Berta Sándor
CeBIT: a környezetvédelem a fő téma
A tavalyi zöld CeBIT-falut idén már a 2000 négyzetméteres Green IT World nevű kiállítói terület helyettesíti. Ez is jelzi, hogy egyre fontosabb a szervezők és a kiállító cégek számára a környezetvédelem és az energiatakarékosság.
Az információtechnológiai és a távközlési üzletág évente nagyjából annyi széndioxid kibocsájtásáért felelős, mint a légi közlekedés. "Az IT-szektor éppen ezért soha sem lehet és lesz zöld" - mondta Norbert Walter, a Deutsche Bank Research egyik vezetője. A szakember hozzátette, hogy az elektromos készülékek egyre több energiát fogyasztanak és folyamatosan nő a számítógép-központok száma is. A problémát nehezítik az elektronikus hulladékhegyek és a gyártás során felhasznált mérgező, illetve káros anyagok miatt bekövetkező környezetszennyezés.
"A zöld IT nem luxustéma és az idei CeBIT-en a leghatékonyabb megoldásaikat mutatják be a gyártók" - vélte ugyanakkor Mario Tobias, a BITKOM szakmai szervezet munkatársa. Azt még a rendkívül kritikus Greenpeace is elismerte, hogy az elektronikai ipar az előző évhez képest komoly előrelépést könyvelhetett el. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy egyre több a káros anyagot nem tartalmazó termék és a televíziók, valamint a monitorok gyártásakor a cégek ügyelnek arra, hogy újrahasznosítható műanyagokat használjanak fel.
Nem ilyen rózsás a helyzet a mobil iparban, ahol a vállalatoknak jelentősen javítaniuk kell a körülményeken és a gyártási technológiájukon. A környezetvédelem mellett a leginkább elkötelezett gyártóknak a Lenovo, az Acer, a Dell, az LG, a Motorola, a Nokia, a Panasonic, a Sharp, a Samsung, a Sony és a Toshiba számít. A Greenpeace zöld termék felmérésére nem jelentkezett ugyanakkor az Apple, az Asus, a Microsoft, a Nontendo, a Palm és a Philips. A redmondi konszern például azzal utasította el a részvételt, hogy nincs zöld készüléke. A szakértők azonban felhívták a figyelmet arra, hogy attól, hogy egy készülék kevés áramot fogyaszt, még nem lesz egyből környezetbarát megoldás.
Az információtechnológiai és a távközlési üzletág évente nagyjából annyi széndioxid kibocsájtásáért felelős, mint a légi közlekedés. "Az IT-szektor éppen ezért soha sem lehet és lesz zöld" - mondta Norbert Walter, a Deutsche Bank Research egyik vezetője. A szakember hozzátette, hogy az elektromos készülékek egyre több energiát fogyasztanak és folyamatosan nő a számítógép-központok száma is. A problémát nehezítik az elektronikus hulladékhegyek és a gyártás során felhasznált mérgező, illetve káros anyagok miatt bekövetkező környezetszennyezés.
"A zöld IT nem luxustéma és az idei CeBIT-en a leghatékonyabb megoldásaikat mutatják be a gyártók" - vélte ugyanakkor Mario Tobias, a BITKOM szakmai szervezet munkatársa. Azt még a rendkívül kritikus Greenpeace is elismerte, hogy az elektronikai ipar az előző évhez képest komoly előrelépést könyvelhetett el. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy egyre több a káros anyagot nem tartalmazó termék és a televíziók, valamint a monitorok gyártásakor a cégek ügyelnek arra, hogy újrahasznosítható műanyagokat használjanak fel.
Nem ilyen rózsás a helyzet a mobil iparban, ahol a vállalatoknak jelentősen javítaniuk kell a körülményeken és a gyártási technológiájukon. A környezetvédelem mellett a leginkább elkötelezett gyártóknak a Lenovo, az Acer, a Dell, az LG, a Motorola, a Nokia, a Panasonic, a Sharp, a Samsung, a Sony és a Toshiba számít. A Greenpeace zöld termék felmérésére nem jelentkezett ugyanakkor az Apple, az Asus, a Microsoft, a Nontendo, a Palm és a Philips. A redmondi konszern például azzal utasította el a részvételt, hogy nincs zöld készüléke. A szakértők azonban felhívták a figyelmet arra, hogy attól, hogy egy készülék kevés áramot fogyaszt, még nem lesz egyből környezetbarát megoldás.