Gyurkity Péter
Nem érdekelt a központi processzorokban az nVidia
A cég első embere cáfolta, hogy érdeklődnének a terület iránt, állítása szerint jelenleg nem dolgoznak ilyen fejlesztéseken. A hibás grafikus chipek nem csökkentették a forgalmat.
Jen-Hszun Huang a New York Times oldalán megjelent interjúban említette meg a központi processzorok szegmensét, leszögezve, hogy cége nem tartja kiemelkedő fontosságúnak az ilyen és hasonló, x86 architektúrára épülő megoldások fejlesztését. Megjegyezte, hogy ha létezik is ilyen projektjük, ő még nem hallott róla, ezzel szeretné rövidre zárni az ezzel kapcsolatos pletykákat.
A jelek szerint tehát az nVidia nem követi az Intelt és nem próbálja megmérettetni magát a másik fontos szegmensben (a processzorgyártó az Larrabee révén száll majd be a grafikus vezérlők területére, igaz, az ő fejlesztésük szintén x86-alapú). A vállalat ehelyett továbbra is a csúcstechnológiás grafikus chipek fejlesztésére koncentrál, a CUDA-platform révén az általános célú számításokról (GPGPU) sem feledkeznek meg, a Tegra projekt pedig a hordozható megoldásokba szánt beágyazott fejlesztésekért felel.
A cég asztali üzletágért felelős alelnöke egyébként elárulta, hogy a mobil GeForce chipeknél előfordult meghibásodások nem okozták a forgalom jelentős visszaesését, ami mindenképpen kedvező fejlemény számukra. Ebben minden bizonnyal szerepet játszott, hogy a partnerek nem igyekeztek minden felelősséget az nVidiára hárítani, így megfelelően tudták kezelni a problémát, amely a GeForce 8400M és 8600M, illetve a 8800 és 9800 chipeknél, valamint egyes nForce chipkészleteknél fordult elő.
Szintén jó hír a vállalatnak, hogy a Rambus az eredetileg 9 szabadalmat érintő beadványát az igazságügyi minisztérium elutasítása után jelentősen szűkítette, 7 szabadalom esetében ugyanis nem történt jogtalan manőver az nVidia részéről.
Jen-Hszun Huang a New York Times oldalán megjelent interjúban említette meg a központi processzorok szegmensét, leszögezve, hogy cége nem tartja kiemelkedő fontosságúnak az ilyen és hasonló, x86 architektúrára épülő megoldások fejlesztését. Megjegyezte, hogy ha létezik is ilyen projektjük, ő még nem hallott róla, ezzel szeretné rövidre zárni az ezzel kapcsolatos pletykákat.
A jelek szerint tehát az nVidia nem követi az Intelt és nem próbálja megmérettetni magát a másik fontos szegmensben (a processzorgyártó az Larrabee révén száll majd be a grafikus vezérlők területére, igaz, az ő fejlesztésük szintén x86-alapú). A vállalat ehelyett továbbra is a csúcstechnológiás grafikus chipek fejlesztésére koncentrál, a CUDA-platform révén az általános célú számításokról (GPGPU) sem feledkeznek meg, a Tegra projekt pedig a hordozható megoldásokba szánt beágyazott fejlesztésekért felel.
A cég asztali üzletágért felelős alelnöke egyébként elárulta, hogy a mobil GeForce chipeknél előfordult meghibásodások nem okozták a forgalom jelentős visszaesését, ami mindenképpen kedvező fejlemény számukra. Ebben minden bizonnyal szerepet játszott, hogy a partnerek nem igyekeztek minden felelősséget az nVidiára hárítani, így megfelelően tudták kezelni a problémát, amely a GeForce 8400M és 8600M, illetve a 8800 és 9800 chipeknél, valamint egyes nForce chipkészleteknél fordult elő.
Szintén jó hír a vállalatnak, hogy a Rambus az eredetileg 9 szabadalmat érintő beadványát az igazságügyi minisztérium elutasítása után jelentősen szűkítette, 7 szabadalom esetében ugyanis nem történt jogtalan manőver az nVidia részéről.