Gyurkity Péter
A noteszgépek megelőzték az asztali konfigurációkat
Az Egyesült Államokban első alkalommal haladták meg a noteszgép-eladások az asztali szegmens eredményeit - minden korábbinál több mobil termék kelt el. Az Asus 200 dolláros Eee PC-vel hódítana jövőre.
Az IDC piackutató cég a legfrissebb tengerentúli negyedéves eredményeket látva kiemelte, hogy most először kelt el több mobil számítógép három hónap alatt, mint amennyi asztali konfiguráció. Erre korábban ugyanis nem volt példa, ami azt jelzi, hogy a mobilitás nyújtotta előnyök, valamint a kedvezőbb árak egyre több vásárló szívét hódítják meg - a változásban az otthoni felhasználók és a vállalatok egyaránt fontos szerepet játszanak.
A mobil számítógépek a teljes piaci eredmény 55 százalékát mondhatták magukénak idén ősszel, amivel erős előnyre tettek szert a hagyományos asztali konfigurációkkal szemben. Három hónap alatt több mint 9,5 millió noteszgép talált gazdára a tengerentúlon, ami 18 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi eredményhez képest. A viszonylag aktív iskolai szezon tehát jó mutatókat eredményezett, amit még a lapok főcímeit meghódító pénzügyi válság sem tudott közvetlenül befolyásolni. Egyes cégek - mint például a Toshiba - szinte kizárólag a noteszgépekre koncentráltak, mások - így a Sony, az Acer és a Lenovo - 65 százalékosnál is magasabb arányban adtak helyet a mobil termékeknek.
A hosszan elhúzódó gazdasági válság végül mindenképpen negatív hatással lesz az eladásokra, komoly visszaeséstől azonban egyelőre nem tartanak sem a gyártók, sem pedig az elemzők. Példaként említik, hogy szinte minden vásárló szükségszerűnek tartja a személyi számítógépek és az azokhoz kapcsolódó kiegészítő termékek beszerzését, így a kereslet várhatóan továbbra is erős marad ezen a piacon.
Az Asus tervei kiemelt figyelmet érdemelnek, hiszen az Eee PC család révén a cég sikeresen hódította meg az újonnan kialakuló netbook piacot. Most egy 200 dolláros változat bemutatását tervezik, amire jövőre kerülne sor,. Ezzel egy időben a 7 és 8,9 hüvelykes kijelzővel ellátott példányok lassan kiszorulnak a boltok polcairól, ezeket ugyanis fokozatosan felváltják majd a 10 hüvelykes modellek. Európa továbbra is igen fontos a cég számára, hiszen a harmadik negyedévben a cég bevételeinek 53 százaléka innen származott, míg az ázsiai régió 36 százalékot mondhatott magáénak.
Az IDC piackutató cég a legfrissebb tengerentúli negyedéves eredményeket látva kiemelte, hogy most először kelt el több mobil számítógép három hónap alatt, mint amennyi asztali konfiguráció. Erre korábban ugyanis nem volt példa, ami azt jelzi, hogy a mobilitás nyújtotta előnyök, valamint a kedvezőbb árak egyre több vásárló szívét hódítják meg - a változásban az otthoni felhasználók és a vállalatok egyaránt fontos szerepet játszanak.
A mobil számítógépek a teljes piaci eredmény 55 százalékát mondhatták magukénak idén ősszel, amivel erős előnyre tettek szert a hagyományos asztali konfigurációkkal szemben. Három hónap alatt több mint 9,5 millió noteszgép talált gazdára a tengerentúlon, ami 18 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi eredményhez képest. A viszonylag aktív iskolai szezon tehát jó mutatókat eredményezett, amit még a lapok főcímeit meghódító pénzügyi válság sem tudott közvetlenül befolyásolni. Egyes cégek - mint például a Toshiba - szinte kizárólag a noteszgépekre koncentráltak, mások - így a Sony, az Acer és a Lenovo - 65 százalékosnál is magasabb arányban adtak helyet a mobil termékeknek.
A hosszan elhúzódó gazdasági válság végül mindenképpen negatív hatással lesz az eladásokra, komoly visszaeséstől azonban egyelőre nem tartanak sem a gyártók, sem pedig az elemzők. Példaként említik, hogy szinte minden vásárló szükségszerűnek tartja a személyi számítógépek és az azokhoz kapcsolódó kiegészítő termékek beszerzését, így a kereslet várhatóan továbbra is erős marad ezen a piacon.
Az Asus tervei kiemelt figyelmet érdemelnek, hiszen az Eee PC család révén a cég sikeresen hódította meg az újonnan kialakuló netbook piacot. Most egy 200 dolláros változat bemutatását tervezik, amire jövőre kerülne sor,. Ezzel egy időben a 7 és 8,9 hüvelykes kijelzővel ellátott példányok lassan kiszorulnak a boltok polcairól, ezeket ugyanis fokozatosan felváltják majd a 10 hüvelykes modellek. Európa továbbra is igen fontos a cég számára, hiszen a harmadik negyedévben a cég bevételeinek 53 százaléka innen származott, míg az ázsiai régió 36 százalékot mondhatott magáénak.