Berta Sándor
CeBIT - Webciety
A számítástechnikai és informatikai kiállításon külön szekciót kapott a hálózatba kötött társadalom. A szervezők ezzel is jelezni akarták: ma már szinte megkerülhetetlen a világháló.
A CeBIT-en a Webciety szekció tarthat számot az egyik legnagyobb érdeklődésre. A fogalmat a web és a society szavakból gyúrták össze és azt mutatja, hogy néhány év alatt az online szociális közösségek fontos tényezővé váltak a virtuális világban. A Facebook, a MySpace, a Xing vagy éppen a YouTube sikere egyértelműen bebizonyította, hogy igény van az online kapcsolatok ápolására, a magán jellegű és az üzleti információk megosztására.
Tíz évvel ezelőtt "a maradjunk kapcsolatban!" mondatnak még teljesen más volt az értelme, mint napjainkban. A mai felhasználók lassan már a bőség zavarárval küzdenek, hiszen nem az a kérdés, hogy maradjanak-e kapcsolatban, hanem az, hogy hogyan. Bárki tetszés szerint választhat a különböző chatek, wikik, fórumok, blogok, közösségi portálok és azonnali üzenetküldő szolgáltatások közül. Egyértelmű, hogy a közösségi portálok az elmúlt néhány esztendőben sok mindent megváltoztattak.
S hogy mi tartozik a Webciety kategóriába? Nos, a szakemberek ide sorolták a Google és a Twitter használatát éppúgy, mint az e-oktatást és -képzést. Utóbbiba tartozik a podcastok használata az oktatásban. Emellett szintén egyre nagyobb figyelmet kapnak a mobil szolgáltatások. Egy felmérés szerint tavaly novemberben már kereken 12 millió ember használt Németországban, Franciaországban, Nagy-Britanniában, Olaszországban és Spanyolországban mobil web 2.0-s alkalmazásokat. Ez 152 százalékos növekedés a 2007-es év hasonló időszakához képest. Érdekesség, hogy Németországban a mobil internetezők 39,1 százaléka kifejezetten a közösségi portálokat kereste fel a világhálón.
A szakértők éppen a növekvő érdeklődés miatt úgy vélik, hogy a jövőben még nagyobb hangsúlyt kapnak a mobil megoldások, ide vehetők a GPS- és más helymeghatározással egybekötött szolgáltatások. Az idei CeBIT-en képviselteti magát többek között a Deutsche Telekom, a Microsoft, az IBM, az SAP, a Vodafone, az Intel, a Dell, a Hitachi, a Panasonic, az Adobe, az Alcatel-Lucent, a British Telecom, a Hewlett Packard, az Oracle, a Samsung, a Yahoo, a Symantec, a Xing, a LinkedIn és az Acer.
A CeBIT-en a Webciety szekció tarthat számot az egyik legnagyobb érdeklődésre. A fogalmat a web és a society szavakból gyúrták össze és azt mutatja, hogy néhány év alatt az online szociális közösségek fontos tényezővé váltak a virtuális világban. A Facebook, a MySpace, a Xing vagy éppen a YouTube sikere egyértelműen bebizonyította, hogy igény van az online kapcsolatok ápolására, a magán jellegű és az üzleti információk megosztására.
Tíz évvel ezelőtt "a maradjunk kapcsolatban!" mondatnak még teljesen más volt az értelme, mint napjainkban. A mai felhasználók lassan már a bőség zavarárval küzdenek, hiszen nem az a kérdés, hogy maradjanak-e kapcsolatban, hanem az, hogy hogyan. Bárki tetszés szerint választhat a különböző chatek, wikik, fórumok, blogok, közösségi portálok és azonnali üzenetküldő szolgáltatások közül. Egyértelmű, hogy a közösségi portálok az elmúlt néhány esztendőben sok mindent megváltoztattak.
S hogy mi tartozik a Webciety kategóriába? Nos, a szakemberek ide sorolták a Google és a Twitter használatát éppúgy, mint az e-oktatást és -képzést. Utóbbiba tartozik a podcastok használata az oktatásban. Emellett szintén egyre nagyobb figyelmet kapnak a mobil szolgáltatások. Egy felmérés szerint tavaly novemberben már kereken 12 millió ember használt Németországban, Franciaországban, Nagy-Britanniában, Olaszországban és Spanyolországban mobil web 2.0-s alkalmazásokat. Ez 152 százalékos növekedés a 2007-es év hasonló időszakához képest. Érdekesség, hogy Németországban a mobil internetezők 39,1 százaléka kifejezetten a közösségi portálokat kereste fel a világhálón.
A szakértők éppen a növekvő érdeklődés miatt úgy vélik, hogy a jövőben még nagyobb hangsúlyt kapnak a mobil megoldások, ide vehetők a GPS- és más helymeghatározással egybekötött szolgáltatások. Az idei CeBIT-en képviselteti magát többek között a Deutsche Telekom, a Microsoft, az IBM, az SAP, a Vodafone, az Intel, a Dell, a Hitachi, a Panasonic, az Adobe, az Alcatel-Lucent, a British Telecom, a Hewlett Packard, az Oracle, a Samsung, a Yahoo, a Symantec, a Xing, a LinkedIn és az Acer.