Napi Online
Zsugorodik a CeBIT
A gazdasági válság érzékenyen érinti a nagy német szakvásárokat, köztük a március 3-8. közötti CeBIT-et is. A hannoveri vásárigazgatóság tájékoztatása szerint az idei CeBIT-en kiállító cégek száma az egy évvel korábbinál másfél ezerrel kevesebbre, 4300-ra csökkent.
A kiállítók által igénybe vett kiállítási terület szintén csaknem húsz százalékkal, 200 ezer négyzetméterre zsugorodik. Ma már történelem, hogy nyolc évvel ezelőtt a 8000 kiállító 430 ezer négyzetmétert vett igénybe termékei és szolgáltatásai bemutatásához. Az idei vásár súlypontjai: információtechnikai megoldások a vállalati költségoptimalizálás érdekében, környezetbarát számítógépek, valamint IT-biztonság. A vásár idei díszvendége Kalifornia, s ebből az alkalomból a nyitóünnepségre várják Arnold Schwarzeneggert, az állam kormányzóját.
Az érdeklődés visszaesése főként a kis kínai, tajvani, dél-koreai és hongkongi hardverkészítőket és távközlési összeszerelőket érinti, de önálló kiállítóként néhány olyan neves cég is távol marad, mint a Toshiba, a Kyocera és a Ericsson. Apró vigasz, hogy lesz néhány olyan visszatérő, amelyek korábban kihagyták a CeBIT-en való részvételt, például a Dell, az Intershop és a Nokia Siemens Networks.
Ernst Raue, a vásárigazgatóság elnökségi tagja jelentős eredménynek tekinti, hogy a tomboló gazdasági válság dacára 4300 kiállítót mégis sikerült megnyerni a hannoveri részvételnek. Vannak ugyanis olyan cégek, melyek a bevétel- és eredménycsökkenés miatt a nullára mérsékelték marketingre fordított kiadásaikat. A következő csapást a látogatói szám csökkenése jelentheti, hiszen a világgazdasági válság kiszélesedése nyomán számos vállalat utazási büdzséje mérséklésére kényszerül.
A CeBIT nincs egyedül, más vásárok is érzik a válságot. A Roland Berger tanácsadó cég szakértője szerint a nagy német vásártársaságok forgalma az idén akár 20-30 százalékkal is csökkenhet a korábbi évekhez képest. A BMW például - takarékossági okokra hivatkozva - lemondta a tavaszi lipcsei autóipari vásáron való részvételt, s a Continental és a Mitsubishi is bejelentette már, hogy nem kíván megjelenni az őszi frankfurti autóvásáron.
A kiállítók által igénybe vett kiállítási terület szintén csaknem húsz százalékkal, 200 ezer négyzetméterre zsugorodik. Ma már történelem, hogy nyolc évvel ezelőtt a 8000 kiállító 430 ezer négyzetmétert vett igénybe termékei és szolgáltatásai bemutatásához. Az idei vásár súlypontjai: információtechnikai megoldások a vállalati költségoptimalizálás érdekében, környezetbarát számítógépek, valamint IT-biztonság. A vásár idei díszvendége Kalifornia, s ebből az alkalomból a nyitóünnepségre várják Arnold Schwarzeneggert, az állam kormányzóját.
Az érdeklődés visszaesése főként a kis kínai, tajvani, dél-koreai és hongkongi hardverkészítőket és távközlési összeszerelőket érinti, de önálló kiállítóként néhány olyan neves cég is távol marad, mint a Toshiba, a Kyocera és a Ericsson. Apró vigasz, hogy lesz néhány olyan visszatérő, amelyek korábban kihagyták a CeBIT-en való részvételt, például a Dell, az Intershop és a Nokia Siemens Networks.
Ernst Raue, a vásárigazgatóság elnökségi tagja jelentős eredménynek tekinti, hogy a tomboló gazdasági válság dacára 4300 kiállítót mégis sikerült megnyerni a hannoveri részvételnek. Vannak ugyanis olyan cégek, melyek a bevétel- és eredménycsökkenés miatt a nullára mérsékelték marketingre fordított kiadásaikat. A következő csapást a látogatói szám csökkenése jelentheti, hiszen a világgazdasági válság kiszélesedése nyomán számos vállalat utazási büdzséje mérséklésére kényszerül.
A CeBIT nincs egyedül, más vásárok is érzik a válságot. A Roland Berger tanácsadó cég szakértője szerint a nagy német vásártársaságok forgalma az idén akár 20-30 százalékkal is csökkenhet a korábbi évekhez képest. A BMW például - takarékossági okokra hivatkozva - lemondta a tavaszi lipcsei autóipari vásáron való részvételt, s a Continental és a Mitsubishi is bejelentette már, hogy nem kíván megjelenni az őszi frankfurti autóvásáron.