh #54
    "Mert semelyik Apple termék, nem képes egy árban hozzá hasonló termékkel felvenni a harcot."

    Erre kitérhetnél.
    Mert mondjuk egy Mac Pro kategóriájú Dell, vagy HP gép kétszer kerül többe, mint az Apple-é. De a Sony asztali Vaio-k sem olcsók az iMac-hez képest. A Mini méretű és teljesítményű PC-k sem olcsóbbak.
    A notebook-ok terén a sima Macbook-oknál már lehet némi igazad, de ha nem csak teljesítményben, hanem minőségben is azonos (unibody alu ház) gépet akarsz felhozni ellenük, akkor csak drágábbat találsz.
  • Ulkesh #53
    "Egy kicsit komolyabb lapos közel 3000 dollár egy macbook pro...hagyjuk már, egy hasonló tudás Alienware laposhoz, amiben nem 2, hanem 4 mag van, meg 1 gigás vidi kártya..."

    Gondolom 2008-ban ezért volt a Macbook Pro a leggyorsabb notebooknak kinevezve. :D
    A nyers hardvert a hajadra kenheted, ha a szoftver nem aknázza ki optimálisan.
    (Az meg eleve megaLOL amit néha az Alienware összerak, hisz egy notebook a mobilitásról szól, nem arról, hogy 10-20 percig működjön akksiról, mert asztali hardverelemekkel pakolják tele.
  • Ulkesh #52
    "Ettől nagyobb sznob szöveget nem hallottam még"

    Én lennék a legboldogabb, ha csak sznobériából lenne ilyen véleményem..
    A két rendszert párhuzamosan használom és azonos vason az OSX sokkal gyorsabb, a Windows erőforrás kezelése egy vicc az OSX-hez képest.
    Az meg hogy szerinted a Windows hibátlan és nincsenek ostoba bosszantó hibái szerintem LOL :D

    "Az apple mindig is marketingben volt erős, nekem egy egyszerű divatcég."

    A MS szerintem jóval erősebb marketing szempontból, hisz képes több millió embernek eladni olyasmit, ami még félig sincs kész, hemzseg a hibától és eszi a hardver erőforrásait feleslegesen.

    Az Apple termékek sem hibátlanok (távolról sem), de a felmerülő hibák, vagy problémák száma meg sem közelíti egy MS rendszernél felmerülő gondokat...
  • CheeBee9 #51
    Kína az nem Cupertino.

    Egyetlen normális termékük van még: a Mac OS X (+ iLife).
  • pixx #50
    Igen divatcikké, csak baromi drágán, és mindig le vannak maradva, mint az aprópénz. Mert semelyik Apple termék, nem képes egy árban hozzá hasonló termékkel felvenni a harcot. Egy kicsit komolyabb lapos közel 3000 dollár egy macbook pro...hagyjuk már, egy hasonló tudás Alienware laposhoz, amiben nem 2, hanem 4 mag van, meg 1 gigás vidi kártya...
    Aki meg azt mondja az Aplle termékei megbízhatóak, nézzen fel a beszéljükmac.com-ra, hogy lássa, mennyire stabil is, és hibátlan egy mac, vagy egy iphone...
  • bakagaijin #49
    Dehogynem, lehet pl. versenyezni azon kinek az akksija hogyan robbant fel :).
  • raingun #48
    Ettől nagyobb sznob szöveget nem hallottam még:
    "Van akinek elég egy Windows-os PC az összes bosszantó hibájával és ostobaságával, van akinek ennél azért több kell."
    LOL
    Az apple mindig is marketingben volt erős, nekem egy egyszerű divatcég.
    Néha innovatív, de a legtöbb cucca teljességgel használhatatlan
  • PsyhoApu #47
    Végül, de nem utolsó sorban, az Apple egyik fő fegyverténye, hogy mindenkinek van véleménye róla. Ami fontos, egy Dell termék nem vált ki olyan vitákat, pezsgő fórumokat mint egy aktuális Mac. Sok marketinges könyörögne ilyen hatásért :D
  • PsyhoApu #46
    Szerintem inkább ahoz értenek, hogy igényeket formáljanak. Elérik az embereknék, hogy az övéket egyedinek, trendinek, divatosnak lássák. Zseniális módon divatcikké formálták az informatikai és most már telekommunikációs termékeiket. Tehát máshogy közelítjük meg a dolgot. Te úgy gondolod, hogy elébe mennek az emberek igényeinek, szerintem meg ügyesen formálják az igényeket. Nagyon jól bánnak a sajtóval. Kétség nem fér hozzá, hogy jó minőségű termékeik vannak. Jó a desing, szerintem minőségre sincs panasz. Azonban mivel divatcikkek és egyfajta egyediséget surágoznak simán túl tudják árazni őket. A nép viszi mint a cukrot, ha olcbb lenne talán nem is vennék ennyien, elmúlna a varázsa. Kicsit elit, nagyon trendi, az emberek zabálják. Kis hazánkban pláne a prémium prémium kategóriája. Aki vesz egyet, úgy érzi egy elitklub részese
  • ocsieu #45
    Tedd még hozzá, hogy a TERVEZÉSHEZ, is baromira értenek. Ha jól emlékszem, Bill valami olyasmit mondott annó, hogy Steve "jövőbe látását" irigyli a legjobban. Azt, hogy "mindíg" tudja, épp mire van szükségük az embereknek...
    Most is tudsz venni egy halom frankó dolgot (elektronikai, szórakoztatóipari, pc, mobil...), de többnyire egyik sem tudja (akarja) azt adni, amit valamelyik (akár 3-5éves) Apple cucc...