Gyurkity Péter

Életre szóló laptopokat ígér a Fujitsu

A Fujitsu-Siemens az Egyesült Királyságban elindította új programját, amelynek keretein belül az új laptopokat vásárlók minden három évben új példányt kapnak teljesen ingyen. Az Esprimo sorozatnál egyéb ajánlattal csábítják az érdeklődőket.

A cég hivatalos oldalán olvashatjuk a fontosabb részleteket, ezekből pedig kiderül, hogy két különböző laptopcsalád bővült ki speciális ajánlattal. A LifeBook4Life nevének megfelelően a LifeBook sorozat esetében jelent nem kis kedvezményeket: az új vásárlók minden három évben egy újabb példányt kapnak, amellyel lecserélhetik a meglévő típust, ráadásul mindezt teljesen ingyen tehetik, hiszen a cég kötelezettséget vállal a csere lebonyolítására. Ezért cserébe mindössze arra kell vállalkoznunk, hogy az alapesetben alkalmazott 1 éves garanciát 3 éves programra cseréljük le, ami némi pluszköltséget jelent az eredeti árhoz képest.


A Fujitsu érvelése szerint a 3 éves garancia mindenképpen szükséges, egyedül ez jelent ugyanis megfelelő kötelezettséget a vásárlók számára, akiknek természetesen az eredeti számlát (blokkot) is meg kell őrizniük. A három év leteltével jelentkezhetnek az új készülékért, amelynek értéke 10 százalékkal is meghaladhatja az eredeti típus árát, a cég ugyanis ekkora inflációval számol ezen időszak alatt. Amennyiben tehát egy 500 fontot kóstáló laptopot vásároltunk, 3 év múlva egy akkor 550 fontot érő masináért állhatunk sorba - újabb kiadás nélkül.

Az Esprimo asztali és mobil család esetében a megbízhatóságot igyekeznek kiemelni, itt ugyanis arra vállalnak kötelezettséget (a belépő szintű P2400 és P2500 modellek kivételével), hogy a kiválasztott garancia időtartama alatti esetleges meghibásodás esetén a készülék ingyen kijavítása mellett az eredeti árat is visszatérítik a vásárlónak. A 1-3 évig terjedő garanciális időszak tehát egyfajta biztonságot nyújt a tulajdonosnak, aki joggal számíthat arra, hogy egy kényszerű javítás esetén visszakapja majd elköltött pénzét. A cég természetesen igyekszik majd kiszűrni a szándékos károkozást, így elméletileg bármikor megtagadhatják a visszatérítést (amennyiben olyan nyomra bukkannak a laptop átvizsgálásakor, amely szándékosságra utal).

Az új vásárlók 2009 márciusáig csatlakozhatnak a programhoz, amennyiben a készülék beszerzését követő 21 napon belül jelzik igényüket - aki már korábban beszerezte kívánt típusát, az szintén regisztrálhat a cég oldalán. A határidő egybeesik a Siemens részesedésének teljes kivásárlásával, ám a Fujitsu arra tett ígéretet, hogy a közös leány átalakulása nem jelenti majd az ajánlat módosulását.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Adamul #19
    Ha ez jönne ide Mo-ra is, én tuti fusit vennék :D Az hagyján, h az áron felül +10%kal jobbat választhatok, de 3év múlva még ugyanazért a pénzért is sokkal durvább tudást kap az ember, mondom ezt én 1éves laptoptulajdonosként (vagy pedig ugyanezt a teljesítményt sokkal olcsóbban) ergo nekem nagyon megérné, és 3év után is egy új gépem lenne amit akár el is adhatnék!
  • Anakyn #18
    (vagy nemtom, gondolom nem csak kicserélik a burkolatot és újra eladják újnak, mert az durva lenne azért).

    Eladják 100$-os laptopként. :)
  • sikamika #17
    Egyetertek az erdemben es pozitivan hozzaszolokkal :) szerintem is jo otlet.

    Jelenleg en Londonban lakok es napi szinten foglalkozok/javitok pc-ket.

    Csak annyit tennek hozza hogy ez szerintem nagyon nem uj dolog. Sajnos nem tudom megmondani hogy pontosan datum szerint miota de a dell mar regen bevezette a 4 azaz negy eves garanciat ami kb 100-120 angol font, es az is benne van a garanciaba hogy ki is csereli. Raadasul ez a feletetel nem is csak laptopra van hanem desktopra is. Aki egy kicsit is ert a gepekhez az tudja hogy a negy eves kort nem igazan elik meg a pc-k.

    Termeszetesen ez nem szorol szora ugyanaz minta fudzsi de szerintem burkoltan eleg hasonlo.
  • cain #16
    ez nem az alkalmazottnak fontos, hanem a managernek, aki azt nézi, hogy az egyébként is esedékes 3éventi rolloutot megkapja annak a garanciának az áráért, amit egyébként is megvásárolna.
    nekem a jelenlegi munkahelyemen napi átlag 5 gép kerül ki a kezem közül, dell, fujitsu, toshiba laptop notebook vegyesen. pár hónap ordítózás után sikerült mindegyik beszállító technológiai vezetőivel közvetlen kapcsolatba kerülnöm.

    nagy átlagban a következőt tudom elmondani:
    a, minden típussal lesznek/vannak problémák.
    b, minden típusnál merült fel több olyan probléma, amiért közvetlenül a gyártót tudom felelőssé tenni. nem hiszem el pl. hogy a dell által szállított d830asokhoz (egy ilyen gép ára kemény magyar valutában megvan vagy félmillió) még mindig nem sikerül olyan vgadrivert eszkábálni az előre felhúzott imgaekbe, amivel a display natív 1280*1024es felbontását alapból be lehetne állítani.
    c, minőségükön ezzel ugyan nem fognak javítani (ergo az én munkám nem lesz kevesebb), viszont a kis és középvállalatok egymást fogják taposni miatta a pult előtt, ahogy a magánszemélyek is, mert megéri.
  • stevyxix #15
    Ez eddig oké, de ez kevés, 3 év alatt jobb esetben nem kell a géphez nyúlnod, laptopba általában nem kell cserélgetni semmit, ellentétben az asztali géppel amit aprólékosan fejlesztgethetsz (nem csak azért, mert fogod és magad kiveszed a régi és berakod az új alkatrészt, hanem, mert laptopba nem is lehet sok mindent cserélni vagyis nem érdemes, ki az aki pl új alaplapot vesz egy laptopba? senki jobb esetben memóriát vagy merevlemezt cseréli ki és kész).
    Szerintem extra árat számolnak fel ezért (1-ről 3 évre terjesztett garancia), 3 év múlva pedig a régit kicsit feltupírozzák és eladják használtan (vagy nemtom, gondolom nem csak kicserélik a burkolatot és újra eladják újnak, mert az durva lenne azért).
  • stevyxix #14
    Olvasd már tovább:
    kiválasztott garancia időtartama alatti esetleges meghibásodás esetén a készülék ingyen kijavítása mellett az eredeti árat is visszatérítik a vásárlónak

    ha ez igaz, akkor az mellett, hogy megjavítják visszafizetik neked a gép árát (amit a F-S-ről szerzett nem közvetlen, de közeli tapasztalatok alapján kicsit túlzásnak tartok, nehéz elhinni, hogy van olyan F-S gép ami ilyen megbízató ...)

    Ebben újra csak tévedsz, adatok mentéséről minden nagy cég gondoskodik, külön háttértárolókon amire olyan nagy cégek vállalnak garanciát akik adatok archiválásával és védelmével foglalkoznak.
    Te sem hiszed, hogy milliós munkákat (dollárban persze) pusztán egy laptopra bízzák?
    Vegyél WD merevlemezt abból is a raid editiont, nem valószínű, hogy ilyen gondod lesz ...
  • kvp #13
    "Mellesleg ExpressCard-os külső videókarinak meg kellett volna már jelennie...nem tudsz róla valamit? XG Station vagy ilyesmi névan."

    Veszel egy noname kulso expresscard-os pcie hazat es beleraksz egy desktop kartyat. De az nvidia is arul ilyen megoldasokat, csak nagyon magas aron. Viszont az expresscard egy pcie1-es csatolot ad, ami kb. a hagyomanyos pci32 sebesseget tudja, tehat jatszani rajta nem igazan lehet.
  • roliika #12
    Ez ebben a formában úgy igaz, hogy Dacia kaszni Ferrari motorral.

    A gépem FuSi, muter vasa Sony Vaio. Belsőre és teljesítményre tök ugyanaz a kettő.

    Eltérés, hogy enyém nyekereg ha felemelem, vékony szar burkolat, rossz illesztések, hűtő venti rakéta porszívót is lenyomná...hangban.

    Ennyi kompromisszum meg belefér, hiszen enyém 190 000Ft volt, muteré 430 000. Szerintem jó vétel, csak nem kell cipelni..hátha szétesik. :DD

    Mellesleg ExpressCard-os külső videókarinak meg kellett volna már jelennie...nem tudsz róla valamit? XG Station vagy ilyesmi névan.
  • wOlFbYTe #11
    Mókás olvasni a sok "hozzáértő" összehordott banális hülyeségeit.

    Segítek képet alkotni a FuSi-ről. A közép- és nagyvállalati rendszerek egyik legnagyobb beszállítója, digitális kasszagépek, szerverparkok, POS (Point-Of-Sales) rendszerek, kéziscannerek és vékonykliensek kerülnek ki a kezük közül a notebookok és asztali megoldások mellett. Vállalatonként természetesen mennyiséghez és összeghez kötött egyedi árkonstrukcióval.

    A cég pedig nem bezár, hanem átalakul, saját magán belül a két tulaj közötti megállapodás szerint a Siemens részét felvásárolják, így egy főnök kezébe kerül a tulajdonjog.

    Általában a merge a tőzsdén árcsökkenést jelent, a stabil piaci szereplőkhöz képesti bizalmi faktor csökkenése miatt. Pont ezt akarják ezzel az akcióval megelőzni, azzal hogy meghozzák a magánszemélyek és a cégek vásárlási kedvét hosszútávú szerződésket és plusz profitot behozva. Így tulajdonképpen a cég összeolvadás után sokkal tőkeerősebb lesz, többet fognak érni a papírjai.

    Hol van a kutya elásva? Ott, hogy:
    - senki más nem szervizelheti a notit probléma esetén (autós analógiával élve mehetsz a márkaszervízhez)
    - nem vásárolhatsz a notiba más gyártótól alkatrészt, csak FuSi kiegészítő memória, háttértár stb. kerülhet bele, aminek szerepelnie kell a számlán (természetesen külső perifériát, kártyát olyat használsz amilyet akarsz)

    Ha sokáig működik a termék, bizalmat ébreszt a vásárlóban és máris megvan a hosszútávú márkahűség. Ennyi, történet vége. Szvsz okosan csinálják.
  • ziipp #10
    Aztán egy éven belül megszűnik a cég, és ezzel párhuzamosan megjelenik Zujitsu-Ziemens. :D