Berta Sándor

Blogokban közlik az elbocsájtásokat az IT-cégek

Egyre több vállalat alkalmazza azt a módszert, hogy nem személyesen a középvezetők útján vagy sajtóközleményben, hanem blogokban közli az elbocsájtás hírét az alkalmazottaival.

Korábban ezeket a dolgokat igyekeztek diszkréten kezelni, napjainkban azonban már nem ügyelnek annyira erre és egyszerűen egy körlevélben vagy a hivatalos naplókban mondanak fel az alkalmazottaiknak. Különösen a Szilícium-völgy vállalatainál népszerű ez a módszer és lassan teljesen elfogadottá válik. A Tesla Motors kaliforniai elektromos autógyártó például október 15-én a hivatalos blogjában tudatta, hogy létszámleépítést tervez. A tervről a dolgozók mit sem sejtettek.

"Nem volt más választásunk, mint a blogunkban bejelenteni a hírt. Valamit mondanunk kellett, hogy megelőzzük a médiában megjelenő spekulációkat" - érvelt Elon Musk, a Tesla Motors vezetője. Korábban egy oldal ugyanis a tervezett elbocsájtásokról számolt be és a hírt átvette számos más média is. A tengerentúlon egyébként a különböző platformok előszeretettel szellőztetnek meg bennfentesektől származó félhivatalos információkat és sok cég munkatársa is hozzájárul a naplóiban "kikotyogott" részletekkel ahhoz, hogy egy hír idő előtt kitudódjon.

A legtöbb társaság igyekszik előre menekülni és hogy megelőzze a negatív hangvételű tudósításokat, valamint hogy jobban ellenőrizhesse az információáramlást, inkább a hivatalos blogokban közzé teszi a különböző bejelentéseket. PR-szakértők úgy vélték, hogy csak idő kérdése, míg ez a gyakorlat világszerte elterjed. "Ma már minden olyan esemény, amelyről szó esik egy cég életében, valamilyen formában megtalálható később a blogokban" - közölte Rusty Rueff, az Electronic Arts és a Pepsi Cola volt személyzeti vezetője.

A szakemberek szerint a konszerneknek két lehetőségük marad: vagy maguk szivárogtatják ki a híreket vagy megvárják, amíg más hozza nyilvánosságra az információt. A helyzetet súlyosbítja a gazdasági válság, amely számos egyéb problémát hozott a felszínre és egyre több cég kénytelen bejelenteni elbocsájtásokat. Ilyenkor pedig kapóra jönnek a blogok. A cégvezetők álláspontja az, hogy egy blogbejegyzésben tudatott létszámleépítés talán még emberségesebb megoldás is, mint egy szűkszavú, rideg sajtóközlemény.

Más vezetők ugyanakkor attól tartanak, hogy az egykori és a jelenlegi alkalmazottak ellenük használhatják fel az online naplókat és a Web 2.0-s technológiákat. Egy hivatalos oldalon megjelenő bejegyzés ugyanis még nem védi a vállalatot egy máshol nyilvánosságra hozott negatív véleménytől vagy hírtől. Eddig a módszert többnyire pozitívan fogadták és sokan támogatják az új gyakorlatot.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • bakagaijin #5
    Ráadásul Mo-n a nagyobb méretű (ezt jogszabály határozza meg mekkora) létszámleépítési terveket előre be kell jelenteni a helyi munkaügyi központban...
  • bakagaijin #4
    Mo-n munkaszerződést felmondani csak írásban lehet... mindkét oldalról. S ez így van jól.

    A cikk kicsit zavaros, de igazából az van benne, hogy a tervezett létszámleépítéseket jelentik be blogokban és nem sajtóközleményekben. Ami erős töketlenséget jelez, már annyi jellem sincs egy fő-menedzserben hogy kiálljon a dolgozók elé és személyesen bejelentse. Komolyan mondom, szánalmas...
  • phoenix1 #3
    Azért az már elég durva lenne. .... de nem lepődnék meg. :(
  • Glutamin #2
    Ezzel a témával kapcsolatban már volt korábban egy cikk. Ott azt hiszem arról volt szó, hogy az osztrákok sms-ben rúgták ki a népet és azt törvényileg akarták megtiltani. Én sem értek egyet az ilyesmivel. Nem állatok vagyunk, ennyi tiszteletet és figyelmet megérdemel egy alkalmazott, hogy személyesen küldjék el a ferde f***ra.
  • qwas #1
    A kovetkezo az lesz hogy berfizeteskor all a foszer az ablaknal majd a penztaros kozli vele hogy multhonap elsejetol nem vagy a berlistan. Vond le a kovetkeztetest. Kovetkezoo...